PDA

View Full Version : strat mexico pickups (noob)



strat303
26 september 2012, 11:43
Hallo gitaar spelers,

Misschien een noob vraag, ik heb een mexican stratocaster uit de jaren 90 en deze produceerd nogal veel brom. (ook als het volume van de amp op nul staat.) Een vriend van mij heeft een american deluxe strat die helemaal geen brom heeft. Ik heb gelezen dat deze Samarium Cobalt Noiseless pickupps heeft. Zou het zin hebben deze in mijn mexicaanse te bouwen om van de brom af te komen?

greets strat303

snaarplukker
26 september 2012, 12:36
Misschien een noob vraag, ik heb een mexican stratocaster uit de jaren 90 en deze produceerd nogal veel brom. (ook als het volume van de amp op nul staat.)
Dan zal je eerst je amp na moeten laten kijken voor je andere PU's neemt.

Mesa-Man
26 september 2012, 12:46
Dan zal je eerst je amp na moeten laten kijken voor je andere PU's neemt.

dat hoeft niet als ze die USA strat getest hebben op dezelfde versterker.

strat303
26 september 2012, 12:46
De strat heeft dit probleem op alle amp`s. :(

Mesa-Man
26 september 2012, 12:49
De strat heeft dit probleem op alle amp`s. :(

dan ligt het aan je strat, wellicht verstandig om hem een keer een onderhouds cq afstelbeurtje te laten geven bij een goede zaak.
Misschien ligt het niet aan je pick-ups maar aan iets anders...

strat303
26 september 2012, 12:51
We hebben de strats idd op dezelfde amp getest.

arjanb01
26 september 2012, 13:07
Misschien je wiring beter laten isoleren. Maar dat kan een gitaartech prima doen lijkt me !

strat303
26 september 2012, 13:37
badankt voor de reacties.

Het is niet zo dat mijn mexicaanse strat heel erg stoort, maar het verschil met de USA deluxe is opvallend.

strat303
26 september 2012, 15:33
kwam deze tegen op ebay voor nette prijs. Deze zitten ook in de USA deluxe.

http://www.ebay.nl/itm/NEW-Fender-Mod-Shop-SCN-Samarium-Cobalt-Noiseless-Stratocaster-Pickup-Set-BLACK-/300782293448?pt=Guitar_Accessories&hash=item46080591c8

Tabula Rasa
27 september 2012, 21:41
Een strat hoort altijd wat te brommen maar wat jij omschrijft klinkt als een probleem onder de slagplaat in je bedrading. Ik zou dat eerst eens helemaal nalopen en eventueel wat shielding aanbrengen. Kan zijn dat je daarmee 90% van de brom weghaalt.

Der Groovemeister
5 oktober 2012, 17:29
+1 voor shielding. Ik heb een Baja Tele ook Mex. en die bromt ook meer dan mn Usa strat. De Baja heeft geen shielding. Er is koperfolie voor te koop.

Napoje
5 oktober 2012, 18:27
sommige elementen ruizen ook meer dan andere (betere) dus shielden is geen garantie dat het gebrom weg is.

Der Groovemeister
5 oktober 2012, 18:54
Shielden is wel een garantie dat er 'veel' brom weg is!

muziekschuur
5 oktober 2012, 19:03
Aan je brug zit een draadje.. Dat is zeg maar je aardedraad. Het klinkt alsof die er niet is of los is... Inderdaad even nakijken..

E-J
6 oktober 2012, 22:30
Het 'probleem' zit hem waarschijnlijk in het feit dat de pickups van de USA Deluxe van het type 'noiseless' zijn en die van je Mexicaantje niet. Dat heeft niets met een aardedraad, shielding et cetera te maken. Aan de andere kant, als het een hardnekkige brom is (en brom is anders dan ruis, zoek het topic brom vs ruis en maar eens op) is het een ander verhaal en kunnen bovenste remedies helpen.