PDA

View Full Version : POG2 vraagje...



SBe
29 september 2012, 15:54
Vandaag na lang aarzelen de Electro Harmonix POG2 gekocht, zeer leuk ding - eens iets anders dan weer een extra OD of fuzz waar ik mij nogal snel door laat verleiden...

Maar eens thuis kwam ik er maar niet uit waar hem te plaatsen.
Mijn eerste gedacht was na de drives net voor m'n vibe.
(Line-up: tuner- fuzz phrase- red muck- wah- red dog OD - boiling point OD - octapussy octaver - drive - compressor- booster- phazer- chorus- delay)
Maar dan doen de drives en de fuzz niet heel veel met de sound, er is wel een verschil natuurlijk maar de POG overklast eigenlijk de natural feel van de voorgaande pedalen. Als ik hem dan na de fuzz en voor de OD's zet krijg ik een eerder transparanter effect waar de OD's nog veel crunch aan kunnen toevoegen.

Mag ik vragen aan POG gebruikers waar ze deze plaatsen op hun pedalboard en welke ervaring zij hier mee hebben. Testen is natuurlijk de boodschap, weet ik ook, maar het lijkt mij wel interessant om verschillende meningen te horen.


Thanks.

whoosh
30 september 2012, 17:21
Mijn voorkeur is na de drives. Ik gebruik hem om aan te dikken (alleen de lage octaaf), als faux-octave fuzz (in combi met mijn fuzz en de hoge oktaaf), en als orgel natuurlijk :soul: