PDA

View Full Version : BC rich art collection



7th heaven
15 juni 2003, 14:08
was afgelopen weekend bij kees dee in amersfoort en hebben daar een partij bc rich staan echt met echt gave prints
met elke maand een ander model met een andere print

check die plaatjes vooral die billen
http://www.bcrich.com/

Wilson
15 juni 2003, 14:47
ja die met die kont erop is echt relaxed, die heb ik ook gezien

Ic3gl0vE
15 juni 2003, 15:05
bc rich.com ligt eruit

7th heaven
15 juni 2003, 15:32
raar zonet deed de link het nog

je kan ook gewoon ff bij kees dee gaan kijken want die met die billen heeft ie namelijk staan

Soulflyhigh
15 juni 2003, 16:49
www.bcrichguitars.com :wink:

Soulflyhigh
15 juni 2003, 16:50
het is nu www.bcrichguitars.com :wink:[/url]

Soulflyhigh
15 juni 2003, 16:51
bc rich.com ligt eruit
het is nu bc rich guitars.com

Retinite
15 juni 2003, 18:10
die met die kont ehet ook gewon: "The Bitch's back!" :-D kan je eigenlijk op 2 manier opvatten... dit is t anniversary (schrijf je dah zo?) model, maar deze body-art modellen zijn wel van mindere kwaliteit dan een NJ helaasch :cry:

gerjo1980
16 juni 2003, 10:30
De body art collection zijn van de Bronze Serie van BC Rich. Waarom denk je dat hij zo goedkoop is.
Niet kopen dus, of alleen als je hem aan de muur hangt. De kwaliteit van de gitaar is bar en bar slecht.
Als je een beetje serieus gitaar speelt en je wilt een bc rich, neem dan minimaal een NJ-serie gitaar en nog liever een NT, maar die zijn heel moeilijk te verkrijgen in europa.
Die body art collection is echt troep. Pak de gitaar maar eens vast, hij voelt als een veertje, dus sustain is er niet. Ook niet omdat het een geschroefde nek is. De elementen zijn ook zeer goedkoop en hij bestaat uit multiplex en niet uit een stukje hout.
De tekening is ook alleen op de voorkant van de gitaar. Niet mooi afgewerkt met binding of zo en de achterkant is gewoon zwart.

Sorry, dit moest ik ff kwijt. Ik ben wel een BC Rich fan. Ik wil een echte handmade mockingbird vande jaren 80 uit de VS importeren. Dit zijn nog de echte originele bc rich gitaren. Had laatst de kans, maar helaas kreeg mijn auto kuren.

groeten
Gerjo

7th heaven
16 juni 2003, 12:34
ja de kwaliteit zal wel niet super zijn maar goed ik vind de paints wel gaaf, zelf vind ik dat mick tomsen model wel gaaf alleen jammer dat ook dat dat geen usa is. volgens mij importeerd holland centre geen usa bc rich of wel?

Soulflyhigh
16 juni 2003, 12:38
Ik heb die Mick Thomspn laatst bij Dijkman zien hangen. Echt vet ding!!! In het zwart en dan met zo'n geile witte binding. Alleen dat er heel groot hate in het fretboard staat vind ik wat minder. Die EMH HZ's natuurlijk verwisselen met 81-85 en dan scheuren met die handel. :-D

gerrekat
16 juni 2003, 20:07
bdf

gerrekat
16 juni 2003, 20:07
Ziet er geinig uit maar zjin echt de goedkoopste van de goedkoopste KNOCK OFFS, made in CHINA niet eens in Korea.

zou dan lekker een NJ series kopen neck thru!

Maar ja die kont si wel errug lekker LOL!

fuck nu-metal
16 juni 2003, 20:22
Sorry, dit moest ik ff kwijt. Ik ben wel een BC Rich fan. Ik wil een echte handmade mockingbird vande jaren 80 uit de VS importeren. Dit zijn nog de echte originele bc rich gitaren. Had laatst de kans, maar helaas kreeg mijn auto kuren."

Zijn de amerikaanse van nu dan geen echte BC Rich gitaren meer dan?
Ikzelf heb een BC Rich Bich, niet die met die kont erop, zwart helaas. Ik heb er een uit de platinum serie. Volgens mij is die van dezelfde kwaliteit als de NJ serie. Hij heeft alleen niet van die 'ruitjes' als inlay, maar gewoon stippen. Ook heeft ie een vaste brug, want die licensed floyd rose dingen die op de NJ's zitten zijn echt bagger volgens mij. Ennieway, een echte amerikaanse mockingbird of bich lijkt me ook erg gaaf. Ik heb ze alleen nog nooit gehoord in het echt, maar met de sound zal het wel goed zitten.

fuck nu-metal
16 juni 2003, 20:22
Sorry, dit moest ik ff kwijt. Ik ben wel een BC Rich fan. Ik wil een echte handmade mockingbird vande jaren 80 uit de VS importeren. Dit zijn nog de echte originele bc rich gitaren. Had laatst de kans, maar helaas kreeg mijn auto kuren."

Zijn de amerikaanse van nu dan geen echte BC Rich gitaren meer dan?
Ikzelf heb een BC Rich Bich, niet die met die kont erop, zwart helaas. Ik heb er een uit de platinum serie. Volgens mij is die van dezelfde kwaliteit als de NJ serie. Hij heeft alleen niet van die 'ruitjes' als inlay, maar gewoon stippen. Ook heeft ie een vaste brug, want die licensed floyd rose dingen die op de NJ's zitten zijn echt bagger volgens mij. Ennieway, een echte amerikaanse mockingbird of bich lijkt me ook erg gaaf. Ik heb ze alleen nog nooit gehoord in het echt, maar met de sound zal het wel goed zitten.

fuck nu-metal
16 juni 2003, 20:22
Sorry, dit moest ik ff kwijt. Ik ben wel een BC Rich fan. Ik wil een echte handmade mockingbird vande jaren 80 uit de VS importeren. Dit zijn nog de echte originele bc rich gitaren. Had laatst de kans, maar helaas kreeg mijn auto kuren."

Zijn de amerikaanse van nu dan geen echte BC Rich gitaren meer dan?
Ikzelf heb een BC Rich Bich, niet die met die kont erop, zwart helaas. Ik heb er een uit de platinum serie. Volgens mij is die van dezelfde kwaliteit als de NJ serie. Hij heeft alleen niet van die 'ruitjes' als inlay, maar gewoon stippen. Ook heeft ie een vaste brug, want die licensed floyd rose dingen die op de NJ's zitten zijn echt bagger volgens mij. Ennieway, een echte amerikaanse mockingbird of bich lijkt me ook erg gaaf. Ik heb ze alleen nog nooit gehoord in het echt, maar met de sound zal het wel goed zitten.

fuck nu-metal
16 juni 2003, 20:23
Sorry, dit moest ik ff kwijt. Ik ben wel een BC Rich fan. Ik wil een echte handmade mockingbird vande jaren 80 uit de VS importeren. Dit zijn nog de echte originele bc rich gitaren. Had laatst de kans, maar helaas kreeg mijn auto kuren."

Zijn de amerikaanse van nu dan geen echte BC Rich gitaren meer dan?
Ikzelf heb een BC Rich Bich, niet die met die kont erop, zwart helaas. Ik heb er een uit de platinum serie. Volgens mij is die van dezelfde kwaliteit als de NJ serie. Hij heeft alleen niet van die 'ruitjes' als inlay, maar gewoon stippen. Ook heeft ie een vaste brug, want die licensed floyd rose dingen die op de NJ's zitten zijn echt bagger volgens mij. Ennieway, een echte amerikaanse mockingbird of bich lijkt me ook erg gaaf. Ik heb ze alleen nog nooit gehoord in het echt, maar met de sound zal het wel goed zitten.

fuck nu-metal
16 juni 2003, 20:24
Sorry, dit moest ik ff kwijt. Ik ben wel een BC Rich fan. Ik wil een echte handmade mockingbird vande jaren 80 uit de VS importeren. Dit zijn nog de echte originele bc rich gitaren. Had laatst de kans, maar helaas kreeg mijn auto kuren."

Zijn de amerikaanse van nu dan geen echte BC Rich gitaren meer dan?
Ikzelf heb een BC Rich Bich, niet die met die kont erop, zwart helaas. Ik heb er een uit de platinum serie. Volgens mij is die van dezelfde kwaliteit als de NJ serie. Hij heeft alleen niet van die 'ruitjes' als inlay, maar gewoon stippen. Ook heeft ie een vaste brug, want die licensed floyd rose dingen die op de NJ's zitten zijn echt bagger volgens mij. Ennieway, een echte amerikaanse mockingbird of bich lijkt me ook erg gaaf. Ik heb ze alleen nog nooit gehoord in het echt, maar met de sound zal het wel goed zitten.

Aspa123
16 juni 2003, 23:20
Platinum-serie is toch hele andere koek dan de NJ-serie. Platinum-serie is gemaakt van multiplex. :wink:

gerjo1980
17 juni 2003, 10:43
de platinumserie en de NJ serie zijn van de zelfde houtsoort (zie specificaties op www.bcrich.com) alleen de nek is er op een andere manier op gemonteerd. De NJ serie heeft een fast-lock systeem dat voor een iets betere sustain zorgt.
Ook het tremolo systeem is anders. zal van betere kwaliteit zijn, maar ik gebruik geen tremolo, niet nodig voor mijn stijl.

Op de USA modellen is een tremolo systeem optioneel, standaard zonder trouwens.

De NJ NT modellen komen btw uit Japan en zijn uit een stuk hout gemaakt NT=neck trough en zorgt dus weer voor een betere sustain. Alom zij nde gebruikte materialen gewoon beter.

De oude modellen BC Rich uit de USA gebruiken originele BC Rich PU's en tegenwoordig worden er DiMazio's of SP's gebruikt. Ook goed hoor, maar als je een collector's item wilt, waarvan de waarde flink zal gaan stijgen moet je een tweedehands kopen uit 70 of 80, want deze hebben de originele BC Rich PU's nog.
Das het verschil tussen de oude en nieuwe USA modellen.

Soulflyhigh
17 juni 2003, 13:52
Ziet er geinig uit maar zjin echt de goedkoopste van de goedkoopste KNOCK OFFS, made in CHINA niet eens in Korea.

zou dan lekker een NJ series kopen neck thru!

Maar ja die kont si wel errug lekker LOL!
Ik heb het niet over het beginnersmodel! Je hebt er nog een duurder. Mahoniebody noem ik niet echt goekoop :wink:

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 14:07
Sorry, dit moest ik ff kwijt. Ik ben wel een BC Rich fan. Ik wil een echte handmade mockingbird vande jaren 80 uit de VS importeren. Dit zijn nog de echte originele bc rich gitaren. Had laatst de kans, maar helaas kreeg mijn auto kuren.

groeten
Gerjo

je ging toch niet met je auto naar de VS ;)
en als je moest kiezen tussen gitaar of auto... als je die gitaar eenmaal hebt laat je 'm toch niet meer los

gerjo1980
17 juni 2003, 14:35
Sorry, dit moest ik ff kwijt. Ik ben wel een BC Rich fan. Ik wil een echte handmade mockingbird vande jaren 80 uit de VS importeren. Dit zijn nog de echte originele bc rich gitaren. Had laatst de kans, maar helaas kreeg mijn auto kuren.

groeten
Gerjo

je ging toch niet met je auto naar de VS ;)
en als je moest kiezen tussen gitaar of auto... als je die gitaar eenmaal hebt laat je 'm toch niet meer los

Ik had die gitaar nog net niet en stond op het punt hem te kopen, maar toen moest mijn auto gerepareerd worden aan de remmetjes (toch vrij belangrijk) en aangezien ik voor mijn werk mijn auto hard nodig heb, moest ik die gitaar aan mij voorbij zien gaan. :-(
Aangezien ik nog niet eerder elektrisch had gespeeld en dat nu toch wel heel graag wilde gaan doen, heb ik nu bij dijkman in a'dam een esp ltd viper 301 gekocht. Die BC Rich komt volgend jaar wel weer. Voor een bc rich deluxe moet je tweedehands inclusief verzendkosten en invoerrechten toch aan zo'n 2000euro denken. DUs volgend jaar maar weer proberen. :lol:

Aspa123
17 juni 2003, 19:42
de platinumserie en de NJ serie zijn van de zelfde houtsoort (zie specificaties op www.bcrich.com)

Klopt..maareh hij heeft een ouder model...en die gegevens op de bcrich site gelden alleen maar voor de reeksen die daar afgebeeld staan.

De BCRich Platinum die ik in aan de muur heb hangen is in iedergeval van Multiplex.

Het vervelende is dat BCrich om de zoveel tijd afwisseld met de specs van hun modellen. Zo was mijn NJ niet neck-true maar toch uit Japan (had ook betere onderdelen - zoals bv Gotoh tuners)