PDA

View Full Version : Uit Maastricht!



JohanH1980
24 september 2012, 23:33
Hallo allemaal!

Na een tijdje forum lurken vond ik het maar eens tijd worden om naar buiten te treden. Ik ben Johan, 32 jaartjes oud en woon in Maastricht.

Vroeger was ik heel braaf en heb ik netjes een jaar of 7 viool gespeeld, maar toen ik een puber werd was dat niet meer cool genoeg, dus werd het tijd voor mijn eerste elektrische gitaar. Is ook mede zo gegroeid omdat m'n pa af en toe een LP van Hendrix draaide :soul:

Ik heb in de tussenliggende jaren nooit de moeite genomen om me er echt in te verdiepen en kwam bij wijze van spreken niet verder dan vader Jacob. Maar sinds eind vorig jaar kwam ik op een website de minor pentatonic scale tegen en deze heeft me echt op de fasttrack gezet!

Op dit moment ben ik werkzoekende en ik kijk al vanaf mijn twintigste geen TV meer, ik speel nu iedere dag meerdere uren en probeer mijn tijd zo goed mogelijk te benutten.

Ik hou van improviseren en ben af en toe terug te vinden op het open podium van het landbouwbelang, lekker gezellig samen met wat anderen onder het genot van een biertje een beetje pielen met geluid.

Nou, dat was het dan wel weer, bedankt voor het lezen!

Cheers...!

:lovelove:

Johan

RogerRabbit
25 september 2012, 08:25
Welkom Johan.
Leuk, een mede-Sjeng op dit forum. :)

Harry
25 september 2012, 09:57
ook van mij welkom! Ik hoop dat je de viool nog af en toe oppakt? Blijft toch een prachtig instrument naar mijn bescheiden mening.

Duhsjaak
25 september 2012, 11:49
ook van mij welkom! Ik hoop dat je de viool nog af en toe oppakt? Blijft toch een prachtig instrument naar mijn bescheiden mening.

Hi
Welkom.
Zoals je ziet sluit ik mij helemaal aan bij Harry. Op de moeder van alle NL festivals (Holland Pop Festival 1970 - Kralingen) stonden 4 of 5 bands met een viool. Vooral de mogelijkheden van de elektrische viool zijn nog onvoldoende uitgediept. Naar mijn smaak dus.

Björn heeft veel gebruik gemaakt van een violiste uit Limburg, dus.....
Ik zou mijn kaarten niet alleen op de gitaar zetten. Je meerwaarde voor een band is zeker ook dat je vanuit een ander perspectief naar de muziek van de band zult kunnen kijken/luistern.

Verders... veel plezier.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
25 september 2012, 16:01
Welkom Johan.
Leuk, een mede-Sjeng op dit forum. :)

Ineens gaat mij een licht op: De paspoort controle is vervallen binnen de Sjengenlanden! Dat vindt zijn oorsprong dus bij Maastreech!
Heel fijn!
Mijn dag is weer mooi!
Vriendelijke groet, Gus

JohanH1980
25 september 2012, 17:50
Ineens gaat mij een licht op: De paspoort controle is vervallen binnen de Sjengenlanden! Dat vindt zijn oorsprong dus bij Maastreech!
Heel fijn!
Mijn dag is weer mooi!
Vriendelijke groet, Gus

Hahah LOL!

Tsja voor wat die viool betreft; ik heb het een week of twee geleden nog eens tussendoor geprobeerd, maar ik kreeg er alleen nog wat gejengel en gekraak uit. Strijkers zijn zeikers hoorde ik laatst nog iemand zeggen ;-) Maargoed, zoals met alles is het ook een kwestie van doorzetten.

Misschien ooit eens een fretless gitaartje proberen?