PDA

View Full Version : Ervaringen nieuwe squier vintage modified gitaren



caliban
23 september 2012, 17:35
Er is eerder reeds een topic over geweest, maar daarin en destijds waren er nog niet veel forumleden die deze gitaren uit hadden geprobeerd. Ik ben vooral geïnteresseerd in de mustang die men uit heeft gebracht in deze serie. Dankjewel

Pynchon
28 september 2012, 01:42
Hey Caliban,

Ik heb de Jaguar in surf green uit deze serie en na het weekend ontvang ik een tweede, dit maal een Jazzmaster in sonic blue. De Jaguar klinkt en speelt prima, het enige minpunt is dat er uit de fabriek goedkope en te dunne snaren (0.09) op zitten. Die moeten echt vervangen worden en het is de moeite om de brug dan even af te stellen zodat de snaren niet uit de gleuven lopen.

De Jazzmaster in sonic blue heb ik al eens eerder in huis gehad en die klonk ook prima maar er waren allerlei afwerkingsfouten te bespeuren; barstjes in de verflaag rond de halsaansluiting, zwarte vlekken en vegen in de laklaag en de hals als ook op de tone knoppen. Die ging dus terug. Elders op internet (offsetguitars forum) bleek dit een veel voorkomend euvel bij dit model in deze kleur, naar verluidt is de productie iets te hard opgejaagd om aan de vraag te voldoen waardoor de eerste reeks niet goed gecontroleerd is alvorens de fabriek te verlaten. Dit schijnt inmiddels te zijn verholpen en dus heb ik een nieuw exemplaar besteld, na het weekend weet ik dus met zekerheid of die net zo goed is als je Jaguar.

Ik heb ook een Japanse Jaguar HH en de hals voelt ongeveer hetzelfde met een redelijk dikke laklaag. Al met al prima gitaren, helemaal voor het geld.

lauke_101
28 september 2012, 09:27
Ik heb de Jazzmaster in Olympic White en sluit me aan bij Pynchon, prijs/kwaliteit verhouding op deze gitaar is ontzettend hoog. Hij speelt lekker, klinkt zoals een Jazzmaster hoort te klinken en de afwerking is hartstikke prima. Ik voel alleen de frets een klein beetje uitsteken langs de hals, maar ik denk dat je daar voor zulke bedragen niet te veel over mag zeuren. Er zitten wel dunne rotsnaartjes op ja, gelijk vervangen is het devies.

Il_Falco
28 september 2012, 10:11
http://www.fender.com/en-BE/news/index.php/?display_article=935

http://www.fender.com/en-BE/products/vintage-modified-telecaster-deluxe/

Die tele deluxe in het wit heeft mijn oog getrokken. Andere slagplaat en je hebt een cheapo Shefty tele !
Natuurlijk zit ik te gassen op een roadworn deluxe als main gitaar maar deze zou wel eens kunnen een backup worden van mijn 72 deluxe...

sjoerd5
29 september 2012, 01:05
Ik heb hier en daar wat VM Squiers vast gehad. Zowel strats als jazzmasters en jaguars.
De halzen op die dingen zijn echt waanzinnig, goeie vintage vibe! Grote headstock, altijd een favoriet bij mij.
Het enige nadeel is dat de halzen wel erg dik in de lak zitten. Voor het gevoel maakt het raar genoeg niet uit.

Bij de elektronica zie je dat het goedkoper spul is. De knoppen zijn wel heel erg plastic en zien er gewoon nep uit.
De elementen klinken wat glazig. Pak een gelijk model uit een duurdere serie en je wordt ineens weggeblazen.
Dit hoeft geen minpunt te zijn. De elementen zijn wat meer tja... 'laidback'. Niet zo schreeuwerig van HIER BEN IK!
Hierdoor krijg je een wat achterover geleunde 'coolness' die mij wel aansprak.

Pak een duurdere en je merkt het verschil. Niet eens zo zeer in bespeelbaarheid als wel in klank.
Maar ja, voor de offset modellen zijn er niet echt andere squier series toch?
Voor zo'n Squier VM zou ik me zeker niet schamen.
Als ik het geld ff had stond hier al zo'n jazzmaster!

caliban
29 september 2012, 19:50
Ik heb gisteren een tele deluxe uit deze serie geprobeerd. En vergeleken met de mexicaanse versie (nadien ook een thinline). Alles over een fender blues deluxe versterker. De squier had een dikkere hals vond ik, de mexicaanse zijn hals voelde wat meer afgeplat aan de achterkant aan, lijkt me het beste om het te stellen. MIM vond ik een beetje makkelijker spelen hierdoor. Sound gewijs vond ik het verschil niet onwaarschijnlijk, maar door de mexicaanse was ik ook niet direct weggeblazen. De MIM thinline daarentegen (ook met widerange humbuckers), vond ik heel erg fijn klinken, nek pickup klonk minder overdreven bassig, leek een beetje gebalanceerder.