PDA

View Full Version : douglas scope 727 7 string baritone



Rohtagran
27 september 2012, 19:44
Ik was net op zoek naar een 6 snarige baritone met een floyd rose, blijkbaar zijn deze lastiger te vinden dan ik dacht. Kom ik op de site van Rondo Music de douglas scope 727 7 string baritone tegen.

Niet echt iets waar naar ik zocht maar ach, zat toch al te peinzen of ik een 7 snaar zou gaan halen of een baritone. Bij deze heb ik beide :P.

De prijs was $199,99. Als ik die gitaar over zou laten komen dan kost ongeveer $300,-

Dus is natuurlijk mijn vraag:

Iemand ervaring met deze (soortgelijke)gitaren ?

Als iemand een alternatief heeft is het natuurlijk ook goed.

groets Rohta.

Bijl
28 september 2012, 09:02
De prijs was $199,99. Als ik die gitaar over zou laten komen dan kost ongeveer $300,-


Prijs en kwaliteit hebben meestal niks met elkaar te maken, maar een 7 snaar met een floyd voor $200, daar zou ik me niet aan wagen zonder er op gespeeld te hebben.

Rohtagran
28 september 2012, 09:19
't is een licensed Floyd, en heb gelezen dat die niet erg geweldig zouden zijn. Meeste reviews en recensies die ik er over heb gelezen waren zeer lovend. Minpunten zouden de licensed floyd en de pickups zijn. Maarjah die gitaar als decoratie kan altijd nog :P.

Bijl
28 september 2012, 11:06
't is een licensed Floyd, en heb gelezen dat die niet erg geweldig zouden zijn. Meeste reviews en recensies die ik er over heb gelezen waren zeer lovend. Minpunten zouden de licensed floyd en de pickups zijn. Maarjah die gitaar als decoratie kan altijd nog :P.

Tsja. Mijn Ibanze Universe heeft ook een licensed Floyd, werkt al bijna 20 jaar feilloos en 1x in de maand even stemmen. Daarbij worden goedkope gitaren met licensed Floyds vaak gekocht door beginners die dus ook beginnersfouten maken met het afstellen van een Floyd en dan de schuld afschuiven op de gitaar ipv zich er een beetje in te verdiepen hoe zo'n ding werkt.

Ik heb die reviews niet gelezen en ik ga het niet doen ook, maar ze zijn dus zeer lovend en als minpunt noemen ze klank (pups) en toonvastheid (floyd)? Heel vreemd, een gitaar die slecht klinkt en niet te stemmen is kan ik geen goed instrument noemen, toch?

Rohtagran
28 september 2012, 11:34
Qua bespeelbaarheid was er niks op aan te merken. Maarja pickups zijn wel te vervangen en als het met de licensed floyd alleen maar goed leren afstellen is dan wil ik het best wel overwegen. Tenzij iemand een beter alternatief heeft.

DemolitionColorScheme
28 september 2012, 11:49
Weet je, ik wil deze opzich ook wel aanschaffen. Voor dat geld hoef ik het niet te laten. Waarschijnlijk best leuk om rond te hebben liggen en aangezien ik al LPs speel met Baritone snaren en in B Standaard tuning zal dit niet zo'n hele grote overstap zijn.

Deze lijkt me vetter, though:

http://www.youtube.com/watch?v=KrlO4pfiG3c&feature=related

- http://www.rondomusic.com/hadron727na.html

Bijl
28 september 2012, 14:14
De Scope vind ik niet zo bijzonder, body uit 3 delen en een geschroefde hals :???: Voor 25 dollar meer heb je die neck-through Hadron, wtf?

Eerlijk gezegd, ik voel een beetje GAS opkomen :seriousf: Als de onversterkte klank goed is en de bespeelbaarheid ook, dan ben je klaar met een setje vette pups. Dan zit je alleen nog met de vraag of die floyd nou wel of niet goed is.

DemolitionColorScheme
28 september 2012, 14:22
De Scope vind ik niet zo bijzonder, body uit 3 delen en een geschroefde hals :???: Voor 25 dollar meer heb je die neck-through Hadron, wtf?

Eerlijk gezegd, ik voel een beetje GAS opkomen :seriousf: Als de onversterkte klank goed is en de bespeelbaarheid ook, dan ben je klaar met een setje vette pups. Dan zit je alleen nog met de vraag of die floyd nou wel of niet goed is.
Precies! Ik merk alleen dat hij out of stock is als ik hem in het winkelwagentje stop.

Liquid_Metal
28 september 2012, 15:14
Mijn Floyd was 200 euro. Ex gitaar. Ik zou dus niet teveel verwachten van een dergelijke gitaar. Goedkoper FR's hebben vaak messen van zacht staal dat snel slijt.

minoin
28 september 2012, 19:59
Geinig voor iemand uit Amerika, maar hier in Europa zijn er betere gitaren voor het geld tweedehands. Een Ibanez RG7420, Schecter of iets in die richting. Als je per se iets van Rondo wil, ga dan voor de Agile. En de tremolo vervangen voor een vaste brug gaat je ook blijer maken in die prijsrange.
Wat LM zegt; een Floyd is los al een berg geld en zelfs die willen soms moeilijk doen.

Ik heb een berg 7-strings gehad en gespeeld. En hoewel ik niet meer van mijn EBMM JP7 of custom 7-string gitaren af te krijgen ben, die Schecter C7 of Ibanez RG Prestige/K7 7-strings zijn bijzonder goed voor het geld. Ik zou toch investeren.