PDA

View Full Version : London City Comet Mk1 eerste serie



DrHanz
23 september 2012, 14:38
Hoewel de hype alweer paar jaar achter ons ligt toch een London City Comet Mk1 gekocht. Het is een 2 tone sunburst uit de eerste serie (met serienummer op plakkertje bij de neckpocket en nog zonder schroefjes naast de neck-pickup).

Bespeelbaarheid is prima, geluid ook, zelfs met het originele eerste setje roestige snaren dat er nog op zit (had geen snaren meer in huis)!

Pickupswitch knopje miste dus die wordt besteld (past daar een USA switchknopje op?), en denk erover om koperen compensated zadeltjes te kopen maar weet niet of dat nou zoveel verschil maakt voor deze telecaster.

http://farm9.staticflickr.com/8320/8014722576_b645aabb88.jpg

muziekschuur
23 september 2012, 15:18
Mooi ding...

Brewskie
23 september 2012, 15:27
Mooi ding...

Beetje te veel tegenlicht om dat vast te stellen. Maar obv de hype is de verwachting dat het een goed ding is, ja. Succes ermee Dr.Hanz

hadiebert
17 januari 2013, 14:11
Recent heb ik mijn Comet van de laatste serie ( die overigens helemaal niet zo beroerd was, in tegendeel) geruild voor 1 van de allereerste serie. En dat verschil is echt opmerkelijk. Geweldig strak geluid, typische "tele twang". Een heel makkelijk bespeelbare gitaar zonder poespas. Kleur butterscotch. Een plaatje!!

snaarplukker
17 januari 2013, 18:10
.....en denk erover om koperen compensated zadeltjes te kopen maar weet niet of dat nou zoveel verschil maakt voor deze telecaster.

Heb ik gedaan op mijn cheapo Jack & Danny. Een kleine investering dat veel verschil maakt in positieve opzicht.;)