PDA

View Full Version : I f*cked up :)



Voidhead
15 juni 2003, 17:49
ja...

het volume van mn gitaar was erg zacht geworden ineens, en de volumepotmeter deed t niet goed... dus ik schroef de gitaar open, zie ik dat er een los blauw draadje bijbungeld.. dus ik denk: 'dat zal het zijn :) ' ik zie op de potmeter nog een stukje uitsteken, het lijkt er dus op dat het draadje daar afgebroken was... dus ik soldeer hem weer terug daaraan.. zo gebeurt... plug mn gitaar in...

krijg ik een vette brom en staan mn snaren onder spanning :-? foute boel dus...

wat nu? ja dat blauwe draadje haal ik weer los natuurlijk, maar ik geloof niet dat die erbij moet bungelen?? hij komt iig uit een andere kamer in het hout..
schema's van die gitaar zullen er ook wel niet zijn aangezien het van een heel onbekend merk is (axtech)...

dus wat nu?

Negative K3 fan
15 juni 2003, 17:53
vaak lijken veel schema's wel op elkaar www.mrgearhead.com voor allerlei fender schema's

Anders Destium
15 juni 2003, 18:22
Grote kans dat het blauwe draadje de aarde was, die wordt meestal aan de body oid gesoldeerd, maar het kan ook zijn dat hij aan het weerstandje of de knop hoort te zitten...

Kjiratsiekoedel
15 juni 2003, 18:29
wat voor zooi zit erin??

3 singles + 2 tone + 1 volume + 5 way switch ??

of anders?? wat dan??

Voidhead
15 juni 2003, 18:38
2 singels, 1 humbucker

1 volume pot, 1 tone pot...

5 way switch

sebass
15 juni 2003, 20:13
Aarde van de brug en snaren, gewoon bovenop een potmeter solderen of ergens op een schroef die bij sommige gitaren als aarde wordt gebruikt.

Anavrin
16 juni 2003, 11:51
2 singels, 1 humbucker

1 volume pot, 1 tone pot...

5 way switch
check ff
http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics/hum_sing_sing_1vol_1tone_5w.htm
misschien is jouw gitaar zo gewired.