PDA

View Full Version : TC Corona Chorus



Nocki
29 september 2012, 10:34
Hi,

Iemand al wat ervaringen met de Corona Chorus van TC?
Na aanschaf van de Flashback X4 delay ben ik om. Deze pedalen werken goed in de loop van de Boogie!!! Meestal lag daar het probleem en nu is dat opeens over... :-)

Ik ben van plan om de Corona Chorus aan te schaffen en de Hall of Fame reverb maar wilde eerste even kijken of mensen er ervaring mee hebben...

Bedankt alvast!

Tankman
29 september 2012, 10:42
Ja! Bste Chorus available. Heb je de Tri-Chorus toneprint van de flashback al geprobeerd? De Corona is zoiets, maar dan beter.

Luigi
29 september 2012, 18:17
Heb 'm nu een paar maanden; geweldige chorus!!

Thyrif
29 september 2012, 21:52
Heb em ook al bijna een jaar, erg tof ding. Met toneprints en gewone settings kun je van guthrie achtige leslie-vibe naar petrucci-dikke riff sound, heerlijk.

Henri H
29 september 2012, 22:19
Ik heb 'm 's getest in de winkel op een gitaar en versterker van Feedback, maar vond het geen spectaculaire chorus, beetje saai, niet "lush" genoeg naar mijn smaak, beetje klinisch, typisch TC dat wel.
Misschien zou die het over mijn eigen amp(s) en gitaar beter doen.
Ik heb de tri-chorus toneprint ook in mijn Flashback, en die vind ik wel ok, maar ook een beetje hetzelfde als de Corona.
Ik denk dat ik die toneprint er ooit 's uitgooi, en vervang voor de EP-3 toneprint.

Nocki
30 september 2012, 08:34
Bedankt voor de reacties. Ik ben een grote TC fan wat betreft de chorussen... In de Gmajor, Gforce en in de Gsystem vond ik ze erg goed. Ik houd wel van dat cd kwaliteit achtige geluid... Ik heb ook niks met analoge delays en de chorussen...

Ik heb m besteld. Samen met nog een pickup voor in mn stratje... Ik heb er erg veel zin in!! Haa!

LordRiffenstein
1 oktober 2012, 10:45
Bedankt voor de reacties. Ik ben een grote TC fan wat betreft de chorussen... In de Gmajor, Gforce en in de Gsystem vond ik ze erg goed. Ik houd wel van dat cd kwaliteit achtige geluid... Ik heb ook niks met analoge delays en de chorussen...

Ik ook, grote fan van de TC chorus behalve....de Corona. Vind er niks aan. Geef mij maar een oude Arion of the Jacques Meistersinger!

Nocki
6 oktober 2012, 12:34
Hij is nu een paar dagen binnen. Inderdaad is het niet wat ik ervan verwacht had. Ik had een hele brede lush chorus verwacht zoals in de rackunits... Dat is tie dus duidelijk niet.

Ik moest er ook even aan wennen dus en heb nog even gedacht om m terug te sturen... Maar nu ik m wat langer heb hoor ik dingen waar hij heel bruikbaar voor is. Het is dus niet wat ik zocht maar hoe doet wat hij doet enorm goed.

Ik ga m dus zeker gebruiken en vindt m heel speciaal. Ik kan alleen niet echt beschrijven wat ie nou precies doet :-)

groovieguitarguus
6 oktober 2012, 22:24
Hoi Nocki... Ik denk dat je de 'hifi' chorussen uit een rackunit, niet uit een pedaal kan verwachten.
Zoals je weet, is mijn rack ook ontmanteld. Alleen de G-force heb ik nog. Wilde ik nog niet verkopen.
Wellicht dat jou ervaring van de 'Corona' dit bevestigd. Verwacht ook dat je hem er weer uit gooit! ;-)
Zelf heb ik een oude TC Chorus / Flanger... Lekker... dik, vet, lush... maar niet 'hifi sprankelend'.
Mss moet je toch denken aan een G-force o.i.d. in je loop. Eenvoudige midi controller...
Denk best of Both worlds... Denk zelf nog steeds aan zo'n opzet.
Mijn 'plank' is gaaf... maar best flink geworden. kan ook denken aan een paar pedalen + eenvoudig midi swither + G-force.
Misschien maak ik wel 2 setups.... ;-)
Leuk he.... 't is nooit klaar.... ;-)))))

Nocki
7 oktober 2012, 08:55
Hihi. Het is nooit klaar idd.

Even niet vergeten dat dit gewoon mn thuis rommelsetje is.Ik zal het eens meenemen naar wat kleine dingetjes en zo maar ik blijf natuurlijk mn 11r gewoon gebruiken voor de echte gigs.

Het is idd niet de chorus zoals ik m verwacht had maar voor Dream Theather achtige dingen is het fantastisch!
Gisteren ook een MXR compressortje binnen gekregen wat erg leuk speelgoed is :-)
Het wordt gewoon lekker rommelen dus...

Terug naar de G-force ga ik niet met mn Boogie. Da is tonesuck galore en dat wil ik niet. Het leuke van de flashback delay is dat hij echt een analoog pad heeft en niet alle tone weg haalt... Dat wil ik zo toch wel houden.... :-)

Il_Falco
7 oktober 2012, 09:41
Heb je de hardwire chorus meegenomen in je zoektocht? Ik weet dat het digitaal is, maar naar verluidt heel goed digitaal.

groovieguitarguus
7 oktober 2012, 10:04
Nocki,

Ik dacht dat je Rack verkocht was... Vlaag van verstands-verbijstering? Toch gehouden?

In dat geval... K.i.s. Keep it Simple.... ;-)

Nocki
7 oktober 2012, 13:13
De hardwire heb ik niet meegenomen. Ik wilde gewoon heel graag de Corona hebben dus heb ik niet echt verder gekeken...
Voor de delay heb ik wel even onderzoek gedaan maar de Chorus leek me gewoon heel leuk.

Mn CAE 3+ rack is idd weg maar ik gebruik nog een deel van mn rack in combinatie met mn eleven rack. De reden dat mn rack weg ging was omdat ik de 11r zo enorm vaak gebruik.

peter_heijnen
7 oktober 2012, 13:22
Heeft de boogie geen paralelle loop?

peter_heijnen
7 oktober 2012, 13:23
Heb je de hardwire chorus meegenomen in je zoektocht? Ik weet dat het digitaal is, maar naar verluidt heel goed digitaal.
Best leuk, maar toch redelijk snel weer verkocht. ;)

Nocki
7 oktober 2012, 13:41
De Boogie heeft idd een seriele loop. En ondanks dat het "not done" was in die tijd om te zeggen van de Gmajor dat hij tonesuck had heb ik er erg mee lopen vechten.
Contact gehad met Fred van TC en verschillende dingen mogen kopen zonder dat het hielp. Op de een of andere manier werkt een Boogie fxloop niet samen met de TC gear van toen (G major force system).
Nu is het heel normaal om heel hard te schreeuwen dat ie tonesuck heeft maar toen ben ik best heftig aangevallen en werd ik zelfs afgerekend op mn spel :-).
Ik heb de TC gear bij andere amps gehoord waar dat probleem amper aanwezig was maar bij een Boogie is het gewoon teveel.

Vandaar dat ik erg blij ben met de Flashback en chorus. Die mixen je sound weer bij het fx geluid... Erg leuk om nu eindelijk no zo lange tijd weer een Mark IV te hebben.

Ook erg leuk om weer een pedalboardje te gaan samen stellen. En helemaal met dingen die ik leuk vind. Delay's phasers en misschien nog wel een whammy of een Slicer van boss ofzo! :-)

LordRiffenstein
8 oktober 2012, 11:47
Nou, mini-mix in de loop, GForce op killdry en klaar.

Nocki
8 oktober 2012, 11:53
Been there done that, didnt get the warm cozy feeling...