PDA

View Full Version : Future from history



Ernest01
29 september 2012, 14:31
Nieuw liedje opgenomen. Zoek nog een beetje naar een stijl/sound, dus
als jullie tips/hints/commentaar hebben, dan hoor ik dat graag.

http://soundcloud.com/ernest01/future-from-history

Fusion
29 september 2012, 14:40
Vind t erg leuk dat je je hele eigen luedje hebt gesvhreven! Werk nog aan je Engels en he uitspraak. Meee variatie in de compositie mag ook, en waarom zoek je geen medemyzikanten voor n band?

Duhsjaak
29 september 2012, 16:17
Vind t erg leuk dat je je hele eigen luedje hebt gesvhreven! Werk nog aan je Engels en he uitspraak. Meee variatie in de compositie mag ook, en waarom zoek je geen medemyzikanten voor n band?

@Fusion
Leuke reactie.

@Ernest
Kan effe niet luisteren. Dus dat komt nog. Maar sta er s.v.p. bij stil dat een band (met het elektronisch fietspad ter beschikking) niet langer veel tijd, peperduur en het vervoer van gear te maken heeft.
Zoek een aantal maten (m/v) die ook in een band willen zitten. Bestandjes maken, verzenden via (bijvoorbeeld) WeTransfer en een centraal iemand die het in (bijvoorbeeld) Audicity inleest en mixt.
Opnieuw en dit maal af distribueren en klaar is kees.

Dat luisteren doe ik zeker nog!

Vriendelijke groet, Gus

Heffie
30 september 2012, 01:04
Je lijkt je er nu een beetje gemakkelijk van af te willen maken Ernest01 ;). Je vorige inzending vond ik stukken beter iig.Alles klinkt mij erg gehaast in de oren. Speel het nummer eens een procent of 10 langzamer zodat je wat meer toekomt aan het leggen van accenten in je gitaarspel en je ff wat meer tijd heb om je zinnen af te maken. Ga in elk geval niet de zinnen inkorten om ze in de melodie te passen. Dat vindt ik altijd zo'n afknapper. Zeg wat je vindt dat je moet zeggen en pas je nummer daar aan aan. Niet omgekeerd want dan kan je beter instrumentaal spelen. De gitaar klinkt weer hemels, overigens. :)

Duhsjaak
30 september 2012, 04:34
Hi Ernest
Wat zou het leven van een musicus er eenvoudiger op worden als de suggesties die je krijgt allemaal dezelfde kant op wijzen hè?
Je voelt het al aankomen, hier komt een compleet andere suggestie dan die van Heffie.

Rol een handdoek op en klem die tussen de muur en je schouderbladen.
Zet je voeten ongeveer 20 à 25 centimeter voor de plint.
Je leunt dus een heel klein beetje achterover.
Zet je voeten 25 à 30 centimeter uit elkaar om stevig te kunnen staan.
Leg je duimen op je naveltje en leg je vingers op je buik.
Er zit circa 5 centimeter tussen duim en vingers.
Geef een beetje tegendruk met je handen en ga een aantal heel eenvoudige dingen zingen.
Dan voel je dat met je buik ademen je zang voller en stabieler maakt.

Opmerkingen over Engelse uitspraak heb ik alle begrip voor, maar je kunt maar zoveel dingen tegelijk doen. Als ik zie wat een ontwikkeling jij doormaakt, dan staat er een brede grijns op mijn kop.

Beter ademen geeft een beter geluid. Niet teveel proberen je microfoon weg te koppen ook. Slordigheden en uitglijders heb ik maling aan. Dat gebeurt profs ook. maar altijd proberen een goede afstand te bewaren ten opzichte van je microfoon. Er zijn er die maar een beperkt mechanisch geweld aankunnen. Een beetje galm/repeat op je stem zou wonderen doen.

Verder zou ik niet vertragen, want dat maakt het misschien lijzig. Zo als het nu is, is het lichtvoetiger/vrolijker. Persoonlijk dus.
Dit heeft een hoog Al Stewart gehalte. Dat hebben we al lang niet meer gehad. Ent a hole in ze market.

Over een half jaar of zo Skypen we een keer en praat ik je door een paar van je Engelse teksten heen. Moet je eens opletten, als je een paar trucjes toepast hoe veel Engelser het gaat klinken. Maar eerst een paar andere zaken aanpakken.

Je hoeft niet te kiezen. Wat van Heffie's suggesties en wat van die van mij? Mij best.
Keep on keepin' on! zei Curtis Mayfield. Sluit ik mij bij aan.

Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
30 september 2012, 10:30
Kijk, hier heb ik iets aan. Stuur mijn liedjes naar familie en vrienden, maar die zijn toch wat te
voorzichtig met hun commentaar. Wel tips gehad over opnametechnieken, maar de zang en de
uitspraak weinig over gehoord.
Heb 38 jaar bij een Amerikaans bedrijf gewerkt en bewust geen Amerikaans accent willen oppakken....
Vroeger - 100+ jaar geleden - zong ik met een vet Liverpool accent en dat wilde ik ook niet nu.
Ga er dus eens voor zitten en misschien een mix van beiden toepassen.

@Fusion, bedankt voor de tips. Een band vormen zit er niet in. Wil voorlopig mijn 'niveau' eerst
opvijzelen.

@Heffie, je slaat de spijker op z'n kop. Dit nummer voor "Another season" geschreven en daarna meteen
opgenomen. Een soort 'sneldichten', maar dan met muziek.... En daardoor niet helemaal af.
Ook nog eens in 1 take opgenomen, hoewel eerst de gitaar en daarna de zang. Ook dat helpt niet.
Ga ik vanaf nu anders doen, natuurlijk.

@Gus, Bedankt voor de zang-tip. Dit nummer ook zittend opgenomen..... helemaal fout dus.
Zing ook een beetje alsof ik een verhaaltje zit te vertellen, zo hoor ik het dan.
Zal jouw tip zeker oefenen, want wat meer kracht mag de stem wel hebben. En dit zal zeker
veel kunnen verbeteren.

Ga een eerder opgenomen nummer - nog niet gepost hier - met deze tips weer opnemen.
Bedankt allemaal, dat jullie de moeite hebben genomen te reageren.

Duhsjaak
30 september 2012, 12:36
Right! Leuk die vechtlust.
Zittend kun je ook ademen, gelukkig.
Die oefening is niet meer dan een manier om de adem-ondersteuning van je stem voor elkaar te krijgen.
Heel goed!
Vriendelijke groet, Gus