PDA

View Full Version : Digitale multitracker - welke?



telecastermaster
29 september 2012, 10:34
Guys, ik ben in de markt voor een kleine digitale multitracker (4 sporen, maar liever 8 ). Kunnen jullie er een aanbevelen?

Ik wil 'm vooral gebruiken als kladblok voor ideeën.
Ik vind daarom gebruikersgemak belangrijker dan geluidskwaliteit.
Hij moet dus vooral eenvoudig te bedienen zijn en een ingebouwde drumcomputer hebben.
De gitaareffecten haal ik wel van mijn pedalboard of een digitale modeller (Yamaha Magicstomp).
Geheugenopslag hoeft ook niet gigantisch te zijn (zoveel goeie ideeen heb ik nou ook weer niet).
USB is wel fijn. En liefst niet al te duur naturlijk.

Advies wordt hogelijk gewaardeerd.

Thx

Peter

vincedepooh
2 oktober 2012, 21:14
Hoi,

Ik heb zelf de boss br-600. Hier ben ik mee begonnen met op te nemen en ik gebruik `m nu als kladblok of om in de oefenruimte op te nemen. (er zitten 2 stereo mics in).

_Het apparaat is klein en werkt zelfs ook op battarijen.
_Usb om je tracks naar de computer te uploaden
_Ingebouwde drumcomputer progameerbaar
_weinig opslagruimte (max. 1gig. het is inmiddels al weer een oudje)
_8 sporen tegelijk afspelen. (16 virtuele tracks)
_Betaalbaar op Marktplaats.

Hij is opzich makkelijk te bedienen, inpluggen en opnemen en je zet er zo een drumtrack naast.
Maar dat heeft mij wel even tijd gekost. Je moet er echt even een paar avondjes voor zitten en geduld hebben.

Er is ook een nieuwe versie op de markt de BR-800. Ik weet niet wat ie kost maar heeft meer geheugen en er zit software bij voor de computer.

Sucses.

paulusdeBKB
3 oktober 2012, 12:13
Ik heb hem niet, maar een tijdje terug gezocht naar een apparaat voor vergelijkbare doeleinden, en de Boss BR-800 vond ik toen een erg mooie kandidaat. Wil je graag klein, kijk dan eens naar de Boss Micro BR.

ellisvertellis
3 oktober 2012, 13:02
Ik heb de Zoom R16: kan je eigenlijk alles mee, behalve midi en drumtracks (die moet je importeren).

Je krijgt er ook Cubase Lite bij geloof ik...

check it: http://www.zoom.co.jp/english/products/r16/

Little Jay
3 oktober 2012, 13:20
Ik heb de Zoom R16: kan je eigenlijk alles mee, behalve midi en drumtracks (die moet je importeren).

Je krijgt er ook Cubase Lite bij geloof ik...

check it: http://www.zoom.co.jp/english/products/r16/

+1 voor de R16!
Werkt zeer intuïtief, ik heb de handleiding eigenlijk nooit nodig gehad. We hebben de demo van mijn band er probleemloos mee opgenomen met uitstekend resultaat. En heeft ook nog twee ingebouwde microfoontjes om even snel wat ideetjes vast te leggen.

ellisvertellis
3 oktober 2012, 13:40
En hij's nog eens de goedkoopste in zijn klasse! :crazyhappy:

telecastermaster
3 oktober 2012, 14:59
Bedankt voor de reacties!

Die Boss BR-600 had ik ook al gezien. Die is tweedehands niet duur, maar hij lijkt me toch niet helemaal intutief. (Ik ben altijd vreselijk onhandig met uigebreide instructies. Dan snap ik er al snel niets meer van).

Zoom heeft idd wel vaak producten die heel intutief zijn. Is die 8-tracker van Zoom ook een beetje gemakkelijk in gebruik?

Thx

Duhsjaak
3 oktober 2012, 15:00
En hij's nog eens de goedkoopste in zijn klasse! :crazyhappy:

Hi Ellis
Weet je zeker dat je niet stiekum NL genen hebt?????
Vriedelijke groet, Gus

ellisvertellis
3 oktober 2012, 15:03
Hi Ellis
Weet je zeker dat je niet stiekum NL genen hebt?????
Vriedelijke groet, Gus

Heheh, ik heb hier veel geleerd! :seriousf: