PDA

View Full Version : JHS Morning Glory



SBe
24 september 2012, 21:07
Ben op zoek naar een transparante low-gain OD, ik heb reeds een Rockbox Boiling point en een Rockbox Red dog. De BP gebruik ik vooral als een medium/high-gain pedaal. De RD is perfect voor een meer bluesy sound - maakt de sound vooral voller en crunchy. En samen zijn ze niet-normaal-goed in het stevige werk.
Dus als toevoeging een transparante low-gain pedaal met een uitgebreide tone mogelijkheid.
Kwam hiervoor de JHS morning glory tegen, klinkt wel lekker.
Ik speel de laatste tijd ook wat meer funky sounds en deze lijkt mij hier wel in te passen.

Heeft hier iemand ervaring mee? EN/of zijn er nog gelijkaardige alternatieven? En weet iemand een dealer of wordt het online bestellen uit de states?

http://www.youtube.com/watch?v=U5RTGiKrLH8


Thanks,
Steven

Big E
24 september 2012, 21:18
Op TGP zeggen ze dan dat je bijvoorbeeld de Paul Cochrane Timmy moet hebben. Dat is daar zo'n beetje de heilige graal van transparante low gain drives. Ik kan hem zeker aanraden, maar hij is wel lastig te krijgen hier. Alleen crushthebutton en thesegoto11 hebben hem af en toe op voorraad voor zover ik weet, anders wordt het inderdaad bellen met de states.

Big E
25 september 2012, 10:08
Trouwens, ik heb dus niet alleen een timmy maar ook een boiling point. Die twee samen is echt hemels. Extra argument voor de timmy zou ik zeggen.

SBe
25 september 2012, 10:17
Trouwens, ik heb dus niet alleen een timmy maar ook een boiling point. Die twee samen is echt hemels. Extra argument voor de timmy zou ik zeggen.

Inderdaad, moet ik zeker eens naar horen.
Thanks!

Dirk_Hendrik
25 september 2012, 11:44
Kun je jezelf ook een Marshall Bluesbreaker scoren. Uiteindelijk is de Morning Glory weer een clone van.


Figure I'd compile a list of what JHS is cloning to save some people time in their dissecting.

Feel free to help me fill out the list with anything I missed.



4 Wheeler Bass Fuzz - Zvex Wooly Mammoth
All American - Proco Rat w/ popular tone mod (which variant on either?)
Angry Charlie - MI Audio Crunch Box
Astro Mess - Devi Ever Hyperion
Bunrunner - Devi Ever Hyperion / Tone Bender (which tonebender?)
Charlie Brown - Brown Sound In A Box diy circuit from general guitar gadgets
Mini Foot - Bazz Fuss diy circuit
Morning Glory - Marshall blues breaker
Mr. Magic - Zvex Super Hard On
Sweet Tea - MI Audio Crunch Box / Tube Screamer (which TS?)

SBe
25 september 2012, 18:31
Kun je jezelf ook een Marshall Bluesbreaker scoren. Uiteindelijk is de Morning Glory weer een clone van.

Klopt inderdaad maar dat gaat voor 200€ niet echt lukken, had er al eens voor rondgekeken en zo'n bluesbraker komt 2de hands al rap dik boven de 1000€ uit.
De meeste pedalen zijn de dag van vandaag wel ergens een clone van, lig ik niet echt wakker van, zolang ze mij de sound maar geven die ik wil.
Weet wel niet meteen waar de Rockbox pedalen op zijn gebaseerd... ben hier wel fan van.

Dirk_Hendrik
25 september 2012, 19:41
Als ik even ebay naloop op ended listings kom ik uit op een gemiddelde van een dolar of 170. Waar je die 1000 vandaan haalt (vraagprijzen niet meegerekend, die slaan nooit ergens op) is me dus niet duidelijk. Maar wat ik meer bedoelde is dat je je breder kunt orienteren op het moment dat je weet dat je naar en bb clone op zoek bent.

DemolitionColorScheme
25 september 2012, 20:36
Klopt inderdaad maar dat gaat voor 200€ niet echt lukken, had er al eens voor rondgekeken en zo'n bluesbraker komt 2de hands al rap dik boven de 1000€ uit.
Huh? Ik zie regelmatig Bluesbreakers voor rond de €100,- op Marktplaats. Soms een beetje er boven, soms zelfs voor minder dan dat.

SBe
26 september 2012, 00:37
My bad, ik wist niet dat er een pedaal was van Marshall die ook bluesbraker noemde - ik dat dat je het op de amp had.....:hide:
Ben niet specifiek naar een bluesbraker sound op zoek, de sound van de Morgen glory stond mij wel aan, evenals de Timmy trouwens. Totaal anders dan mijn andere twee od's op m'n board. Zou denk ik een mooie aanwist zijn. Dat dit een clone is van een andere bestaande pedaal maakt me niet zo veel uit.

Mitch
26 september 2012, 09:01
Een Bluesbraker kotst het eruit of zo? :seriousf:

zoon van Piet
26 september 2012, 10:24
Het zou voor het eerst zin dat ik een compleet combo op een pedalenbordje zie... ;)

SBe
26 september 2012, 11:49
Het zou voor het eerst zin dat ik een compleet combo op een pedalenbordje zie... ;)

Ja lap, heb het hier weer verprutst - ik wist zelf niet dat Marshall pedalen maakte, vond hierdoor de vergelijking al raar. Ze moeten dan ook hun pedalen niet naar hun amps noemen...