PDA

View Full Version : op zoek naar een tekening 4 snarige banjo



El_Mano
24 september 2012, 21:01
Ik heb behoorlijk gezocht op internet en op dit forum. Maar of ik kan slecht zoeken of er staat niet wat ik zoek.
een paar dagen geleden was ik op bezoek bij een goede vriend die naast een enorme collectie strats ook een stalen resonator gitaar heeft.
We spraken over mijn rare bouwsel. Een ronde trommel met gitaar mensuur met daarin een zelfgemaakte resonator.
Daarop voortbordurend vroeg hij of ik dat ook zou kunnen bouwen geïnspireerd op een vier snarige banjo .
Dat vind ik wel een leuke uitdaging dus heb ik beloofd uit te zoeken wat daar voor komt kijken.

Ik heb op stewmac een fret calculator gevonden maar ik ben op zoek naar wat maten zoals de diameter van de body en de dikte en breedte van de hals enz .
Ik dacht dat het niet zo lastig zou zijn met Google een plan op te duiken maar dat valt dus tegen.

Is er iemand die een pdf heeft of een link waar ik meer info kan vinden? Het is echt geen gemakzucht maar zoek al dagen zonder resultaat.
Vast bedankt

Ike57
24 september 2012, 21:16
Stuur me maar even een PM met je email adres. Ik heb 2 pdf's liggen. Zal ze dan even naar je mailen.

ErikH
25 september 2012, 21:21
Ik ben met een zelfde idee bezig geweest, maar wat me tegenhield tot nu toe is dat de hardware niet makkelijk te krijgen is, of zo duur dat het bijna niet uit kan om zelf te bouwen. Misschien tips voor mij en mogelijk ook voor de topicstarter?

Ike57
25 september 2012, 21:43
Ik ben met een zelfde idee bezig geweest, maar wat me tegenhield tot nu toe is dat de hardware niet makkelijk te krijgen is, of zo duur dat het bijna niet uit kan om zelf te bouwen. Misschien tips voor mij en mogelijk ook voor de topicstarter?

De hardware is op zich niet moeilijk te krijgen. Bij Stewmac (http://www.stewmac.com/)kun je, naast gitaaronderdelen, ook alle onderdelen voor banjos krijgen.

Duur? Als je aan zelfbouw begint moet je je niet gaan afvragen of het uit kan want dat is meestal niet het geval. Het is meer de voldoening die je krijgt als je zelf een instrument hebt gebouwd. Je hoeft niet te gaan bouwen omdat het goedkoper is want dat is het niet.