PDA

View Full Version : George Dennis Mighty Mouse



Hendriks
25 september 2012, 21:01
Iemand ervaring met deze versterker , of met deze fabrikant?

Hendriks
26 september 2012, 08:41
Niemand? ....

Hendriks
27 september 2012, 21:24
Weinig bekend dus , in iedergeval staat hij nu wel hier. eerste indruk was goed , goed bruikbare geluiden , vooral clean zeer mooi . Dus meegenomen . Deze versterker is gebouwd in Tsjechië en het is een kwaliteits product , klein van formaat , maar loodzwaar , dat komt door de enorme trafo's die erin zitten .Alles voelt goed aan de versterker . Morgen gaat hij mee naar het oefenkot , zal morgen ook wat plaatjes schieten.

nico verduin
28 september 2012, 09:03
Versterkers niet. Maar ik heb van hem een optisch gestuurd volume pedaal (stereo) waar ik uitermate tevreden over ben

Hendriks
28 september 2012, 09:24
Versterkers niet. Maar ik heb van hem een optisch gestuurd volume pedaal (stereo) waar ik uitermate tevreden over ben

Hij maakt ook handwired effectpedalen heb ik gelezen.

Harry
28 september 2012, 10:28
ik heb een George Dennis wah, was destijds de beste die ik kon vinden. Ben erg benieuwd naar de versterker, dus kom maar op met je bevindingen!

Hendriks
28 september 2012, 12:42
ik heb een George Dennis wah, was destijds de beste die ik kon vinden. Ben erg benieuwd naar de versterker, dus kom maar op met je bevindingen!

Hij gaat vanavond mee naar de repetitie , dus morgen kan ik je meer vertellen.

Kakihara
28 september 2012, 13:33
Ik meende ooit eens lang geleden toen de dieren nog konden spreken, een bespreking gelezen te hebben van een versterker van George Dennis op Meetmusic.nl, dus dat effe opgeduikeld, maar het blijkt om een GD Bluesman Forty (http://www.meetmusic.com/nl/archivedetail.asp?id=238&subrubriek=1) te gaan en helaas niet om een Mighty Mouse.

Hendriks
28 september 2012, 15:35
Zo even wat plaatjes , deze is echt "build as a tank" . Lead kanaal heeft alleen Gain, Contour en Volume.
Hij is een kop kleiner dan mijn Koch ,maar is zeker 5 kilo zwaarder . Speakers werden op bestelling geplaatst , hier zit vast nog wel ruimte voor een verbetering.
http://imageshack.us/a/img703/2518/img1235dh.jpg
http://imageshack.us/a/img684/9631/img1236po.jpg
http://imageshack.us/a/img822/5746/img1233kr.jpg
De combo is overigens nog in volledige nieuwstaat , amper gedraaid.

Midwolda
28 september 2012, 21:05
Sjiek ding Henk. Lijkt me een fijne amp, lekker simpel en tegelijk veelzijdig.
Beetje het Tweaker-idee, met al die mini-switches.
Hoeveel watts is deze? Heb je er een footswitch bij?
Lijkt me dat die eq over beide kanalen gaat toch?

Ziet er uit als een blijvertje! ;)

macwilliams
28 september 2012, 22:02
Ziet er degelijk uit.

Hendriks
29 september 2012, 00:00
Sjiek ding Henk. Lijkt me een fijne amp, lekker simpel en tegelijk veelzijdig.
Beetje het Tweaker-idee, met al die mini-switches.
Hoeveel watts is deze? Heb je er een footswitch bij?
Lijkt me dat die eq over beide kanalen gaat toch?

Ziet er uit als een blijvertje! ;)

Hey Ton , er zit een switch bij , de eq is bijzonder ,alleen het clean kanaal , het lead kanaal heeft een contour pot , wonderwel werkt het prima . Er gaat wel een andere speaker in ,morgen maar eens wat experimenter met een V30 , die er nu in zit vind ik te magertjes.

Bij de repetitie heb ik er geweldige geluiden uitgehaald , veel definitie , veel liever en smoother dan de Koch (ook 4xEL84) . Ik ben trouwens nog lang niet uitgetweakt , maar dat gaan we de komende week eens doen. Een overdrive pakt hij ook lekker , de Koch begint dan wat rasperig te worden , deze houdt het geluid lekker overeind , ik kan de gainknop verder opendoen.
OP HC heb ik verhalen gelezen dat het te hard ging , valt erg mee , met volume iets over helft kan ik clean prima met de drummer mee .
Het leadkanaal heeft iets voxy's , nou gebruik ik dat kanaal met de gain op max 3 , iets meer en Kosoff is in the house ( en dat met een tele).
Samengevat : de eerste indruk is positief.

Hendriks
30 september 2012, 11:27
Ik wil eigenlijk een andere speaker erin doen , belangrijkste is dat ik een helder clean wil met niet al teveel nadruk op het laag .
Iemand een suggestie? De versterker is 30 watt en 8 ohm. Er gaat ook een beamblocker in.

Midwolda
30 september 2012, 11:58
De V30 is het ook niet?

Hendriks
30 september 2012, 12:10
De V30 is het ook niet?

Ga ik later vanmiddag proberen , die zit in de Koch ,moet even een verloopsnoertje solderen.

Hendriks
30 september 2012, 15:38
De V30 is weer een stap voorwaarts , straks ook nog even een Jensen P12Q proberen , hier verwacht ik niet zoveel van ,weet eigenlijk ook niet waarom.

Hendriks
30 september 2012, 19:55
Tijdens mijn speurtocht op het www kom ik WGS tegen , is dat wat , of zijn het Celestion ripoffs?

guitarkid
30 september 2012, 22:49
Iemand ervaring met deze versterker , of met deze fabrikant?

Hadden we op de NGD geen standhouder die die amps ook verkocht? Jeroen Doeve toch?

http://www.harmonycentral.com/products/106381

Pepe
30 september 2012, 23:14
Tijdens mijn speurtocht op het www kom ik WGS tegen , is dat wat , of zijn het Celestion ripoffs?

Celestion en Jensen voornamelijk. Op de amerikaanse fora is men positief maar men kan daar makkelijk collectief misplaatst zijn.
However, WGS heeft ook een tilbare/betaalbare versie van de roemruchte Electrovoice SRO.

Hendriks
1 oktober 2012, 09:25
Hadden we op de NGD geen standhouder die die amps ook verkocht? Jeroen Doeve toch?

http://www.harmonycentral.com/products/106381

:):) , ja die ken ik.

Hendriks
1 oktober 2012, 09:26
Celestion en Jensen voornamelijk. Op de amerikaanse fora is men positief maar men kan daar makkelijk collectief misplaatst zijn.
However, WGS heeft ook een tilbare/betaalbare versie van de roemruchte Electrovoice SRO.

Ik zag dat Haarguitars dealer is . Je kunt inderdaad niet alles geloven wat er op het www staat.

Hendriks
1 oktober 2012, 09:37
Hoezo support , gisteren een mail verstuurd met wat vragen , nu al antwoord van George Dennis himself , incl. schema :ok:

guitarkid
1 oktober 2012, 10:13
:):) , ja die ken ik.

Volgens mij had/heeft hij er aantal te koop staan. Misschien weet hij meer!

Harry
1 oktober 2012, 10:28
klinkt goed, ik hou wel van bijzondere versterkers. Moet weer denken aan mijn goede oude Bedrock, ook een geval apart, en onbekend maakt onbemind, maar wat een geluid!

Hendriks
1 oktober 2012, 10:50
klinkt goed, ik hou wel van bijzondere versterkers. Moet weer denken aan mijn goede oude Bedrock, ook een geval apart, en onbekend maakt onbemind, maar wat een geluid!
Die heb ik ook nog gehad , klonk goed tot hij de geest gaf , wat een ellende.
Moet zeggen dat deze wel een stukkie beter klinkt .

Hendriks
1 oktober 2012, 10:50
Volgens mij had/heeft hij er aantal te koop staan. Misschien weet hij meer!

Deze komt van Jeroen :hide:

guitarkid
1 oktober 2012, 12:21
Deze komt van Jeroen :hide:

Nou, had ik het iig goed onthouden!!! :seriousf:

Harry
2 oktober 2012, 09:33
Die heb ik ook nog gehad , klonk goed tot hij de geest gaf , wat een ellende.
Moet zeggen dat deze wel een stukkie beter klinkt .

had jij dat AC30-achtige model? Daar hoor je inderdaad nog wel eens wat klachten over. Hoe dan ook, veel plezier met de Mouse~!

Hendriks
2 oktober 2012, 09:52
had jij dat AC30-achtige model? Daar hoor je inderdaad nog wel eens wat klachten over. Hoe dan ook, veel plezier met de Mouse~!
Ik had een topje met een bijpassend 1x12 cabinet.

Kakihara
2 oktober 2012, 12:16
Moest het je nog interesseren: op dit youtubekanaal (http://www.youtube.com/user/vskow?feature=g-all-u) worden er tal van WGS-speakers getest.

Hendriks
2 oktober 2012, 12:43
Moest het je nog interesseren: op dit youtubekanaal (http://www.youtube.com/user/vskow?feature=g-all-u) worden er tal van WGS-speakers getest.

Bedankt .

Er zat een behoorlijk volume verschil in het cleane en leadkanaal , ik heb George Dennis gemailt en die vertelde dat je dat kunt instellen met een trimpot .
Nu is is het volume redelijk gelijk ,op het leadkanaal krijg ik nu een lekker randje als je hard aaanslaat , met een overdrive erop word het feest.
Ik ga hier nog wel wat mee experimentern , het clean was met de oude instelling wel wel helderder .

Hendriks
3 oktober 2012, 14:43
De Mighty Mouse heeft dus een handige trimpot inside , je kunt het cleane kanaal afstellen van een belletjes clean tot een clean met een smerig randje , heel aanslag gevoelig.

Hendriks
16 november 2012, 23:52
Zo , ik heb deze versterker nu bijna 2 maanden en heb nu na veel met de trimpot getweakt te hebben nu eindelijk de afstelling gevonden die ik zocht , ook een WGS speaker geplaatst .
Wat is dit een wereld versterker , kippenvel ,belletjes clean die ik nog niet in een Fender ben tegengekomen en heerlijk aanslaggevoelig , met een lowgain overdrive een smeuig randje .
Ik wou dit even kwijt na een avondje heerlijk gerepeteerd te hebben.

Pepe
17 november 2012, 01:22
Goed man!.......

Hendriks
17 november 2012, 10:32
Ik heb het chassis wel 20 maal uitgebouwd om hem te kunnen tweaken en ik had ook best twijfels , maar sta nu met een grijns te spelen , heerlijk.