PDA

View Full Version : Hoi, ik ben nieuw



larsvanbergen
24 september 2012, 11:53
Hallo allemaal,

ik heb me zojuist aangemeld voor dit forum. Ik gebruik het al jaren als soort van naslagwerk, maar vond het tijd om lid te worden.

Ik ben Lars, 33 jaar en kom uit Nijmegen. Speel gitaar sinds m'n 15e, na eerst 4 jaar piano te hebben gespeeld. In de loop der jaren heb ik in verschillende bandjes (diverse stijlen ook) gespeeld, echter altijd op recreatief niveau. Sinds een paar jaar ben ik serieuzer bezig met een band, Deem Index.

Voor vragen, shoot!

:rockon:

Duhsjaak
24 september 2012, 12:02
Hi
Snap geen jota van de naam van je band, maar ik heet je van harte welkom op dit forum.
Snuffel rustig rond, er is altijd wel wat gaande, en je vindt vanzelf de stekjes waarbij je je het beste thuisvoelt.
Tot...
Vriendelijke groet, Gus

larsvanbergen
24 september 2012, 12:04
Thanks.

Tja, wat betreft de naam van de band... ik heb em niet verzonnen en voor zover ik weet, is er geen achterliggende gedachte.

bass blom
24 september 2012, 12:13
deem (dm)
v. deemed, deem·ing, deems
v.tr.
1. To have as an opinion; judge: deemed it was time for a change.
2. To regard as; consider: deemed the results unsatisfactory. See Usage Note at as1.
v.intr.
To have an opinion; think. See Synonyms at consider.
[Middle English demen, from Old English dman; see dh- in Indo-European roots.]

:ok:

Rizz
24 september 2012, 12:28
Meningindex dus.. hmm, ligt er een beetje aan wat voor muziek je maakt of het ergens op slaat... :D

Welkom!

larsvanbergen
24 september 2012, 12:30
Wij spelen 'gewoon metal'. Oftewel, een broertje dood aan stijlbenamingen. Van alles een beetje.

Rizz
24 september 2012, 12:34
Wij spelen 'gewoon metal'. Oftewel, een broertje dood aan stijlbenamingen. Van alles een beetje.

Dat is een mooi uitgangspunt en in het kader van "fuck u, we doen toch waar we zelf zin an hebben" alszijnde stijlbenaming, klopt het helemaal! :ok:

Duhsjaak
24 september 2012, 14:35
Hi
Het woord is in het Engels behoorlijk oubollig. Dus schijt aan de hele zooi komt dan goed van pas.
Het is min of meer equivalent aan 'achten' in NL.

Ik acht de tijd rijp voor bla bla bla.....

Dat het achten een persoonlijke inschatting van de situatie met zich meebrengt, is in NL ook het geval. Ik schat in..... is naar mijn smaak de beste vergelijking. Synoniemen dus.

Als het dan toch keihard is, die muziek, is Doom Index misschien een andere suggestie. Of daal ik dan in je achting?
Vriendelijekg roet, Gus

ErikH
24 september 2012, 15:19
Welkom. Heb je iets op youtube staan waar je trots op bent? Iets van je band bedoel ik.

larsvanbergen
25 september 2012, 09:44
Allen dank voor het warme welkom! Zoiets doet een mens altijd goed.

@ErikH: op Youtube staan wat live-beelden (http://www.youtube.com/watch?v=QrtxzHFr0AQ). Hier (http://db.tt/huvgZwk9) heb ik wel een Dropbox-link naar een mp3-bestand, veel betere kwaliteit.

Mochten er overigens mensen zaterdag in de buurt van Doetinchem zijn, wij spelen om 21.00u op de preparty voor het Geldersch Metal Treffen. Info: http://www.facebook.com/events/370786676291635/