PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Orange Tiny Terror Hard Wired Edition



Wabbie
25 september 2012, 19:00
Ik wil eigenlijk al een tiny terror sinds ze voor het eerst op de markt kwamen. Helaas kwamen er steeds andere versterkers tussendoor die toen interessanter leken.
Ik had al een tijdje een haat/liefde verhouding met mijn JTM45. Op de een of andere manier wilde het niet lekker klinken, of ging het veel te knetterhard. Uiteindelijk maar besloten om een wat lichtere versterker aan te schaffen en de JTM45 voorlopig alleen nog maar te gebruiken voor de optredens waar echt wat meer power nodig is.
Al zoekende kwam ik wederom terecht op de Tiny Terror en alle huidige varianten. Na wat research kwam ik uit bij of een gewone Tiny Terror, of de Dual Terror. Toen ik bij Musicstore Keulen zag dat ze de laatste Hard Wired versie van de Tiny Terror voor niet veel meer dan een gewone Tiny Terror verkochten was het besluit snel gemaakt.

Hij staat ondertussen al ruim een week bovenop mijn Orange 2x12 en ik ben nog steeds dolblij met deze versterker. Heerlijk simpel en voornamelijk : Wat een sound icm mijn Gretsch. Lekker crunchy. Voor zover ik kan inschatten komt deze makkelijk mee in een band, dat ding gaat echt werkelijk knetterhard voor de 15 watts die 'ie heeft. Donderdag mag die voor het eerst mee naar "buiten" om te repeteren. Ik ben benieuwd!

http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC_0027.jpg

Stillborn
25 september 2012, 19:33
Te gek zeg!
Wat voor muziek maak je?

Wabbie
25 september 2012, 19:43
Op dit moment een beetje bandloos. Ik speel wel in een coverbandje van werk waar we een paar keer per jaar mee optreden op de bedrijfsfeestjes. 'k ben nog bezig om een nieuwe band samen te stellen in de richting van Triggerfinger/Wolfmother ed maar dat moet nog vaste vormen krijgen.

orangerocker
27 september 2012, 14:43
Gave set! Heb je de handwired tiny terror nog vergeleken met de gewone pcb-versie? Ben benieuwd of het verschil hoorbaar is.

Wabbie
27 september 2012, 17:17
Ik heb ze niet naast elkaar kunnen testen. Misschien wel eens leuk om een kleine shootout te doen met iemand die een gewone pcb versie heeft. De ptp versie was maar 50 euro duurder dan de pcb versie, dus die heb ik dan maar gewoon blind gekocht.

Nu snel richting de oefenruimte met de nieuwe versterker in de gigbag. :D

Wabbie
27 september 2012, 22:45
Net terug van repetitie. Ik was te lui om ook mijn Ornage 2x12 mee te slepen, dus heb ik de Tiny Terror maar op een Koch 4x12 kast aangesloten. Wat heerlijk om eindelijk eens een versterker op de sweetspot te kunnen te zetten zonder doof te worden. Wat een heerlijke crunch!!

Chris Winsemius
27 september 2012, 22:51
50 euro verschil is een maand werken in China :)

Wabbie
27 september 2012, 23:01
Maar niet in Europa :)

Chris Winsemius
27 september 2012, 23:02
1-2 uur als je veel mazzel hebt
aantal uurtjes meer in voormalige oostbloklanden

Wabbie
28 september 2012, 16:46
2 a 3 uur moet me het wel in lukken.

vpilot
29 september 2012, 13:21
Gefeliciteerd!
Over die shootout, volgens mij heeft Rob Chappers op Youtube al een heel uitgebreide shootout van alle Tiny Terror versies geplaats.
Hierzo!


http://www.youtube.com/watch?v=4wNOK-JoXHc

Heus
29 september 2012, 13:58
Hier nog een modded Tiny Terror : http://www.youtube.com/watch?v=5xg0JSJp92s

Wabbie
1 oktober 2012, 19:20
Ik had die Andertons shootout al gevonden inderdaad. Maar in werkelijkheid klinkt het toch altijd ff iets anders. Dus mocht er nog iemand een keertje zin hebben in een shoot-out dan hoor ik het wel.

toddzilla
1 oktober 2012, 21:22
Mooi man! Lijkt mij ook wel wat, zo'n Tiny Terror. Jaloers!