PDA

View Full Version : Marshall Valvestate 100 of 8280 of iets vergelijkbaars?



Dakari
27 september 2012, 00:46
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Tijdje geleden ben ik door collega's gevraagd in een bandje gitaar te spelen. Vooral alle flauwe covers. Thuis speel ik vooral wat alternatieve rock en punk.

Nou wil ik een versterker die wat herrie kan maken. Heel mooi en goed wordt het niet met 150 euro (alles wat ik ervoor heb), maar ik kan rond die prijs een Valvestate 100 of een Valvestate 8280 kopen, hier in de buurt.

Is er hier iemand die me over beide versterkers wat kan vertellen, of over het verschil tussen de twee? Of misschien heb je een tip waar ik beter naar kan kijken? Iemand noemde bijvoorbeeld al een Vox VT, maar die kan ik zo snel in de buurt niet vinden..

Vast bedankt!

Groet, D

Baker
27 september 2012, 08:41
zo, toch maar een nieuw accountje aangemaakt?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156422-Marshall-vs100-of-marshall-vs-8240&highlight=valvestate

Dakari
27 september 2012, 11:46
zo, toch maar een nieuw accountje aangemaakt?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156422-Marshall-vs100-of-marshall-vs-8240&highlight=valvestate

Hmm, nee, ik ben niet die schreeuwlelijk. Ik heb die thread wel gelezen, voor een deel, maar werd er niet veel wijzer van.. Bovendien ging dat over een 8240, en heb ik het over een 8280.

Iemand nog iets zinnigs te melden om mij verder te helpen? Bvd!

big dooley
27 september 2012, 12:19
Hmm, nee, ik ben niet die schreeuwlelijk. Ik heb die thread wel gelezen, voor een deel, maar werd er niet veel wijzer van.. Bovendien ging dat over een 8240, en heb ik het over een 8280.

Iemand nog iets zinnigs te melden om mij verder te helpen? Bvd!

wat ik in dat topic had geplaats:

de 8240 was mijn eerste marshall en inmiddels heb ik voor thuis de VS100 combo, die overigens ook in 2x12 is te krijgen!!! (VS102)
van die twee prefereer ik zelf de VS100..
het cleane kanaal van de VS100 maakt ook gebruik van de buis wat bij de 8240 niet zo is, wat het een erg bruikbaar en mooi clean kanaal maakt... draai het volume open en je krijgt ook echt een buisachtige mooie vervorming,
de VS100 is een 3 kanaals versterker, waarbij de 2 overdrivekanalen een gedeelde EQ hebben
de 8240 heeft 2 kanalen met elk twee modes, maar die zijn niet met een footswitch schakelbaar



de 8280 is precies dezelfde opzet als de 8240, alleen met meer vermogen en je kan de stereochorus per kanaal instellen terwijl de chorus 2 aparte modes heeft: flanger-style en traditioneel... ik vraag me af of je die chorus uberhaubt wel gaat gebruiken

Baker
27 september 2012, 12:31
Oh, ok, nou sorry dan.
Je kunt op internet volgens mij redelijk makkelijk de specs van die dingen vinden. Wat zijn de verschillen, qua functies en speakers?
Volgens mij kun je beter gaan voor die amp die in de beste staat is. Let vooral op krakende pots. Hebben ze bijna allemaal zo langzamerhand.

big dooley
27 september 2012, 13:47
Oh, ok, nou sorry dan.
Je kunt op internet volgens mij redelijk makkelijk de specs van die dingen vinden. Wat zijn de verschillen, qua functies en speakers?
Volgens mij kun je beter gaan voor die amp die in de beste staat is. Let vooral op krakende pots. Hebben ze bijna allemaal zo langzamerhand.

de latere versie (valvestate 2) heeft mijns inziens daar geen last van (ben het nog niet eerder tegengekomen), de eerste serie wel...

Dakari
27 september 2012, 15:41
Dank voor de berichten. Baker, dat was inderdaad een zinnige post :)

Ik zag op een foto dat die 8280 Celestion G12nogiets speakers heeft (ik denk G12T, het gedeelte na G12 was net niet leesbaar), de 100 had Goldback speakers. Met mijn lekenogen weet ik verder niet veel te ontdekken qua verschillen in functies.

Zijn krakende pots misschien nog wat te verhelpen door schoon te maken? Contactspray?

Baker
27 september 2012, 16:45
Over het algemeen geldt dat die celestions stukken beter zijn dan die afschuwelijke goldbacks. Maar goed, als je in de gelegenheid bent zou je dat gewoon moeten testen.

Contactspray is vaak uitstel van executie. Check alle pots op kraken, als het een beetje ruisen is, dan is dat nog niet zo heel erg, maar als je echt al volume drops hebt dan zou ik er niet aan beginnen.

big dooley
27 september 2012, 17:42
die goldback is simpel...
eruit rukken en ergens op MP een T75 scoren of iets anders natuurlijk...

de VS100 levert wel 100 watt rms, maar dat is bij 4 ohm, dus een speaker met lagere vermogens kan wel, zolang deze minstens 8 ohm zijn (4 ohm celestions kom je toch niet veel tegen)