PDA

View Full Version : Nieuwe Amp; Hook R20



Erikt
30 september 2012, 01:07
Hoi!

Eergisteren een nieuwe amp gekocht, namelijk de Hook R20. Wat een tegek ding! Plaatje:

http://www.erikbruil.nl/kiekjes/hook.jpg

Die avond gelijk mee op de buhne gestaan. Sound was fantastisch!

vpilot
30 september 2012, 09:37
Mooi ding! Hoe ben je tot deze keus gekomen? Wat voor soort muziek speel je?

PS iets meer info in de topic titel zal door velen gewaardeerd worden :)

Aca Ilic
30 september 2012, 10:17
man gave bakkie, gefeliciteerd. Ben ook aan het sparen voor een topje in tweed uitvoering, hooks klinken geweldig bro...+1

jacky
30 september 2012, 13:11
zo te zien eerste serie ptp amp ...leuk

the sure thing
30 september 2012, 13:19
Ja is een fantastische amp! Ikzelf heb vanwege de headroom de R40 gekocht, maar met alleen enkelspoels gitaren kan je net zo goed de R20 kopen.

Erikt
30 september 2012, 15:27
Mooi ding! Hoe ben je tot deze keus gekomen? Wat voor soort muziek speel je?

PS iets meer info in de topic titel zal door velen gewaardeerd worden :)

Vriend van mij heeft een Hook, klonk geweldig en wilde weer eens een nieuwe amp ;)

Ik speel pop, lichte rock, blues en jazz. Vooral pop, eigenlijk.

Erikt
30 september 2012, 15:28
Ja is een fantastische amp! Ikzelf heb vanwege de headroom de R40 gekocht, maar met alleen enkelspoels gitaren kan je net zo goed de R20 kopen.

Klopt. En laat het nou net zo zijn dat ik enkel op enkelspoelers speel :)

Erikt
30 september 2012, 15:29
zo te zien eerste serie ptp amp ...leuk

Inderdaad de PTP serie. De nieuwe hebben ook een tweede mastervolume, dacht ik.

muziekschuur
30 september 2012, 21:21
Bofkont.... Wel effe ee goeie hoes kopen. Want da's toch de beste manier om zo'n amp te beschermen tegen de dagelijkse slijtage en ongelukjes.

Erikt
30 september 2012, 23:00
Bofkont.... Wel effe ee goeie hoes kopen. Want da's toch de beste manier om zo'n amp te beschermen tegen de dagelijkse slijtage en ongelukjes.

Haha, thanks. Er zat een hoes bij maar dat vind ik toch net niks. Ben nu opzoek naar een flightcase, wellicht eentje laten bouwen. Tips?

zjanke
1 oktober 2012, 06:55
Zelf doen, eventueel met hulp van handige pa/opa/broer of vriend. Genoeg adressen op het www om goedkoop onderdelen te halen en het bouwen is echt peanuts.

Mooie amp trouwens...

Sj03rd
3 oktober 2012, 14:40
Als je echt totaal niet handig bent met dat soort dingen (zoals ik) dan betaal je met liefde die 3 tientjes die je uit zou sparen wanneer je zelf zou bouwen. Check bijv www.casebuilder.com (of 1 van de vele andere bouwers). Heel goed zelf samen te stellen en snel in huis voor weinig. (nee, ik heb geen aandelen...)

zjanke
3 oktober 2012, 19:34
Het verschil is wel wat groter dan 3 tientjes. Ik heb ter vergelijk de case voor mijn head die ik zelf heb gebouwd vergeleken met die site en excl verzendkosten scheelt dat al ruim 80 euro....

the sure thing
3 oktober 2012, 20:37
Ik vind een flightcase laten bouwen nog steeds erg duur ten opzichte van zelf aanklooien...

jacky
3 oktober 2012, 23:29
Ik vind een flightcase laten bouwen nog steeds erg duur ten opzichte van zelf aanklooien...

je auto een beurt laten geven is ook duur tov zelf doen net als je huis schilderen .......dat heeft met arbeidsloon te maken

Denk ik

Chris Winsemius
3 oktober 2012, 23:41
typisch Nederland: ergens voor betalen.....

:D

gitaargod
4 oktober 2012, 23:12
Gefeliciteerd!

Ik heb dezelfde gehad, maar weer weg gedaan. Toch te weinig clean voor mij, de R40 was er toen nog niet anders was dat misschien wel een optie geweest. Welke speaker zit er in? De Volume was voor mijn smaak niet subtiel genoeg, alles of niets, misschien lag het aan de 60w speaker?? Verder is het een superdegelijke amp.

Erikt
9 oktober 2012, 16:27
Gefeliciteerd!

Ik heb dezelfde gehad, maar weer weg gedaan. Toch te weinig clean voor mij, de R40 was er toen nog niet anders was dat misschien wel een optie geweest. Welke speaker zit er in? De Volume was voor mijn smaak niet subtiel genoeg, alles of niets, misschien lag het aan de 60w speaker?? Verder is het een superdegelijke amp.

Er zit een G12 V30 in. Die is volgens mij 60w. Ik vind de speaker juist heerlijk. Wat een sound en wat een spreiding, hmm.

Mimasu
10 april 2013, 23:43
De Volume was voor mijn smaak niet subtiel genoeg, alles of niets, misschien lag het aan de 60w speaker??

Sinds enkele weken ook een eerste serie (PTP) R20. Het 'alles of niets' met het volume herken ik. De volume van het cleane kanaal doet het eerste kwart weinig tot niets en dan is ie er ineens. En hard ook. De master van het lead kanaal heeft hetzelfde. Ik ben tot zover wel tevreden met de amp. Hij legt het qua geluid nog wel af tegen m'n Valvetech VAC25. Kanalen zijn ook wat uit balans. Cleane kanaal heeft veel meer laag dan lead kanaal bij vergelijkbare instelling. Eigenaardig fenomeen: ik testte laatst een nieuwe en die had hetzelfde. Volledig uit balans. Was een condensator op het cleane kanaal (bewust) niet aangebracht. Het cleane kanaal kon alleen maar jazzige geluiden voortbrengen. Bij schakelen naar lead kanaal was het weer goed. Hebben we in de winkel waar ie te koop stond meteen verholpen door aanbrengen condensator en toen was hij een stuk beter (plek voor het betreffende onderdeel was gewoon al aanwezig op de print).

Ik ga eerst nog wat wisselen met speakers om te kijken of hij daar beter van wordt. Er zit nu een celestion g12h anniversary in. Ik heb inmiddels een WGS Custom Hook opgepikt om die te proberen. Schijnen erg goed te zijn. Ik wil er graag ook nog eens een G12H Heritage in proberen. Fantastische speakers (zit ook in m'n VAC25 en ik gebruik ook een Dr Z Maz 38 met zo'n speaker).

Iemand anders eventueel nog ervaringen met te veel laag in het cleane kanaal van een R20.

Leon

soundbound
11 april 2013, 21:47
Dat met het volume herken ik van de R40 die ik heb gehad. Op laag volume kreeg je een raar, zacht, vervormd geluid en pas bij 2 pakte hij het geluid op. Volgens Leendert had hij verkeerde kabels gebruikt (hoogvermogen ofzo, waardoor het signaal niet goed werd doorgegeven op het cleane kanaal). Ik heb de R40 ingeruild tegen een little lenny, wat ik een absolute topversterker vind.

Ik heb nog wel een splinternieuwe flightcase voor de R20/40, mocht iemand interesse hebben: stuur maar een PM

Mimasu
12 april 2013, 22:47
Vandaag de Celestion g12h anniversary vervangen door de WGS Custom Hook. Gehoormatig weinig verschil. WGS is nog wel nieuw en zal na wat inspelen waarschijnlijk wel beter gaan klinken dan de Celestion. De WGS blijft er dus in. Nog even de WGS vergeleken met een (ingespeelde) G12H Heritage. Laatste wint. Heb tot op heden weinig versterkers meegemaakt waar de G12H Heritage niet goed in klinkt. Ik heb 'm een tijdje geleden ook vergeleken met een oude G12H. Nagenoeg geen verschil.

Heb ook nog wat buizen gewisseld. De R20 blijft steeds erg "boomy" in het laag. Krijg dat er met de toonregeling niet uitgedraaid.

the sure thing
14 april 2013, 07:38
Op welke WGS (of Celestion) is de WGS custom Hook gebaseerd?

muziekschuur
14 april 2013, 11:38
Zet de versterker eens strak tegen een muur. Als dat beter is ben je waarschijnlijk blijer met een closed back. Of is een extra plaatje aan de achterkant om hem (meer) af te sluiten wat je zoekt.

Een gesloten extentie cabje zou precies kunnen zijn wat je zoekt.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

the sure thing
14 april 2013, 15:47
Of probeer eens een G12M-25 speaker. Die haalde het nét-teveel-laag bij mijn Hook R40 weg.

Mimasu
14 april 2013, 16:57
Op welke WGS (of Celestion) is de WGS custom Hook gebaseerd?

Weet het niet helemaal zeker maar volgens mij een WGS ET65. Dus eigenlijk op een Celestion G12-65. Staat wel 100W op. Zou een ET65 met een grotere magneet kunnen zijn.

the sure thing
14 april 2013, 22:39
Die zitten ook in de Two Rock cabs. Klinken zeer goed, maar idd overduidelijk gevoiced naar de G12-65. Ik heb ooit een G12-65 speaker in mijn Hook R40 combo gezet: ik vond het PRACHTIG. Maar wel veel bas idd, en live prikte het te weinig door de mix. Ik denk nogmaals dat een G12M-25 je probleem oplost. Ik heb nl later de R40 combo om laten bouwen tot een cab en een setje M greenbacks eronder gehangen. Ik vond het geluid toen echt mooi in balans.

Mimasu
15 april 2013, 22:39
Ik denk nogmaals dat een G12M-25 je probleem oplost.

Ik ga eens kijken of ik een ingespeelde G12M kan vinden. Probleem van Hook is de OT met alleen 8 ohm. Veel Celestions die ik langs zie komen zijn 16.

Ik wist ook dat er Custom WGS speakers door Two Rock gebruikt worden. Kunnen ze nooit slecht zijn zullen we maar zeggen. Ik ga ook nog eens een nieuwe R20 met zo'n speaker proberen als ik er een tegenkom. Een tijdje geleden heb ik er op een gespeeld en daar zat volgens mij veel minder laag in. Er lijkt dus ook iets in het ontwerp te zijn gewijzigd, of wellicht in die van mij niet helemaal goed te zijn. Misschien zitten er nog wat kinderziekten in de eerste R20's. Ook het probleempje met de volumeregeling wordt vaker genoemd.

the sure thing
16 april 2013, 10:23
Je probleem klinkt ook een beetje alsof het niet hoort... Wellicht met de amp ff naar Haar guitars/Leendert Haaksma?

Mimasu
19 april 2013, 23:39
Lijkt me een goed plan. Zou ik moeten doen. Moet ik wel even een drempeltje over. Normaal ga ik met m'n amps naar Meyer Amps in Nijmegen. Prima ervaringen. Ik heb wel eens het idee dat ze bij Haar iets anders met de amps omgaan ;).

Nog een vraagje waar je misschien als kenner antwoord op hebt. De R20 is heeft duidelijk Deluxe achtige trekjes. 2x6V6, afmetingen cabinet enz. Toch kom je in een R20 nooit de speakers tegen die je als upgrade in een Deluxe wel vindt als Weber, Jensen e.d.. Alles in een R20 is meestal "Celestion based". Enig idee waarom? Ik doe er trouwens zelf aan mee. Heb een Valvetech VAC25, ook een Deluxe achtige amp. Ik heb 'm bij Erik van der Haar geprobeerd met verschillende speakers en een G12H Heritage won met duidelijk verschil.

guitarguru
20 april 2013, 12:13
Ik vond de R20 helemaal niks hebben van een Deluxe. IK moest alle mid eruit draaien om een beetje sprankelig Fender achtig geluid te krijgen. Vond het een veel te donkere amp zonder lekkere 'belletjes'. Ben toen met een Toneking de deur uitgegaan, die even later echter te pinnig en dun klonk naar mijn smaak.....

the sure thing
20 april 2013, 12:27
Je kan zeker naar Meyer amps met je Hook hoor, doe ik soms ook :-)

Mimasu
21 april 2013, 21:25
Ik vond de R20 helemaal niks hebben van een Deluxe. IK moest alle mid eruit draaien om een beetje sprankelig Fender achtig geluid te krijgen. Vond het een veel te donkere amp zonder lekkere 'belletjes'.

Inderdaad, lijkt meer op een Deluxe met een dikke deken erover. Cabinet is wel bijna identiek met een Deluxe Reverb. Ik denk dat je een Deluxe Reverb chassis bijna naadloos in een R20 kunt zetten.

Ik vraag me wel af of het erg donkere karakter ook nu nog in de nieuwere R20 zit. Soms heb je 'n amp en dat weet je meteen dat gaat 'm niet worden. De Hook heeft dat niet. Hij is wel anders dan alle andere amps die ik gehad heb, en toch waarschijnlijk iets te veel laag en te wollig.

heavy-metal-thunder
28 april 2013, 10:51
Inderdaad, lijkt meer op een Deluxe met een dikke deken erover. Cabinet is wel bijna identiek met een Deluxe Reverb. Ik denk dat je een Deluxe Reverb chassis bijna naadloos in een R20 kunt zetten.

Ik vraag me wel af of het erg donkere karakter ook nu nog in de nieuwere R20 zit. Soms heb je 'n amp en dat weet je meteen dat gaat 'm niet worden. De Hook heeft dat niet. Hij is wel anders dan alle andere amps die ik gehad heb, en toch waarschijnlijk iets te veel laag en te wollig.

Ik ken de R20 niet, heb enkel een Captain die erg goed klinkt maar toch niet die fender belletjes heeft. Maar ik hoor hier vergelijkingen met een Fender Deluxe reverb, maar in de R20 zit een "Marshall" speaker in. Heb je al eens geprobeerd met een speaker à la Deluxe reverb, of vb. een Jensen P12 alnico?

Lexvandoef
28 april 2013, 14:10
Ik ken de R20 niet, heb enkel een Captain die erg goed klinkt maar toch niet die fender belletjes heeft. Maar ik hoor hier vergelijkingen met een Fender Deluxe reverb, maar in de R20 zit een "Marshall" speaker in. Heb je al eens geprobeerd met een speaker à la Deluxe reverb, of vb. een Jensen P12 alnico?

Dat je Captain niet echt die Fender belletjes heeft is ook niet zo gek he ;) Een hele andere amp qua opbouw dan bijv een deluxe reverb. Ik heb toevallig een ampje staan met het cleane kanaal van mijn Captain 34 gecombineerd staan met een 2x6V6 deluxe achtige eindtrap in een 1x12 combo, gelijk een stuk meer Fender belletjes :).

heavy-metal-thunder
29 april 2013, 17:26
Dat je Captain niet echt die Fender belletjes heeft is ook niet zo gek he ;) Een hele andere amp qua opbouw dan bijv een deluxe reverb. Ik heb toevallig een ampje staan met het cleane kanaal van mijn Captain 34 gecombineerd staan met een 2x6V6 deluxe achtige eindtrap in een 1x12 combo, gelijk een stuk meer Fender belletjes :).

ik wou hier de Captain niet met een DR vergelijken, maar mijn zin hierboven was wat onduidelijk en had eigenlijk moeten zijn "ik hoor hier dat mensen de R20 vergelijken met een Fender Deluxe Reverb...". Steek in een Fender DR een H30 en hij klinkt ook gans anders, dat wou ik eigenlijk zeggen

the sure thing
30 april 2013, 10:36
Hook is echt prachig, maar klinkt echt totaal NIET als Fender. Fender clean klinkt los, indirect en vet. Ik vind persoonlijk het clean van Hook persoonlijk mooier...strak en direct, maar wel met de belletjes. Uiteraard afhankelijk van wat voor soort clean geluid je zoekt.

Lexvandoef
30 april 2013, 10:43
ik wou hier de Captain niet met een DR vergelijken, maar mijn zin hierboven was wat onduidelijk en had eigenlijk moeten zijn "ik hoor hier dat mensen de R20 vergelijken met een Fender Deluxe Reverb...". Steek in een Fender DR een H30 en hij klinkt ook gans anders, dat wou ik eigenlijk zeggen

Ah oke dan snap ik je beter :) daar heb je helemaal gelijk in!

Mimasu
1 mei 2013, 00:27
Hook is echt prachig, maar klinkt echt totaal NIET als Fender. Fender clean klinkt los, indirect en vet. Ik vind persoonlijk het clean van Hook persoonlijk mooier...strak en direct, maar wel met de belletjes. Uiteraard afhankelijk van wat voor soort clean geluid je zoekt.

Mee eens. Zo herinner ik de R20's die ik gehoord heb. Behalve die van mij dan helaas. Heb er nog niet naar laten kijken dus kan ook best zijn dat er iets met die van mij niet goed is. Heb nu wel een instelling waar hij voor mij beter klinkt. Iets laag eruit, veel mid eruit, en veel hoog erbij. Blijft wel wat boomig. De WGS Custom Hook begint na wat inspelen wel beter te klinken dan de G12H Anniversary die er eerst inzat.

Mimasu
1 mei 2013, 00:42
Steek in een Fender DR een H30 en hij klinkt ook gans anders, dat wou ik eigenlijk zeggen

Ik weet niet of anders dan ook slechter is. Ik heb ooit m'n Valvetech VAC22, een Deluxe achtige amp, geprobeerd met meerdere speakers. Een G30H Heritage won. We hebben het dan niet over grote verschillen, of "gans anders" zoals jij dat noemt, maar welduidelijke verschillen.
Een VAC22 is denk ik ook geen DR achtige amp maar meer een Deluxe met reverb. Zou dus best kunnen dat bij een DR de verschillen groter zijn. Ik heb overigens geen ervaring met een originele DR. Wel met een 65 RI DR. Ook na een upgrade van deze RI met topbuizen kon hij niet tippen aan m'n VAC22, ook al zat er in die VAC22 een G12H Heritage.