PDA

View Full Version : Nieuw multi effect aanschaffen.



Ronno
24 september 2012, 18:42
Hey allemaal,

Ik zoek een nieuw multi effect pedalenbord, ik heb nu de line 6 xt live maar daar ben ik deels niet zo kapot van en hij is al best oud.
Wat is nu echt een topper onder de huidige effect pedalen van maximaal 500 euro.

ik hoor het graag.

Henri H
24 september 2012, 18:51
TC Electronic Nova System, Line 6 M-series, dat zijn wel de toppers in dat budget denk ik.

Tankman
24 september 2012, 19:11
Ik zou dan voor de Nova System gaan. Po kwaliteit effecten en erg natuurlijk klinkende drives. Beter is er niet voor het geld naar mijn menng.

dml
25 september 2012, 17:08
Als je weer op zoek bent naar een alles-in-één-oplossing, dus ampmodeling + effects ben je het best af met een Line6 POD HD500. Alle POD-voorgangers kunnen niet eens in de schaduw staan van de HD, zo veel is er aan het geluid en de feel verbeterd.
De hierboven genoemde M13 en Nova System hebben geen ampmodeling maar zijn ook van prima kwaliteit.

no 1 hops
25 september 2012, 17:16
ik zie de Vox tonelab st en ex niet voorbij komen bij de antwoorden.
vallen die zo tegen dan?

muziekschuur
25 september 2012, 17:59
Als je iets meer uitgeeft zou je een Peavey Muzebox aan kunnen schaffen. Daarmee kun je willekeurig veel effecten gebruiken...

zjanke
25 september 2012, 18:20
Ik heb een M13 gehad en nu een Nova system. Qua geluiden allebei prima, maar ik heb de M13 weer verkocht omdat ik een board van 12 had geprogrammeerd en die eigenlijk als losse stompboxes gebruikte (veel te uitgebreid dus...). Een Nova system is voor mij meer dan voldoende en je kunt er heel simpel patches mee maken waarin je losse effecten kunt aan- en uitzetten. Als je een goede amp hebt en geen simulaties nodig hebt zou ik persoonlijk een apparaat zonder die optie kopen. Daarmee valt de GT serie van Boss, maar ook de HD serie van line6 dus af.
Wil je die optie wel dan zou ik zeker eens bij line 6 gaan neuzen.