PDA

View Full Version : Gaatje dichten.?



Marshall0611
29 september 2012, 20:14
Omdat ik volgend weekend wil gaan beginnen met het spuiten van mijn body (zie mijn bouwverslag) (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156615-een-Strat-als-1ste-project), heb ik gisteren de body in de sealer gezet.
Toen zag ik dit kleine gaatje, en dat zal dicht moeten voordat ik ga spuiten.
Moet ik daar echt een hele grote dure pot houtvulmiddel voor kopen, of kan het met iets anders (goedkopers) ook.?

http://i447.photobucket.com/albums/qq197/marcelmaas112/Stratocaster%20bouwverslag/EB5308BA-0B23-4E52-BB19-5F95400DD99A-5862-000005C607C0D657.jpg

no 1 hops
29 september 2012, 20:15
zuiveringszout met secondenlijm.
krijg je zeer hard resultaat van.
weet alleen niet of je dan ook een specifieke primer moet hebben.

Tabula Rasa
29 september 2012, 20:23
Klein druppelje secondelijm. Hele eventjes wachten en dat gelijk er overheen schuren met heel fijn schuurpapier. Dit doe je een keer of 10 en het is gevuld.

Kan je alleen doen als je het hout niet wilt stainen met ecoline ofzo, want dat pakt niet op secondelijm.

Marshall0611
29 september 2012, 21:00
Secondelijm, das een goeie, ga ik proberen.
Thanks...

D3nnis
29 september 2012, 21:28
Houtlijm vermengd met schuurstof werkt ook wel.
Aanbrengen, even wachten, en als de houtlijm bijna droog is, even er overheen schuren, et voila

stijnkenens
29 september 2012, 23:00
Houtlijm en schuursel durft wel eens inzakken.

Met secondenlijm heb ik ook nog geen problemen gehad.
Ik zou ook direct schuren, met een niet te fijn schuurpapier, de secondenlijm reageert dan direct met het vocht in het hout en verhard instant !


s.

Tabula Rasa
29 september 2012, 23:06
Houtlijm en schuursel durft wel eens inzakken.

Met secondenlijm heb ik ook nog geen problemen gehad.
Ik zou ook direct schuren, met een niet te fijn schuurpapier, de secondenlijm reageert dan direct met het vocht in het hout en verhard instant !


s.

Verhard inderdaad direct en er komt een hele vreemde hitte vrij. Heel raar, maar na het schuren wordt die opdrogende secondelijm echt heel erg heet.

stijnkenens
30 september 2012, 13:25
Dat is de chemische reactie die plaats heeft, na contact met vocht uit de lucht / hout / vingers ...

Hetzelfde gebeurd bij de chemische reactie van epoxy: vanaf dat je de 2 componenten bij elkaar mengt, beginnen die ook te reageren, met warmte / hitte tot gevolg !


s.

Tabula Rasa
30 september 2012, 13:59
Klinkt logisch. Het viel me bij de laatste gitaar op. Het wordt niet gewoon wat warm maar echt heet. Overigens heb ik ook met houtlijm gemerkt dat het gaat inzakken. Wanneer ik het met secondelijm doe is er na lakker echt 0,00 % meer van te zien.

Marshall0611
30 september 2012, 14:38
Secondelijm en schuurstof dat gaan we proberen van de week. :ok:

D3nnis
30 september 2012, 17:02
Houtlijm en schuursel durft wel eens inzakken.


Oei, verkeerd advies van mijn kant dan.
Wel gek, heb al meerdere keren iets zo met houtlijm hersteld, en eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Zal wel aan de grootte van de reparatie liggen dan. Of jullie zien het nauwer dan ik. Of ik heb geluk gehad, dat kan ook. Ik stap in het vervolg ook over op secondenlijm!