PDA

View Full Version : Verkoop praatje je of nee?



Jeffrey Kroonenberg
23 september 2012, 14:33
Ik was laatst in de muziek winkel.
Ik vroeg naar wat een goed merk was.
Ze zijden ibanez, ik zij fender is toch ook goed.
Hij zij nee echt niet vlut merk die verkopen wij niet eens.
En ik vroeg Jack and Danny dan ook niet vogens hem.
Beter gezecht nog, Alles wat je bij een internet winkel of een aldi of lidel of marktplaats / spurders af haalt is slecht.
Is dat zo? of was het een verkoop praatje?

TimS
23 september 2012, 14:36
Verkoop praatje, Fender maakt goede gitaren. Als je weet waar je naar moet kijken kun je ook prima gitaren kopen op Marktplaats. Klinkt alsof ze gewoon alles afraden waar ze zelf geen winst op maken.

The Unforgiven
23 september 2012, 14:39
Ik heb nog nooit zo'n onduidelijke, met spelfouten overgoten post gezien...

FNaRK
23 september 2012, 14:39
auw !!

:(

Jeffrey Kroonenberg
23 september 2012, 14:41
sorry van de spel fouten.
Mijn nederlands is bar slecht.
het is een wonder dat ik daar voor me exemen 2 x gehaald heb.

Mr.Fingers
23 september 2012, 14:42
http://gifsoup.com/webroot/animatedgifs/360214_o.gif

Of dieslektieesch? (valt me wel op dat er op fora het gehalte dyslectici bovengemiddeld hoog is...)

bass blom
23 september 2012, 15:04
een winkel die geen fenders mag verkopen zal ze altijd afbranden.
en je proberen te verkopen wat ze wel hebben en/of waar ze wel op kunnen verdienen.

Hotpepper01
23 september 2012, 15:11
het is een wonder dat ik daar voor me exemen 2 x gehaald heb.

Een wonder boven wonder. Hopelijk wordt je gitaarspel beter dan je Nederlands. Maar ja, wat een kletspraat.

Brewskie
23 september 2012, 15:35
Of dieslektieesch? (valt me wel op dat er op fora het gehalte dyslectici bovengemiddeld hoog is...)

Hoe valt jou dat 'bovengemiddelde' op ? Van dyslectische mensen die niet op het forum zitten, gaan de meesten volgens mij aan jouw opmerkingsgave voorbij.

Sinner1980
23 september 2012, 15:37
Als die verkoper dat zij dan zecht dat iets over hem idd, wat een onzin!

grayfink
23 september 2012, 15:43
Tja, ic weet hut nyt, son furkopur heevt er tog foor doorcheleerd. Als hei segt dat Ibanes beter iz as Fender sal er tog wel un kern fan warhijd in ziten.

Dreverhaven
23 september 2012, 15:49
Joh, det leikt mei ook hur, so'n ferkoper sal tog wel weute war hei ofer proat.

grayfink
23 september 2012, 16:01
ik fint de interpunksie (moelluk woort!) in bofunstaande berrigtun noch wel foor ferslegturring fatbaar

bass blom
23 september 2012, 16:05
en zo werkt pesten dus.

titzenpitzer
23 september 2012, 16:19
Inderdaad, de zoveelste achterlijke commentaren/antwoorden voor iemand die de moeite heeft genomen zich in te schrijven voor dit forum en met een vraag zit. Zucht.

Ontopic: ik vraag me af waarom een winkel geen Fender mag verkopen? Het is in ieder geval verkoperspraat, ik ben er vroeger al eens ingetuimeld...gelukkig niet teveel schade door geleden ;)

grayfink
23 september 2012, 16:28
en zo werkt pesten dus.

Hm ja, zonder na te denken dus.
Sorry :makeup:

bat
23 september 2012, 16:59
Fender is een prima merk. Jack & Danny is een huismerk van een van dei duitse internetzaken, leuk voor het geld, maar kwalitatief geen topspul. Vergelijkbaar met de goedkopere Ibanez series. Aldi en Lidl... heel goedkoop spul, alleen met kennis en kunde leuk bespeelbaar te maken, maar dan nog steeds hooguit te vergelijken met het goedkope Ibanez spul. Op Marktplaats hangt het helemaal waf van de giteer.

Kortom: deels zwartpraten van merken die hij niet verkoopt (Fender), deels proberen je niet te laten ontdekken dat je elders ook prima zaken kunt doen (marktplaats) deels een beetje gelijk (Jack & Danny, Aldi/Lidl).

Al met al geen goed begin om mij te overtuigen als verkoper.

Braindead
23 september 2012, 17:41
Haha, respect voor je taaltalent! Ik heb weer even kunnen lachen vandaag. Bedankt. Als je nog een streepje door de o doet dan lijkt het net Scandinavisch. Zoiets: furkøpur


Tja, ic weet hut nyt, son furkopur heevt er tog foor doorcheleerd. Als hei segt dat Ibanes beter iz as Fender sal er tog wel un kern fan warhijd in ziten.

mesaman
23 september 2012, 23:52
Terecht! BAM! En gelijk even duidelijk voor de nieuwe man, een beetje op je taalgebruik letten! Dan wordt je een stuk meer serieus genomen. Ook had hij eerst even rond kunnen lezen, en dan een vraag stellen als het nog niet duidelijk is. Het is zeker dat hij dan een normaal antwoord had gekregen. Uiteraard wil ik hem wel eventjes welkom heten op ons mooie forum vol met wijze mannen met kennis,kunde en vermakelijke opmerkingen. Gelijk is hij op de hoogte van het directe en zonder doekjes omwonden omgangsvormen.

Ontopic- Ibanez is ook gewoon te gek! vraag steve vai/paul gilbert/satriani/george benson/frank gambale/j petrucci/allan holdsworth/steve lukather/larry lalonde(southparktune)/john scofield/list go on and on ...
EN die lui in de winkel zijn gewoon kenners. Fenders zijn een beetje gedateerd,vooral de avri modellen!(echt oude natuurlijk ook)
Jack daniels is ook matig,vieze mais rommel, geef mij maar een singlemalt uit een obscuur dorpje aan de kust van schotland.
Ow?bedoelde je die gitaren?geen idee, ik heb een gas kachel!


Mij in maakt het geen reet uit, ik weet het allemaal wel, en anders heb ik geld zat of ga ik wel wat anders doen.

LRS
24 september 2012, 07:56
Inderdaad, de zoveelste achterlijke commentaren/antwoorden voor iemand die de moeite heeft genomen zich in te schrijven voor dit forum en met een vraag zit. Zucht.

Ontopic: ik vraag me af waarom een winkel geen Fender mag verkopen? Het is in ieder geval verkoperspraat, ik ben er vroeger al eens ingetuimeld...gelukkig niet teveel schade door geleden ;)

De eigenaar van de muziekwinkel bij mij in het dorp vertelde me dat Fender bepaalde minimale volumina weg wil zetten, wat voor een kleine lokale gitarenboer onbegonnen werk is om binnen te halen omdat hij dan voor x jaar voorraad heeft staan. Zakelijk gezien niet interessant dus.

denis.hermans
24 september 2012, 08:21
Ik denk dat de grote spelers inderdaad bepaalde aankoopvolumes opleggen . Voor de kleinere winkels zijn die moeilijk te realiseren...
Gibson doet dit alvast zeker ( een eigenaar van een kleinere winkel heeft me dit verteld) het is dus niet onwaarschijnlijk dat Fender dezelfde politiek voert...

Rinze
24 september 2012, 08:56
Ik denk dat het door verkopers afbranden van merken die ze niet in de winkel hebben altijd een zwaktebod is. Heb het vaak genoeg meegemaakt, trouwens ook wel dat ze gitaren die ze wel verkopen niet goed lijken te vinden. Meestal omdat ze je iets anders aan willen smeren. En soms denk ik dat een deel van de verkopers gewoon zegt wat ze denken dat je wilt horen. Het zijn net mensen.

D3nnis
24 september 2012, 08:58
De eigenaar van de muziekwinkel bij mij in het dorp vertelde me dat Fender bepaalde minimale volumina weg wil zetten, wat voor een kleine lokale gitarenboer onbegonnen werk is om binnen te halen omdat hij dan voor x jaar voorraad heeft staan. Zakelijk gezien niet interessant dus.

Weet niet hoe het tegenwoordig bij Fender zit, maar dit is/was vaak een eis waar een officiele dealer aan moet voldoen. Dit wil niet zeggen dat je dan het hele merk niet meer kunt verkopen.

Over de opmerking dat het een slecht verkoopadvies is om dingen die de zaak zelf niet heeft: dat is het inderdaad, maar ik moet de eerste winkel nog tegen komen die wel 100% betrouwbaar advies geeft. Natuurlijk is de een erger dan de ander, maar toch. De beste manier is nog steeds afgaan op je eigen gevoel, en zelf ondervonden feiten.

Braindead
24 september 2012, 14:14
Dat Fender een slecht merk is echt onzin. Geen idee of je het als verkooppraat mag classificeren, eerder borrelpraat. Je hoeft trouwens geen verstand te hebben van gitaren om te twijfelen aan een dergelijke uitspraak. Als iemand zegt dat het slecht is zonder beargumentatie mag je al argwanend worden.

Voor jezelf een gitaar uitzoeken is beginnen met wat je van een gitaar verwacht. Wat wil je ermee gaan doen, welke eisen stel je en wat is je budget. Vervolgens kan je naar gitaren gaan kijken.

En het advies is: never trust a salesman. :D Beetje overdreven natuurlijk want de ene is de andere niet, maar let op de beargumentatie. Er zijn zeker verkopers die hun kennis en kunde echt aanwenden om jou goed te helpen en van jou wensen uit gaan. Er zijn er ook die je het liefst verkopen waarmee ze zelf goed af zijn. Goed dus dat je je vraag hier op het forum post om te checken of het wel klopt!

smullie
24 september 2012, 14:50
Ibanez heeft goede en slechte gitaren. Fender heeft goede en slechte gitaren. Alles hangt ook af van hoeveel je wil besteden.
J & D hebben minder goede en slechte gitaren.

Ik zal je eerste illusie al wegnemen: een echt goede, maar goedkope gitaar (kwaliteit goede Fender/Gibson/Ibanez; prijs richting J&D) bestaat niet. Iedereen hier op dit forum is ooit op zoek geweest naar de heilige graal en iedereen is van een kale reis naar huis gekomen. Een relatief goede gitaar voor weinig geld kan je wel vinden. Maar dan moet je zoeken en veel proberen.

Mijn 2ct

guitarkid
24 september 2012, 15:18
en zo werkt pesten dus.

Klopt!


Hm ja, zonder na te denken dus.
Sorry :makeup:

Kijk, zo los je dat op! :ok:


Fender is een prima merk. Jack & Danny is een huismerk van een van dei duitse internetzaken, leuk voor het geld, maar kwalitatief geen topspul. Vergelijkbaar met de goedkopere Ibanez series. Aldi en Lidl... heel goedkoop spul, alleen met kennis en kunde leuk bespeelbaar te maken, maar dan nog steeds hooguit te vergelijken met het goedkope Ibanez spul. Op Marktplaats hangt het helemaal waf van de giteer.

Kortom: deels zwartpraten van merken die hij niet verkoopt (Fender), deels proberen je niet te laten ontdekken dat je elders ook prima zaken kunt doen (marktplaats) deels een beetje gelijk (Jack & Danny, Aldi/Lidl).


Al met al geen goed begin om mij te overtuigen als verkoper.

+1


Ik denk dat het door verkopers afbranden van merken die ze niet in de winkel hebben altijd een zwaktebod is. Heb het vaak genoeg meegemaakt, trouwens ook wel dat ze gitaren die ze wel verkopen niet goed lijken te vinden. Meestal omdat ze je iets anders aan willen smeren. En soms denk ik dat een deel van de verkopers gewoon zegt wat ze denken dat je wilt horen. Het zijn net mensen.

+1

terrasbeest
24 september 2012, 17:04
Natuurlijk zijn er winkels die enkel producten willen verkopen waar ze voor 100% kunnen achterstaan. Dat ze ook andere ( mindere ) producten zouden verkopen, alleen maar omdat ze winst opbrengen vinden ze gewoon onethisch.
Allen daarheen !!!!!! :seriousf:

Sinner1980
24 september 2012, 17:12
Een verkoper zal ter alle tijden het product proberen te verkopen waar hij de hoogste winstmarge op heeft: simpel toch.
Uiteraard zal deze producten die hij zelf niet verkoopt bekritiseren, vaak ten onrechte helaas.

Conclusie: een objectieve mening van een verkoper zul je nooit krijgen...Neem dat maar aan van een aankomend commercieel econoom.

Een objectieve mening op dit forum zul je waarschijnlijk eerder tegenkomen al blijkt dit ook nog wel eens lastig...

On topic: grote merken als Ibanez, Fender, Gibson etc zijn per definitie natuurlijk prima, getuige de populariteit van de merken.

Mijn objectieve mening: goedkoop is vaak duurkoop, kwaliteitsverschillen zijn vaak exemplarisch en wat de één geweldig vindt is voor een ander misschien weer helemaal niks.

Mijn subjectieve mening: koop lekker een ESP of een leuk Fendertje (gebasseerd op mijn ervaringen).

En uitersard: veul speulen, heul veul speulen; dan kun je bijna overal wel een paar fijne toontjes uitknijpen!

Hendriks
24 september 2012, 17:28
Prefered suppliers heet dat , de meeste toko's die iets verkopen hebben leveranciers/merken waar ze een voorkeur aan hebben , dat kan verschillende redenen hebben bv , service ,verkrijgbaarheid , maar meestal gaat het om de verdiensten.
Kijk maar eens naar de assurantie wereled , tussenpersonen zeggen vaak dat ze onafhankelijk zijn , maar hebben hun kantoor vaak vol hangen met posters ,lichtbakken ,etc van 1 bepaalde maatschappij , hier hebben ze dan afspraken mee.
Bij gitaarwinkels zal dat niet anders zijn.