PDA

View Full Version : Peavey Valveking 212 vs 112



pasqual
24 september 2012, 21:30
Ik heb sinds een jaar of 3 een Peavey Valveking 212 100 watt. Qua klank en diversiteit ben ik erg tevreden over deze versterker. Maar het ding is te lomp, te zwaar en te hard! Aangezien wij toch niet vaak op grote podia te vinden zijn :sssh: is 100 watt in de meeste gevallen "overkill". Ik vroeg me af of hier iemand weet of de 50 watt versie ( 112 ) vergelijkbaar is qua klank? Als dit zo is, zou dit een serieuze optie zijn voor mij.

Tankman
24 september 2012, 21:38
Ik vind hem iets minder dik, maar verder is het karakter wel hetzelfde.

Martijn-w
24 september 2012, 21:43
Hij is inderdaad loeizwaar en erg hard. Ik heb em meestal nog ergens onder standje 1 staan. Verreweg het grootste nadeel van deze versterker. Ik heb nog geen ervaring met de 112.

pasqual
24 september 2012, 22:05
Minder dik vind ik niet zo erg, belangrijkste is inderdaad dat het karakter overeenkomt.
@Martijn: onder standje 1? Dan haal je er niet uit wat er in zit! Probleem met deze versterker is dat ie pas echt goed klinkt als je richting standje 3 gaat maar daarom ben ik ook dit topic onder andere begonnen:)

Martijn-w
24 september 2012, 22:10
Als ik em op stand 3 zet wordt de rest van de band gek denk ik. On-stage zet ik em wel wat harder, richting de 2. Maar in de oefenruimte, no way.

Inderdaad het grootste nadeel van het ding.

pasqual
24 september 2012, 22:23
Kortom: 100 watt is way to much! Daar ben ik nu wel achter ja! Dus ben ik eens aan het oriënteren naar minder. En aangezien de klank/het karakter van de VK mij bevalt, wil ik wel eens een 50 watter aan de tand voelen.

Tankman
24 september 2012, 22:28
Kortom: 100 watt is way to much! Daar ben ik nu wel achter ja! Dus ben ik eens aan het oriënteren naar minder. En aangezien de klank/het karakter van de VK mij bevalt, wil ik wel eens een 50 watter aan de tand voelen.