PDA

View Full Version : Musicman Luke



Stringz-N-Pickz
15 juni 2003, 15:59
Hoi!

Ik zit er sterk over te denken om deze gitaar (Musicman Luke) te kopen. Hebben jullie enige ervaring met deze gitaar en zijn er misschien dingen waar ik op moet letten voordat ik hem koop. Ik ga het petrucci model ook nog proberen, zijn er hele grote verschillen tussen deze 2 gitaren ? (bijv. dat de ene clean veel beter klinkt dan de andere)

Ook ben ik op zoek naar een vigier excalibur gitaar. Echter ik kan deze nergens vinden dus ik kan hem niet uitproberen. Iemand ervaring met deze gitaar of weet iemand waar ze hem hebben hangen ?

Greetz,
SNP

Ibanez RuleZ
15 juni 2003, 17:15
ik heb afgelopen donderdag er een onder handen kunnen nemen. Ik moet zeggen dat de gitaar mooi klinkt, maar ik vind de bespeelbaarheid te wensen over laten. hij was niet echt snel afgesteld ofzo. daarnaast vond ik de brug eh.... een beetje waardeloos. goedkoop ofzo, k weet niet, maar hij was niet echt lekker. bleef trouwens wel goed gestemd.

ik vind de 2200 die je er voor moet neertellen simpelweg te veel. koop voor dat geld echt maar iets als een jackson dk1, of sl3 ofzo, heb je veel meer aan.

Harrald

Stringz-N-Pickz
16 juni 2003, 15:41
Hmm ok bedankt voor je reactie. Je zou toch verwachten dat die brug van hoge kwaliteit is voor zoveel geld.
Zijn er mensen er nog mensen hier met gitaren van vigier ?

Greets,
SNP

Ibanez RuleZ
16 juni 2003, 16:10
tja, die brug. ik vond het teveel op een zwevende versie van een fender trem lijken, en daar ben ik niet van gecharmeerd. op een dure gitaar verwacht ik of een floyd of een wilkinson ofzo en geen ding dat er niet uit ziet, want dat was het voornamelijk.

harrald

jorrit
16 juni 2003, 20:06
je hebt ook een versie met een floyd......die speelt geweldig (bij ons in hardenberg hangt er een tweede hands met passieve seymourduncan elementen....) het neck profiel is vrij driehoekig (weet niet meer hoe het heet..) maar die gitaar speelt erg erg lekker. hij klinkt ook erg goed en dit komt mede doordat de emg's vervangen zijn door seymours dit maakt de gitaar een stuk veelzijdiger....

Stringz-N-Pickz
16 juni 2003, 20:29
Ik heb momenteel ook een floyd rose tremelo en ben daar niet zo kapot van. Ik gebruik hem nauwlijks en intoneren is een ramp.
Liever geen floyd-rose meer.
Ik vond die EMG pickups erg fijn klinken. Heel weinig toonverlies als je de volume knop naar beneden draait en lekker veel scheur als ze vol open staan.

Greets,
SNP

morris
16 juni 2003, 23:39
Goedkope brug??? Moeilijk bespeelbaar???
duhh
De Luke staat bekend om z'n geweldige v-shaped quilted maple neck en bespeelbaarheid. De brug is uitstekend. Veel puurder dan een Floyd en veel beter voor de toon.

Maar dat moet je wel kunnen horen ;-)

Elementen is een kwestie van smaak denk ik. Actief is niet iedereen's kopje thee, ik houd er wel van moet ik zeggen.

jorrit
17 juni 2003, 08:33
hmz ik vind actieve elementen neit erg veelzijdig.....maar k heb ze zelf ook (emg) in een gitaar zitten en het scheurt wel......

de bespeelbaarheid......ff aan het neck profiel wennen en dan is het gewelidg...

Lacrymosa
17 juni 2003, 09:10
Ik heb em een tijd geleden bij de feedback geprobeerd, maar et is een lekkere gitaar hoor, en die EMG's, tja............ik von et in die gitaar niet eens zo slecht klinken, en normaal ben ik niet echt weg van EMG's, kan je nagaan......

CheerS!!

niels5150
17 juni 2003, 09:38
de luke is een goede gitaar! lekkere soepele Vshape neck, mooie lak en goede constructie. Hij is juist door zijn emg's superveelzijdig, net als luke zelf.

marc_o
17 juni 2003, 11:49
Hoi!

Ik zit er sterk over te denken om deze gitaar (Musicman Luke) te kopen. Hebben jullie enige ervaring met deze gitaar en zijn er misschien dingen waar ik op moet letten voordat ik hem koop. Ik ga het petrucci model ook nog proberen, zijn er hele grote verschillen tussen deze 2 gitaren ? (bijv. dat de ene clean veel beter klinkt dan de andere)

Ook ben ik op zoek naar een vigier excalibur gitaar. Echter ik kan deze nergens vinden dus ik kan hem niet uitproberen. Iemand ervaring met deze gitaar of weet iemand waar ze hem hebben hangen ?

Greetz,
SNP
Ik heb ook nog wel mooie musicmans voor je te koop hoor, als je wilt, zal ik je een foto sturen.

Marc

Ibanez RuleZ
17 juni 2003, 13:44
nog ff over het verschil tussen de musicman luke en petrucci. als ik zelf moet vergelijken, dan vind ik de petrucci echt veel plezieriger: hals voelt lekkerder aan, de elementen klinken beter (vind ik, ik houd meer van hh config), de body speelt comfortabeler. het enige wat er jammer aan is, is dat die gitaren zo strontlelijk zijn :-? . ik vond de petrucci beter klinken, maar dat is natuurlijk smaak

overigens zijn beide gitaren te duur voor wat je krijgt!

harrald

marc_o
17 juni 2003, 17:58
haha, gezien je nick weet je niet eens hoe een mooie gitaar eruit ziet!
:lol:

Candyman
17 juni 2003, 18:37
Heb zelf ook een Luke (II) gehad. Geweldige gitaar, alleen de hals was niet breed genoeg voor mij (41,3 mm bij topkam). Ik heb nu een Patrick Koopman strat (43 mm bij topkam) met exact dezelfde elementen als de Luke (EMG's), maar de EMG's komen op de Luke veel beter tot hun recht (beter geluid). De Musicman Luke is qua constructie, bespeelbaarheid en klank een van de beste productiegitaren die momenteel wordt gemaakt.

morris
17 juni 2003, 23:42
Helemaal juist!

zeg maar nee, daarom heb ik er twee!!!!

dml
18 juni 2003, 06:06
Vigier heeft Muziekhuis Westerhaven in Groningen wel staan, kijk maar op hun site: www.westerhaven.nl . Ik heb zelf een Vigier Marilyn gehad, erg goede gitaar, ook als is het ontwerp nogal apart. Een Excalibur staat ook nog wel op mijn verlanglijst. Overigens is de Floyd Rose welke Vigier gebruikt in eigen fabriek gemodificeerd, de "knife-edge"-schroeven waartegen het tremoloblok rust zijn vervangen door naald- of kogellagers dus de trem loopt veel soepeler en heeft meer toon.

Wat je ook kan doen: Musicman Silhouette Special kopen en daar dan een EMG-SLV-set in zetten. Dan heb je nagenoeg dezelfde houtsoorten (Alder body, maple neck, rosewood toets), zelfde hardware (Schaller locking tuners, vintage bridge) en model (Silhouette, 21 frets) van de Luke en toch wat goedkoper uit. Maar je hebt dan wel een slagplaat waarin de elementen zijn gemonteerd ipv direct op het hout bij de Luke.

Stringz-N-Pickz
18 juni 2003, 07:14
He bedankt voor alle tips. De luke krijgt toch een dikke voldoende als ik het zo lees. Toch ga ik de petrucci ook nog ff goed proberen want die ziet er toch ook wel erg fijn uit. Die vigier gitaren wil ik ook graag proberen maarja groningen is aan de andere kant van het land (350 km). Weet er niemand een muziekzaak dichter in de buurt (bergen op zoom)?

Greets,
SNP

niels5150
18 juni 2003, 09:18
muziek wessing in den bosch had er wel eentje liggen. kijk even op hun site of ze die nog hebben :-D www.muziekwessing.nl

Stringz-N-Pickz
18 juni 2003, 17:04
Hey niels, bedankt voor de tip. Helaas hadden ze er geen meer.
Je moet echt veel moeite doen zeg als je een dure gitaar wilt kopen. Ik kan nergens een petrucci model vinden (liefst samen met lukather model) in geen enkele winkel. En als ze dan bestellen dan moet ik hem per se nemen. Zelfde verhaal beetje voor vigier gitaren.
Ga je veel geld uitgeven geven ze je er de kans niet voor :razz:

Alleen maar van die standaard modellen, als je iets speciaals wilt moet je helemaal lang wachten.

Nog meer mensen die mij misschien op weg kunnen helpen ?

Greets,
SNP