PDA

View Full Version : Mp3 demo als voorloper v. conceptalbum



Super Slinky
15 juni 2003, 15:17
Hoi,

We hebben hem vandaag op onze site gezet. De volledige 6 minuten durende demo die bedoeld is als try-out voordat we aan de opnamen van ons conceptalbum beginnen deze zomer.

hier is de link: www.silentagreement.nl/mp3.htm
mocht je meer willen weten kijk dan op de site zelf. Zie mijn onderschrift.

FNaRK
15 juni 2003, 17:06
song is waanzinnig, goede traditionele opbouw, goede dubbele zangpartijen, lekkere licks....behoorlijk hoog Marillion gehalte

ben er alleen niet over uit van ik van het geluid vind :???:
Bij mij klinkt het erg "blikkerig" , erg veel reverb en een beetje flets ??

Super Slinky
15 juni 2003, 18:45
song is waanzinnig, goede traditionele opbouw, goede dubbele zangpartijen, lekkere licks....behoorlijk hoog Marillion gehalte

ben er alleen niet over uit van ik van het geluid vind :???:
Bij mij klinkt het erg "blikkerig" , erg veel reverb en een beetje flets ??

Dank je voor de complimenten! Marillion wordt wel vaker genoemd, dus je hebt gelijk. Wat betreft het geluid kan het zijn dat hij op elke stereo anders klinkt. We zullen de echte opnamen straks goed laten masteren zodat er geen verschil ontstaat en het reverb effect hopelijk weg is. :wink:

Maar voor de zekerheid. Je moet hem wel via Winamp afspelen en niet via Mediaspeler!!!

gershwin5150
26 juni 2003, 09:27
Super!!!!!
Zou ook wel zo'n band willen! Dus als jullie nog is een bassist zoeken :razz:

Timmer
27 juni 2003, 21:51
Mooi hoor, sound is wel okee. Instrumentale passages klinken wel beter dan de gedeeltes met zang.

De zang is, ehm, apart. Meestal klinkt ie wel goed, maar op bepaalde gedeeltes (bijv. 4:17) klinkt het een beetje vreemd. Nou ja, als jullie hem opnieuw opnemen heb je waarschijnlijk meer tijd om alles een beetje bij te schaven. Misschien ook een kwestie van wennen? Ik zal hem nog wel een paar keer luisteren deze dagen.

Instrumentale stukjes, gitaarwerk enzo klink allemaal erg goed. Als jullie de laatste ruwe randjes nog een beetje weten te polijsten en er een goede sound onder krijgen, is dit een knaller (als je van dit genre houdt, ik wel in ieder geval).


Oja, als de rest van het album net zo is: waar ken ik hem kope? 8-)

Super Slinky
27 juni 2003, 23:08
bedankt voor je complimenten. We gaan zeker nog wat dingen bijschaven want de opnamenen voor de CD worden helemaal opnieuw gemaakt.
Ja en dan moeten we een label zoeken om het ding uit te brengen.
De rest van het album wordt zeker net zo goed, zoniet beter. Dit is nog maar een voorproefje :D
Je kunt op de hoogte blijven via de updates op de website. Kom af en toe eens lekker bij ons op het forum mee kletsen.
We starten met de opmamen op 7 juli. Waarschijnlijk proberen we in die tijd ook een studio dagboekje op de site te zetten.
gr. Aquarius