PDA

View Full Version : Setje nieuwe pickups in mijn ESP Viper



Sinner1980
25 september 2012, 18:59
Hey allemaal,

Laatst postte ik een HNGD topicje waarin ik mijn verse ESP Viper standard liet zien. Ik ben nog steeds in de gloria met de gitaar en heb haar dan ook regelmatig in mijn handjes.

Standaard zitten er EMG's in de gitaar en die zijn niet helemaal mijn ding. Wel leuk om even wat metal mee te hakken maar, al zou je het niet zeggen aan de gitaar, is dat ook niet helemaal mijn ding. Verder vind ik ze vlak, steriel en levenloos. Als ik mijn Phoenix gebruik met daarin een JB/Jazz setje word ik daar een stuk vrolijker van.

Conclusie: EMG's eruit, setje passieve pickups erin. Nou is het natuurlijk makkelijk om er gewoon ook een JB/Jazz setje in te luppen (speel wel met de gedachte) maar misschien ook wel leuk om weer wat anders te proberen.

Ik speel zelfs met de gedachte om er p90's in humbuckerformaat in te zetten voor wat meer diversiteit. Ik zou dan de Arcane px100's eens willen checken; de Phil X sig pickups; weer eens wat anders dan p94's.

Mocht ik voor humbuckers gaan dan ga ik waarschijnlijk voor SD's (goede ervaringen mee, fijne pickups).
Ik speel in de regel rock met af en toe een uitstapje naar wat oudere metal (Priest, Ozzy, Maiden etc) en heel af en toe wat bluesrock (beetje over the top a la Gary Moore).

Tips zijn welkom, ik ga ondertussen nog even neuzen naar de ontelbare opties...

Viper is overigens mahonie (neckthrough) met ebben toets.

Tankman
25 september 2012, 19:04
Wat dacht je van de Seymour Duncan P-Rails? Best of both worlds!

big dooley
25 september 2012, 21:47
Wat dacht je van de Seymour Duncan P-Rails? Best of both worlds!

dan wel in combinatie met triple shots of push-pull pots natuurlijk...

Tankman
25 september 2012, 22:26
dan wel in combinatie met triple shots of push-pull pots natuurlijk...

Uiteraard! Anders heeft het weinig zin.

Sinner1980
25 september 2012, 22:30
Brrr, ik haat push-pull pots, coilsplit etc. No offense maar ik hou van simpel, rechttoe rechtaan.

Die p rails lijken me ok maar dan ga ik liever voor die Arcane pickups: aparter

kassie
26 september 2012, 00:33
Brrr, ik haat push-pull pots, coilsplit etc. No offense maar ik hou van simpel, rechttoe rechtaan.

Die p rails lijken me ok maar dan ga ik liever voor die Arcane pickups: aparter

I like a guy of simple taste, maar no offense, jij vindt een coil split niet simpel? Dus gewoon een potmetertje naar boven drukken? Rechter toe en aan kun je imho niet krijgen.

big dooley
26 september 2012, 08:32
ieder voor zich, maar als coilsplitten je ding niet is, hebben P-rails totaal geen zin... die dingen zijn er juist voor bedoeld....

http://www.youtube.com/watch?v=vqCqW5d6k2o

die dingen alleen als P90 gebruiken of in een andere configuratie is een beetje hetzelfde als een JVM 410H hebben en maar 1 van de 12 modes ervan gebruiken :)

Sinner1980
26 september 2012, 20:02
I like a guy of simple taste, maar no offense, jij vindt een coil split niet simpel? Dus gewoon een potmetertje naar boven drukken? Rechter toe en aan kun je imho niet krijgen.

None taken, ik snap je punt maar nee, er zitten nu een volume en tone-potmeter in en ben zelfs aan het overwegen om daar gewoon 2 volume potmeters van te maken:ik gebruik tone zelden tot nooit.

Ik snap dat je door een push/pull pot meer tonale mogelijkheden krijgt maar ik sla ff over.

Ik speel ook met de gedachte er een paar paf-achtige in te zetten, ben er nog niet over uit allemaal

Sinner1980
27 september 2012, 22:25
Ik ga eens gek doen, wilde gok: Arcane px100's! Zodra ik ze heb horen jullie me wel weer!