PDA

View Full Version : Cheapo telecaster upgraden zin?



Mesa-Man
24 september 2012, 17:13
Ik wil graag een Fender telecaster... wat is dan wijsheid?

Om een USA telecaster te kopen OF een goedkope (mex of japanse) Fender telecaster te kopen en daar andere pick-ups in te zetten?

humbucker
24 september 2012, 17:29
Hangt ervan af wat je wil. Weet je van jezelf dat je toch liefst een US wilt, koop die dan onmiddelijk, anders ga je je toch ergeren aan het labeltje op de headstock. Ik heb zelf een Mim 60ies RI tele en heb daar nocaster elementen ingemikt en dat klinkt gewoon zoals een tele hoort te klinken.

Het is niet omdat het geen USA is, dat het niet goed is...

Orpheo
24 september 2012, 17:29
Allparts onderdelen halen bij de string jn amsterdam en zelf wat maken. Ben je goedkoper uit en heb je een geweldige tele. Ben er nu zelf een aan t maken.

humbucker
24 september 2012, 17:32
Allparts onderdelen halen bij de string jn amsterdam en zelf wat maken. Ben je goedkoper uit en heb je een geweldige tele. Ben er nu zelf een aan t maken.

Dat valt af te wachten.. Maar het kan inderdaad wel.

Mesa-Man
24 september 2012, 17:42
Allparts onderdelen halen bij de string jn amsterdam en zelf wat maken. Ben je goedkoper uit en heb je een geweldige tele. Ben er nu zelf een aan t maken.

dat wordt geen succes met mijn 2 linkerhanden...;)

Orpheo
24 september 2012, 18:05
Je wilt pickups vervangen. Allparts tele is net zo makkelijk

@humbucker je moet ook wel de tijd nemen om wat moois te vinden. Ik heb een prachtig halsje. Geweldige tap tone. Enorm resonant. De body is niet de mooiste maar zijn tap tone is te gek. Stain erop, 3 laagjes nitro spuiten, hardware erop en je hebt een geweldige gitaar voor minder dan de prijs van een MIM. Tis net ikea.

Brum
24 september 2012, 18:19
Zo heb ik gister nog m'n Bestå tv meubel in het derde laagje nitro lak gezet en volgende week denk ik even afstellen. Kind kan de was doen!:crazyhappy:

mesaman
24 september 2012, 18:22
moet je gewoon doen man, leuk, moet je wel de goede hebben en het ook goed uitvoeren anders is alles voor niets.

Orpheo
24 september 2012, 18:38
Zo heb ik gister nog m'n Bestå tv meubel in het derde laagje nitro lak gezet en volgende week denk ik even afstellen. Kind kan de was doen!:crazyhappy:

Ja zo is t ongeveer ook met een allparts tele. Het zware, lastige werk is al gedaan!

Timotio
24 september 2012, 19:56
Ik weet niet of je er wat aan hebt (valt niet per se in de categorie "el cheapo"), maar wat vind je van een baja tele? Ik heb er nu zelf één sinds een paar weken en hij bevalt me super. Heerlijke hals, goeie elementen en een stuk goedkoper dan een american standard - zeker als je er één tweedehands kunt bemachtigen. Nieuwe kostte hij mij 660 euro, heb ze tweedehands voorbij zien komen voor rond de 450 geloof ik.

En nog één andere tip: ik heb bij Kees Dee ook de volgende gitaar getest
http://www.keesdee.nl/producten/g-en-l/4309/asat-classic-tele/

G&L asat classic leo fender special edition uit 90-91. Ik vond zelf de hals iets te dun, maar er zat een supergoeie klank in! Ik kon iets van de prijs af krijgen (850 euro geloof ik), maar ben uiteindelijk voor een baja gegaan. Heb wel lang getwijfeld; die G&L was ook super, nog iets helderder bijtiger in de brug.

(even voor de duidelijkheid: is dit spam ja of nee? niet mijn intentie!)

Wellicht heb je er iets aan :-).

Mesa-Man
24 september 2012, 21:29
Je wilt pickups vervangen. Allparts tele is net zo makkelijk

@humbucker je moet ook wel de tijd nemen om wat moois te vinden. Ik heb een prachtig halsje. Geweldige tap tone. Enorm resonant. De body is niet de mooiste maar zijn tap tone is te gek. Stain erop, 3 laagjes nitro spuiten, hardware erop en je hebt een geweldige gitaar voor minder dan de prijs van een MIM. Tis net ikea.


ik wil pick-ups LATEN vervangen...

White Penguin
24 september 2012, 22:05
Bij de mexicaanse verschilt de kwaliteit bijna per gitaar, dus als je die gaat kopen moet je even goed testen.

Ik heb laatst bij een vriend MIJ tele bespeeld en die klonk duidelijk stukken beter dan de USA die hij ook had staan. Het feit dat hij de USA weer beter vindt klinken wijst er op dat het ook voor een groot deel aan je eigen smaak ligt.