PDA

View Full Version : Nieuwe DVD Led Zeppelin



The_Cure
15 juni 2003, 16:47
Op de reclame wordt er uitgebreid mee geadverteerd; de 'nieuwe' DVD van Led Zeppelin. Heeft iemand hem? En is hij de moeite waard?

grtn
Cure

Super Slinky
15 juni 2003, 19:10
Ja ,ik heb hem!!! en ik heb er op elk forum al een topic over gezien. :)

Als je van Led Zeppelin houdt is deze DVD echt de moeite waard. Duur , maar er is goed aan gewerkt. Disc 1 heeft opnamen uit 1970!!! en ze klinken lang niet zo oud als ze zijn. Met name de dynamiek van de band is geweldig. en de drumsolo van J. Bonham is uniek, zo ook het met de strijkstok bespelen v.d gitaar door Jimmy Page.

Disc 2 heeft opnamen uit 1973, 1975 en 1979. En ze klinken allemaal gewoon goed. Met name ook de akoestische sessie. Ongelooflijk.

Ik vind deze DVD qua beelden en geluid veel beter dan The Song Remains the Same. Er is echt aan gewerkt. Je kunt zien dat LZ een vernieuwende band was voor die tijd en begrijpen dat ze invloedrijk zijn geweest.

Vergelijk het met elke andere opname uit die tijd en je snapt dat hij deze prijs waard is.

Mithrandir
15 juni 2003, 21:56
hebbuh, hebbuh, hebbuh...word serieus mijn eerst volgende DVD aanschaf. Hij lijkt me echt gaaf.

Nemesis
16 juni 2003, 09:36
Ik wil hem ook hebben, maar eerst moet ik die fender strat kopen...heheh, die strijkstokdingen...is dat in Dazed and confused?...is dat dan ook die versie van tien minuten?....die roeleerd namelijk :D

Casseman
16 juni 2003, 18:54
De coole versie van Dazed and Confused is ongeveer 20 minuten

The Mule
17 juni 2003, 22:48
Door deze DVD zijn wereldwijd alle twijfelaars en blasfemisten buitenspel gezet. Jimmy Page is een gitaargod, zonder enige overdrijving.

Ik heb ooit een quote van Trey Anastasio (Phish) gelezen over Jimi Hendrix die ik voor Page misschien nog wel meer vind gelden:

(grove vertaling)

"...als hij begint te spelen lijkt het net of er zich poorten naar andere dimensies openen. Na de laatste noot worden alle demonen weer naar binnen gezogen..."

Zoiets was het ongeveer. Page lijkt op de DVD footage echt vergroeid met voornamelijk zijn Les Paul, hoewel die Dano ook wel zeer brute tonen vrijgeeft, met name in 'In My Time Of Dying"...

AANRADER VAN HET JAAR !!!

fenderfreak
18 juni 2003, 08:20
Ik ga die DVD zeker kopen, inmiddles heb ik de nieuwe CD 'How the wets was won' gekocht (live-opnamen uit '72) en die zijn ook helemaal te gek (veel beter dan SRTS).

http://216.40.249.192/s/ups/kamikaze/smilie_switch.gif

Ohzoso
25 juni 2003, 21:48
Teeeeeeeeeeeering!!! moet k me alleen voor deze dvd dan toch maar n dvdspeler aanschaffen?? Jullie maken mij (als pagefreak) toch wel behoorlijk lekker. b.t.w, dazed and confused srts duurt 26.53 min.

Mitch
26 juni 2003, 22:32
Heeft niemand dan een beetje goede Led Zep bootlegs ?????
Al dat gezwam over The Song Remains the Same... :roll:

De CD-set heb ik fragmenten van gehoord, onze bassist heeft 'm en ik zal 'm binnenkort lenen. Heb geen DVD-speler....
Bonham vind ik altijd wel erg spectaculair om te zien spelen, echt ge-wel-dig !

Dazed and Confused wordt trouwens niet per definitie beter naarmate die langer gespeeld wordt ! De betere versies liggen tegen de twintig minuten, daarboven wordt het soleren en strijken net iets te lang voor het mooie.
Page is one of my bloody favourites hoor, begrijp me goed :D

Ohzoso
27 juni 2003, 19:39
Hey Seymour,
Heb je de BBC sessions dan nog niet?? = n must, zeker qua opnamekwaliteit, verder echt Zep. Heb nog n paar elpees maar kwaliteit is niet echt geweldig. Wel leuk om te horen wat er allemaal gebeurd.

Mitch
28 juni 2003, 14:09
Ja natúúúúúúrlijk heb ik die, ondanks dat ik de helft al had als bootleg :D
Dat hele concert in Londen had ik al, alleen is hier de kwaliteit wat constanter. Vind ik persoonlijk één van de allerbeste gigs die uitgebracht zijn (legaal, dan wel illegaal).
Een onverwachte topper is een concert uit de USA uit '79, waar Bonham echt in een bloedvorm was.

Ohzoso
28 juni 2003, 22:43
ken geen opname waar Bonzo niet in bloedvorm was. BONZO RULEZ!!!!!

Mitch
29 juni 2003, 11:15
Hahaha, ja snap ik, maar ik bedoel dus: sneller en heftiger dan normaal.
Weet je wat: ik zal eens kijken of ik 'm op KaZaA kan zetten, ik geef de naam daarvoor hier nog wel even op.

Mitch
29 juni 2003, 11:40
Hij staat er op:
Led Zeppelin - Song Remains at Inglewood 1977

Als ik KaZaA uit heb staan en je wil 'm downloaden moet je anders maar effe mailen:
sjem@kabelfoon.nl

Maroetoo
1 juli 2003, 22:54
Jaa ik heb em
en ik zit met grote ogen en een open mond te kijken
Die Page is zo goed

Ik had wel Stairway en Whole Lotta love gezien maar
nog nooit andere nummers

Aanrader!