PDA

View Full Version : Blueridge BR-40 of Eastman AC120?



voorstad
30 september 2012, 00:50
Als beginnend gitarist ben ik her en de aan het rondkijken geweest naar lekker spelende en goedklinkende Dreadnought. Ik ben nu uitgekomen op:

- Blueridge BR-40
- Eastman AC120

Welke heeft jullie voorkeur? Of welke andere gitaar in deze klasse zou ik ook nog moeten uitproberen? Ben benieuwd.

fastfolkert
30 september 2012, 09:33
Welkom op het forum!

Het is natuurlijk niet zo relevant wat ONZE voorkeur is; het wordt JOUW gitaar!
Dus: welke klinkt het best, ziet er het mooist uit, speelt het fijnst. Dat zijn de argumenten op basis waarvan JIJ moet kiezen.
Het zijn allemaal persoonlijke argumenten en die kunnen voor iedereen anders liggen.

VZIW zijn beide genoemde gitaren goed. Zelf heb ik een Yamaha FG730s; een paar tientjes goedkoper dan de door jou genoemde twee. Speelt en klinkt voor mij prima, maar, zoals gezegd, kan dat voor iemand anders totaal anders zijn :ok:

Veel succes met je keuze.

Eric van Esch
30 september 2012, 15:12
Beiden zijn goede gitaren, dus zoals Fastfolkert zegt, kies wat jou het beste past. En inderdaad in dat segment is Yamaha ook een big bang for the buck.

voorstad
1 oktober 2012, 09:13
Bedankt voor jullie reacties. Qua bespeelbaarheid kan ik niet echt een voorkeur aangeven. Ze spelen voor mij licht en ze klinken mij allebei duidelijk beter dan andere gitaren die ik tegelijkertijd getest heb. Probleem is alleen dat ik de twee gitaren niet naast elkaar kan uitproberen, aangezien ze niet in dezelfde winkel liggen.

synapse
1 oktober 2012, 09:36
Als ze allebei fijn spelen en mooi klinken, dan ga je toch gewoon voor de beste deal?
Volgens mij zijn het allebei gitaren met een hele goede prijs-kwaliteitverhouding.