PDA

View Full Version : Ben ik nou de enige die Steve Vai geen flikker aan vind?



fuck nu-metal
15 juni 2003, 14:04
Iedereen in gitaarland(en alleen in gitaarland) bewondert hem vanwege zijn briljante techniek, Maar ik kan zijn liedjes niet aanhoren. Qua compositie zijn zijn liedjes echt bagger. Hij geeft zijn liedjes titels als 'erotic Nightmares' maar als je dan het liedje beluisterd, hoor je een lange irritante solo. Sorry, maar waar slaat die titel nauw op. Kijk bij zo'n titel denk je aan romantische, zwoele opzepende muziek agewisseld door angstaanjagende passages. Die titel slaat echt als een lul op ..........
Kijk zo iemand als Joe Satriani kan ook nog eens geweldige liedjes en melodiën schrijven, Vai kan dat niet. Hij is gewoon een prutser met een fabelachtige techniek. Maar ik vind het gaat om muziek hier geen clinic om mensen even te imponeren.

Velen zullen het wel niet met mij eens zijn, dus kom maar op!

Anders Destium
15 juni 2003, 14:31
Misschien is het leuk als je in plaats van alleen maar dingen afkraakt ook eens iets positiefs post, puber!

Ik vind Vai ook niet echt super om naar te luisteren (heb ook geen CD's ofzo van hem) alleen vind ik het ronduit zielig om op deze manier een post op te bouwen. Je laat niet eens onderbouwd weten waarom je er niet van houdt, alleen dat het kut is. Argumenten ad hominem zijn drogredeneringen en dus niet geldig, het gaat hier over smaak en niet over kwaliteit.

Negative K3 fan
15 juni 2003, 14:33
hij heeft zo zn momenten, touching tounges, answers, en stukjes in bepaalde nummers.

Lacrimosa
15 juni 2003, 15:07
Steve = god :D (IMO)

Bates15
15 juni 2003, 15:09
Ben ik nou de enige die Steve Vai geen flikker aan vind? Ja dus.

7th heaven
15 juni 2003, 16:11
hoe die zich gedraagt als je kijkt naar lichaams houding en dergelijken zo het inderdaad wel een homo munnen zijn ja

Kjiratsiekoedel
15 juni 2003, 16:23
Misschien is het leuk als je in plaats van alleen maar dingen afkraakt ook eens iets positiefs post, puber!

Ik vind Vai ook niet echt super om naar te luisteren (heb ook geen CD's ofzo van hem) alleen vind ik het ronduit zielig om op deze manier een post op te bouwen. Je laat niet eens onderbouwd weten waarom je er niet van houdt, alleen dat het kut is. Argumenten ad hominem zijn drogredeneringen en dus niet geldig, het gaat hier over smaak en niet over kwaliteit.

hij onderbouwt het weldegelijk

Anders Destium
15 juni 2003, 16:59
Als je vindt dat de titels van nummers niet bij de muziek aansluiten (dat is hoe dan ook de keuze van de schrijver en niet aan de luisteraar om te beoordelen) en daarnaast zegt dat je de composities bagger vindt is dat geen onderbouwing.

Die twee zijn onderling ook niet afhankelijk.

Stel je voor dat je een CD opbouwt uit geweldige nummers die je willekeurige namen geeft. Dan kan het nog steeds zo zijn dat iemand terecht opmerkt dat de titels niet echt slaan op de muziek en dat ie de muziek bagger vindt. Alleen zegt dat nog niets over de muziek, meer over de smaak van degene die er naar luistert. Je houdt ergens van of niet...da's wat anders dan of iets goed is of niet.

taylor
15 juni 2003, 19:14
tjonge jonge

zo kun je elke gitarist laten voorbij komen die je geen reet aan vind,kun je niet beter en topic beginnen met iemand die je wel goed vind en waarom.

vai is en prutser hendrix ook, wie vinden jullie in godsnaam wel goed dan???????????????????????????????????????

en wat kun je zelf spelen?iedereen kent ze wel grote bek maar zelf spelen als en amateur.

Negative K3 fan
15 juni 2003, 20:49
dat is een kinder argument, als je het zelf niet kan mag je er ook niet kritisch over zijn :roll:

Anders Destium
15 juni 2003, 20:56
Dit soort kinderargumenten zijn ontzettend Nederlands met zijn doorgeschoten gelijkheidsbeginsel: Alles wat boven het maaiveld komt MOET worden neergemaaid....

In het buitenland hebben mensen respect voor iemand die wél wat heeft bereikt, in Nederland is zoiets juist reden om diegene af te kraken.

Harry
15 juni 2003, 21:29
ik hou niet van zijn muziek, en of ie goed gitaar speelt interesseert me niet zo, het gaat me om de muziek

fuck nu-metal
16 juni 2003, 11:41
Misschien is het leuk als je in plaats van alleen maar dingen afkraakt ook eens iets positiefs post, puber!

Ik vind Vai ook niet echt super om naar te luisteren (heb ook geen CD's ofzo van hem) alleen vind ik het ronduit zielig om op deze manier een post op te bouwen. Je laat niet eens onderbouwd weten waarom je er niet van houdt, alleen dat het kut is. Argumenten ad hominem zijn drogredeneringen en dus niet geldig, het gaat hier over smaak en niet over kwaliteit.


Oke volwassene. Ik vindt Judas Priest helemaal het einde. Tipton en Downing zijn mijn favoriete gitaristen.
Nu terug naar de topic... Misschien kan ik jou briljante geest niet helemaal volgen maar, volgens mij zijn smaak en kwaliteit in de muziek met elkaar verbonden. Ik bedoel, iemand die een bepaalde groep erg goed vindt zal ook zeggen dat het kwaliteitsmuziek is en andersom. Kwaliteit oftwel een waardeoordeel is in de muziek erg subjectief, het is niet meetbaar. Smaak is eveneens persoonsgebonden en er is een sterke relatie tussen die twee. Oh ja! Wat zijn ad hominem argumenten trouwens?

In een latere post schreef je wat over de typische Nederlandse, calvinistische gedachte Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Met andere woorden je mag niet opvallen en iets bijzonders doen. Over de achterlijkheid daarvan ben ik het wel met je eens, maar dat is absoluut niet de reden waarom ik Vai als liedjesschrijver afkeur. Ik ben zelf ook erg tegen die doe maar gewoon... gedachte, die weinig anders voortbrengt dan bekrompenheid, maar ik vind zijn compositietalent, in tegenstelling tot zijn gitaartechniek, erg matig. Wat ik met die titels van die liedjes wou aangeven is het volgende:
Kijk neem nou de vier jaargetijdenvan Vivaldi: die muziek roept echt beelden op van wat de titel impliceert dat het stuk voorsteld.(Vind ik tenminste, en met mij vele anderen). Nou geef ik toe dat bijvoorbeeld Joe Satriani, die ik erg goed vind, ook liedjes maakt met titels als Friends, War, Memories etc, waarvan die lading weinig terug te vinden is in de muziek, dit is volgens mij ook redelijk ommogelijk om te doen in "muziektaal", maar dit terzijde, toch heeft hij bevoorbeeld ook song gemaakt zoals cryin' waarop zijn gitaar ongelooflijk maar waar, ook echt menselijk gehuil imiteert. Nou is het ook niet zo heel moeilijk om een gitaar te laten huilen met technieken als bends, maar goed.
Zoals ik in mijn eerste post aangaf. Had de titel erotic nightmares best goed uitgebeeld kunnen worden. Ik schrijf zelf ook klassieke muziek en heb best ideëen hoe je dit zou kunnen uitwerken.
De post boven deze van Harry geeft dezelfde gedachte weer als ik. het gaat om de muziek, niet de techniek. En ga Vai staat vooral bekend om zijn techniek.
Dat was een mooie opmerking van hem.
Even leek het alsof iemand de boel hier weer ging verzieken door met de zogenoemde kinderargumenten aan te komen, maar gelukking werd dit snel de kop ingedrukt. Sommigen denken ook zo simpel, wat overigens lang niet altijd goed is. Een oordeel geven over muziek van een ander en de kwaliteiten van die persoon zelf staan als het om het oordeel gaat, totaal los van elkaar. Dat van kan je het zelf beter dan, is echt totale onzin. Als dat zou kloppen dan moet bijan iedereen zijn mond houden in dit land. Dat zou betekenen dat alleen Eddie van halen bijvoorbeeld een mening mag geven over Vai's muziek. En dat alleen politici mogen zeggen of meer blauw op straat nodig is. Kom op zeg! Even nadenken hé voor je wat schrijft.

fuck nu-metal
16 juni 2003, 11:45
Trouwens deze topic was een reactie op de Ik vind Jimi hendrix geen flikker aan topic. Ik vind dit een vrij onzinnige discussieuitgangspunt. vreemd is dat toen hij het poste er niemand problemen mee had en iedereen erover ging discussieren, en nu iedereen zo'n discussie ook onzinnig vindt. Blijkbaar mag een domme topic wel, maar is twee teveel.

Maiden Michiel
16 juni 2003, 11:52
Vai kan alles op de gitaar, dat vind ik supergaaf.

Ook vind ik hem de meester in spanning opbouwen in de nummers.
Bijvoorbeeld: For The Love... en Tender Surrender. Gewoon geniaal.

moretel
16 juni 2003, 12:07
Wat is een goede compositie en wat niet ?

All along the watchtower is eens uitgeroepen als beste nummer, drie accoorden en verder helemaal niets.
Harmonisch doet Vai interessante dingen, hij heeft o.a. bij Zappa ervaring opgedaan, dat is niet de minste op muziek gebied en alom gewaardeerd, maar als mijn moeder Zappa hoort kijkt ze me alleen vragend aan.

fuck nu-metal
16 juni 2003, 12:20
Je hebt gelijk, Dat is erg moeilijk om te beoordelen. Iedereen doet dat toch vanuit zijn eigen smaak, maar goed. Als iemand hier Vai's liedjes leuk vindt om te luisteren, dan is zijn mening natuurlijk niet minder waar dan de mijne. Over smaak valt....... en dus zijn we uitgepraat. Of toch niet? Stel dat mijn amuzikale moeder een liedje moet schrijven, wat ze niet kan, kun je zeggen dat het nergens naar klinkt, maar klopt dat dan ook, is dat de absolute waardheid? Feitelijk is Bach's muziek niet beter dan mijn moeder's stukje, wie dat wel vindt heeft slechts die mening en een mening is niet hetzelfde als een feit. Nou goed, over het algemeen zijn critici vaak niet echt te spreken over Vai's componeerkwaliteiten, en hoewel ik absoluut niet zeg dat critici altijd gelijk hebben zit er vaak wel een kern van waarheid in, en ik ben het daar wel mee eens. Vai is volgens mij toch meer een showman die mensen moet imponeren met zijn fabelachtige techniek dan met diepe melodien die mensen aan het huilen brengt.

Vai Himself
16 juni 2003, 12:31
Ten eerste Vai is cool
Ten tweede: stop met die irritante topics alleen maar om mensen uit te dagen.

alhambra
16 juni 2003, 13:41
Ondanks dat ik bijna alles van Vai heb moet ik toegeven dat ik er zolangzamerhand steeds minder aan vind. Komt bij mij toch steeds meer over als pielen en klooien op de vierkante centimeter, dat vond ik eerst juist het gave eraan nu merk ik dat ik mij er steeds meer aan ga ergeren :???: . Wat ik ook merk o.a. bij sounds dat er hier wel erg veel gitaristen (of wannabee's) dezelfde kant op gaan, niks mis mee hoor maar je krijgt nu toch steeds vaker het gevoel van leuk maar wel 24 in een dozijn en da's toch wel jammer.

Vind persoonlik trouwens Satriani steeds beter ten opzichte van Vai.

Denk trouwens dat je naarmate je langer gitaar speelt je wel een soort van afsplitsing krijgt, gitaristen die steeds meer voor techniek en snelheid ga en gitaristen die juist steeds meer gaan versoberen zeg maar.

moretel
16 juni 2003, 13:50
Ik draai de laatste tijd ook meer Satriani, vind zijn geluid wat mooier, wat minder agressief,
maar Vai blijft leuk op zijn tijd, bij Satriani laat ik sneller de hele CD aan staan en bij Vai zap je wat meer tussen de nummers.

Ik zou Vai wel een keertje Live willen zien.

Neals
16 juni 2003, 15:00
Dat versoberen komt mij ook wel erg bekend voor.

Thomasvv
16 juni 2003, 15:33
Dat van bob Dylan was zeg maar standaard voor de jaren 60.. tegen de gevestigde orde aanschoppen.

sunday violence
16 juni 2003, 15:36
Wat is een goede compositie en wat niet ?

All along the watchtower is eens uitgeroepen als beste nummer, drie accoorden en verder helemaal niets.
Harmonisch doet Vai interessante dingen, hij heeft o.a. bij Zappa ervaring opgedaan, dat is niet de minste op muziek gebied en alom gewaardeerd, maar als mijn moeder Zappa hoort kijkt ze me alleen vragend aan.


--------------------------------------------------------------------------------

all along the watchtower is niet van hendrix maar van bob dylan. Aargh wat HAAT ik bob dylan, arrogante lul met zn protest liedjes, lekker overal tegen aan schoppen en zn mening keer op keer duidelijk proberen te maken.... en nee ik heb er ook geen respect voor, ik schijt ervan dat ie bekend is geworden met zn muziek
ik vind het gewoon KUT

ZO!

en nugaat iedereen weer lekker zeiken over respect en domme opmerkingen en blabla...

Theije
16 juni 2003, 16:30
Ik vind er ook geen zak aan, ja respect voor de man hoor begrijp me niet verkeerd, net als al die 'gitaargoden' met hun snelle vingers maar ik zal er nooit een cd van kopen want ik hoef geen cd vol met solo's en licks te horen.

Maiden Michiel
16 juni 2003, 16:51
Ik wel.

Ibanez
16 juni 2003, 20:53
:)

moretel
16 juni 2003, 23:17
Wat is een goede compositie en wat niet ?

All along the watchtower is eens uitgeroepen als beste nummer, drie accoorden en verder helemaal niets.
Harmonisch doet Vai interessante dingen, hij heeft o.a. bij Zappa ervaring opgedaan, dat is niet de minste op muziek gebied en alom gewaardeerd, maar als mijn moeder Zappa hoort kijkt ze me alleen vragend aan.

all along the watchtower is niet van hendrix maar van bob dylan. Aargh wat HAAT ik bob dylan, arrogante lul met zn protest liedjes, lekker overal tegen aan schoppen en zn mening keer op keer duidelijk proberen te maken.... en nee ik heb er ook geen respect voor, ik schijt ervan dat ie bekend is geworden met zn muziek
ik vind het gewoon KUT
ZO!
en nugaat iedereen weer lekker zeiken over respect en domme opmerkingen en blabla...

Die domme opmerking heb je zelf al gemaakt in de laatste alinea dus dat doen we niet over,
Ik heb ook niet gezegd dat All along the watchtower van Hendrix was, ik ken mijn klassiekers, was meer een voorbeeld i.v.m. compositie.

Maiden Michiel
17 juni 2003, 09:33
Bob Dylan heerst, al was het alleen al omdat er niemand in de wereld is die meer liedjes dan hij geschreven heeft!

alhambra
17 juni 2003, 09:47
Bob Dylan heerst, al was het alleen al omdat er niemand in de wereld is die meer liedjes dan hij geschreven heeft!

Ach dus veel is goed ???????

Maiden Michiel
17 juni 2003, 10:17
Zeg ik dat? Nee, maar ik wil jou wel eens zoveel nummers zien schrijven. Die kerel was gewoon zwaar geinspireerd!

taylor
17 juni 2003, 10:43
dat is een kinder argument, als je het zelf niet kan mag je er ook niet kritisch over zijn :roll:

nou misschien wel maar het is wel eeeeeeerg makkelijk om er zou over te doen.(alles afkraken)

en das zeker niet kinderachtig.

ik bedoel als iemand komt met argumenten van wat die niet in zijn spel mooi vind dat is wat anders,tis altijd zo raar als je iemand goed vind kun je precies zeggen waarom als je niet goed vind dan is het maar bagger.

taylor
17 juni 2003, 10:49
ik heb de post van fuck-nu metal gelezen en daar staat eigenlijk alleen in wat die goed vind .

en klein stukje over vai van is meer techniek en minder muziek????????????

dat slaat werkelijk nergens op techniek is ook muziek.

moretel
17 juni 2003, 11:09
Zonder techniek geen muziek,
maar is meer techniek ook meer muziek ?

Iemand die daar mee bezig is beschouwt zichzelf altijd als muzikant, dus meer techniek geeft in mijn ogen meer muziek en vooral meer variatie,
techniek is meer dan alleen maar actief zijn in 1 onderdeel en omhelst alle facetten van het gitaarspelen, het werkelijk begrijpen van het instrument,
de gitaar is aantrekkelijk omdat het zoveel onderdelen beslaat en je snel kunt beginnen zonder al te diep te gaan, kiezen en tijd zijn belangrijke factoren.
Volgens mij heeft iedere serieuze gitarist een goede basissnelheid en geen enkele muzikant maakt en houdt zijn hele leven dezelfde muzieksmaak,
dit tot teleurstelling soms van fans (zie metallica st. anger topic)

sunday violence
17 juni 2003, 12:37
Wat is een goede compositie en wat niet ?

All along the watchtower is eens uitgeroepen als beste nummer, drie accoorden en verder helemaal niets.
Harmonisch doet Vai interessante dingen, hij heeft o.a. bij Zappa ervaring opgedaan, dat is niet de minste op muziek gebied en alom gewaardeerd, maar als mijn moeder Zappa hoort kijkt ze me alleen vragend aan.

all along the watchtower is niet van hendrix maar van bob dylan. Aargh wat HAAT ik bob dylan, arrogante lul met zn protest liedjes, lekker overal tegen aan schoppen en zn mening keer op keer duidelijk proberen te maken.... en nee ik heb er ook geen respect voor, ik schijt ervan dat ie bekend is geworden met zn muziek
ik vind het gewoon KUT
ZO!
en nugaat iedereen weer lekker zeiken over respect en domme opmerkingen en blabla...

Die domme opmerking heb je zelf al gemaakt in de laatste alinea dus dat doen we niet over,
Ik heb ook niet gezegd dat All along the watchtower van Hendrix was, ik ken mijn klassiekers, was meer een voorbeeld i.v.m. compositie.

raar voorbeeld gebruik je dan, gaat het over steve vai en jimi hendrix en de compositie's die ze hebben gemaakt haal jij een nummer aan die geen eens door hendrix is geschreven, maar wat ie wel heeft gespeeld....
je kent duidelijk je klassiekers!

en die opmerking over mij was wat overbodig ik zei zelf al dat het een domme opmerking was, neem dan ook niet alles zo serieus.

moretel
18 juni 2003, 09:14
[quote="sunday violence
en die opmerking over mij was wat overbodig ik zei zelf al dat het een domme opmerking was, neem dan ook niet alles zo serieus.[/quote]

Zoals wel meer opmerkingen en weer die belachelijke "ik vind.. topics"
en wij zijn nog van die eikels dat we reageren,
humor prima heb ik ook, verschil in begrip zou ik zeggen, grow up and play your guitar en over 10 jaar vind je Hendrix en Vai het einde, smaken veranderen namelijk.

taylor
18 juni 2003, 10:09
[quote="moretel"]Zonder techniek geen muziek,
maar is meer techniek ook meer muziek ?

ik bedoel eigenlijk complexe muziek is ook muziek.

dus vai,zappa,ect

sunday violence
18 juni 2003, 12:45
ik vind vai nu ook al gaaf, ik vind hendrix alleen niet gaaf godsklereteringjantje@#$%#%^ wat doet iedereen moeilijk over die morsdode gitarist!!

fenderfreak
18 juni 2003, 13:11
http://216.40.249.192/s/ups/DeNiro/idiot.gif

Kitaarhiero
19 juni 2003, 11:35
ik vind vai nu ook al gaaf, ik vind hendrix alleen niet gaaf godsklereteringjantje@#$%#%^ wat doet iedereen moeilijk over die morsdode gitarist!!

het komt van 2 kanten.... :roll:

sunday violence
19 juni 2003, 11:39
is niet helemaal waar, ik vraag me af waarom iedereen hendrix zo cool vind het is me nu wel duidelijk, maar iedereen zit van ah joh je vind m vanzelf wel gaaf, of je moet het gaaf vindeen of je hebt er geen verstand van en hoe kan je hendrix nou niet cool vinden en dat soort gelul. wat kan je dat nou schelen als iemand dat niet vind. en wat een domme discussie is dit ook...

moretel
19 juni 2003, 12:14
Je bent hem zelf gestart.

denniseindhoven
19 juni 2003, 14:09
Zijn werk met Alcatrazz en David Lee Roth kon ik eigenlijk wel waarderen en het album "Passion and warfare" ook wel. Alleen hij had nooit bij Whitesnake moeten gaan spelen, daar paste hij niet.

sunday violence
19 juni 2003, 18:13
Je bent hem zelf gestart.

pfff lees jij uberhaupt wel wat er in mijn bericht staat?!?!?! volgens mij niet, of je bent gewoon dom!

Mithrandir
19 juni 2003, 18:34
hee, sunday violence hou eens je gemak, we gaan niet moretel beledigen ja, dat doe je maar bij je vriendjes ofzo....

klote discussies zijn dit altijd, eindigen altijd in geflame

sunday violence
19 juni 2003, 18:40
inderdaad klote discussies zei ik net ook al, en ik doe dat niet bij mn 'vriendjes' ik beledig ook niemand, ik zie alleen dat ie mijn bericht niet goed heeft gelezen en dan vind ik dus dat ie een dom antwoord geeft. beetje jammer dat jij er dan weer tussen komt als een soort leraar om mij de mond te snoeren, flikker ff op!!

kan dit topic niet gesloten worden??

schaap
19 juni 2003, 21:16
inderdaad klote discussies zei ik net ook al, en ik doe dat niet bij mn 'vriendjes' ik beledig ook niemand, ik zie alleen dat ie mijn bericht niet goed heeft gelezen en dan vind ik dus dat ie een dom antwoord geeft. beetje jammer dat jij er dan weer tussen komt als een soort leraar om mij de mond te snoeren, flikker ff op!!

kan dit topic niet gesloten worden??
de mogelijkheid dat jij of moretel iets verkeerd interpreteerd bestaat zeker niet bij jou dus ? Want je gedraagt je nu wel een beetje irritant op zn minst.

moretel
20 juni 2003, 09:58
Je bent hem zelf gestart.

pfff lees jij uberhaupt wel wat er in mijn bericht staat?!?!?! volgens mij niet, of je bent gewoon dom!

Sorry sorry, je was niet de topicstarter, foutje,
lezen doe ik wel maar soms interpreteer ik dingen anders of ga ik maar wat in de rondte zwammen daar heb ik wel meer last van.
:-D

schaap
20 juni 2003, 10:44
eigenlijk heb je toch nog gelijk hoor moretel, want zonder zijn hendrix topic was fuck-nu-metal nooit in de tegenaanval gegaan.

Wicked Willy
20 juni 2003, 13:15
Vai is technisch een geweldige gitarist, maar als je en goede gitarist bent wil dat niet zeggen dat je een goede componist bent, nu is dat natuurlijk smaak, maar ik heb vaak het idee dat mannen als Satriani, Vai, Petrucci etc.........al die technische gitaristen.......vrijwel alleen maar fans hebben onder gitaristen, logisch natuurlijk, want wat zij doen, ja dat zou ik ook wel willen. Naar een cd van bovengenoemden kan ik 10 minuten luisteren en darna wordt ik zo zenuwachtig van de muziek dat ik um uitzet, het zijn gewoon geen sterke composities, maar meer een soort workshops op CD.........meer van: "Ik ben goed en dat laat ik ff horen."
Nu moet ik zeggen dat toen Vai bij Zappa speelde, ik daar weer wel naar kan luisteren, maar ja Zappa was dan ook een briljant componist (en een onderschatte gitarist), bovendien had Vai daar waarschijnlijk niets in te brengen. Dus...

sunday violence
20 juni 2003, 18:16
satriani is onder de virtuozen nog het beste te luisteren voor mensen die geen gitaar spelen. nummers als always with me always with you, love thing, ceremony, day at the beach en nog een paar zijn gewoon hele mooie nummers waarvan je zeker niet zenuwachtig of wat dan ook hoeft te worden. dat heb ik bij steve vai alweer een stuk minder al is vai volgens mij nog weer een slag techischer dan satriani

Mitch
20 juni 2003, 20:08
Ik kan er niet naar luisteren. Ik hou vooral van muziek van BANDS ! Goede drummer, soepele bassist, beetje toetsen voor de sfeer, gitaartje erbij, goede zanger en dan liefst mooie opbouw in nummers. En er mag ook best wat emotie inzitten.
Voilà : redenen genoeg om niet van Vai te houden :D

Ohzoso
25 juni 2003, 21:30
Ik kan er niet naar luisteren. Ik hou vooral van muziek van BANDS ! Goede drummer, soepele bassist, beetje toetsen voor de sfeer, gitaartje erbij, goede zanger en dan liefst mooie opbouw in nummers. En er mag ook best wat emotie inzitten.
Voilà : redenen genoeg om niet van Vai te houden :D
I AGREE!!! Voor mij is er toch nog altijd een onderscheid tussen muziek en geluid. Als ik dan bijv. naar G3 video kijk bij t nummer red house, dan is wel duidelijk dat alleen eric johnson muziek uit zijn gitaar haalt. Vai en Satriani bakken er bij dit 3 accoorden bluesje helemaal niks van. Satriani in zijn eigen wereldje, ja, daar proef ik wel muziek maar vai, wat een eikel, wat een homo, wat een aansteller (met z`n KUT ibanez!!!!).
Woow, dat lucht op.

Mitch
28 juni 2003, 14:10
:D

Kapitan Yonker
30 juni 2003, 15:58
Vai heeft bij laaaange na niet de beste techniek alhoewel hij natuurlijk wel errug goed is :D

wat ik zo leuk vind aan zijn muziek is dat het net weer even ANDERS is, hij heeft een eigen frasering een eigen geluid, je hoort meteen dat het Vai is, dat vind ik nou zo goed.. toegegeven, ik vind ook niet al zijn liedjes even sterk maar er zitten een paar briljante stukken tussen

Anders Destium
30 juni 2003, 20:37
I AGREE!!! Voor mij is er toch nog altijd een onderscheid tussen muziek en geluid. Als ik dan bijv. naar G3 video kijk bij t nummer red house, dan is wel duidelijk dat alleen eric johnson muziek uit zijn gitaar haalt. Vai en Satriani bakken er bij dit 3 accoorden bluesje helemaal niks van. Satriani in zijn eigen wereldje, ja, daar proef ik wel muziek maar vai, wat een eikel, wat een homo, wat een aansteller (met z`n KUT ibanez!!!!).
Woow, dat lucht op.

Ik wist niet dat er écht mensen bestonden met een Ibanez-complex...
Wel vervelend dat er zoveel goede gitaristen op spelen en dat je dan gelijk die gitaristen niet goed MAG vinden :D

Kitaarhiero
1 juli 2003, 10:47
ja zoals die gasten van Korn, Wes Borland, Staind, The Offspring, pennywise etc. :p ;)

Barret Wallace
1 juli 2003, 11:16
of gilbert , haaksma , coenen, timmons, satch , vai :wink:

Anders Destium
1 juli 2003, 22:29
Of Alex Skolnick, Vinnie Moore, James Murphy, Frank Gambale, de gitaristen van Hypocrisy, Morbid Angel, Carcass, Michael Jackson, en natuurlijk de gitarist van Frans Bauer :D

Neals
2 juli 2003, 00:18
wat is muziek, de een noemt een 500 pagina dik boekje bladmuziek wat je er in een half uur doorheen speelt muziek, en de andere heeft er weer een andere interpretatie van.

Een band zoals The Ramones hadden weer hun charmes doordat het dood en dood simpel was, net als een nirvana, maar als steve vai een cd zou maken waar hij 3 accoorden op zou gaan spelen zou iedereen het klote vinden.
Vai is geen bandgitarist, Vai is een patser die gewoon graag met nootjes pielt, en heeft waarschijnlijk een totaal andere aanhang dan de bovengenoemde bands.
Als gitarist heb ik respect voor de man, maar zijn muziek doet me zeer weinig, tis niet mijn ding, ik hoor liever een bak treble

PetrucciFan
2 juli 2003, 02:43
Sommige nummers van Vai vind ik wel leuk zoals Tender Surrender en The Animal. Maar ik ben niet zijn grootste fan. Heb zelf alleen Passion And Warfare, de rest van zijn cd's vind ik niet zo veel.

Maiden Michiel
2 juli 2003, 10:07
Carcass - Heartwork HEERST!

Kitaarhiero
2 juli 2003, 12:33
wat is muziek, de een noemt een 500 pagina dik boekje bladmuziek wat je er in een half uur doorheen speelt muziek, en de andere heeft er weer een andere interpretatie van.

Een band zoals The Ramones hadden weer hun charmes doordat het dood en dood simpel was, net als een nirvana, maar als steve vai een cd zou maken waar hij 3 accoorden op zou gaan spelen zou iedereen het klote vinden.
Vai is geen bandgitarist, Vai is een patser die gewoon graag met nootjes pielt, en heeft waarschijnlijk een totaal andere aanhang dan de bovengenoemde bands.
Als gitarist heb ik respect voor de man, maar zijn muziek doet me zeer weinig, tis niet mijn ding, ik hoor liever een bak treble

Paul Gilbert kan wel gewoon 3 akkoorden rock maken (en hij is ook een virtuotische gitarist)... zou Steve Vai zich gewoon niet kunnen beheersen en elk akkoord aan elkaar pielen? (zoals Shy Boy met Dave Lee Roth bv.)

Barret Wallace
2 juli 2003, 17:05
Of Alex Skolnick, Vinnie Moore, James Murphy, Frank Gambale, de gitaristen van Hypocrisy, Morbid Angel, Carcass, Michael Jackson, en natuurlijk de gitarist van Frans Bauer :D

:lol:

oei hoe kon ik gambale en vinnie vergeten ook al zijn ze ex ibanezen :oops:

Droffie
3 juli 2003, 12:11
Ik vind Vai ook kut... :-D
Love and Warfare was best te pruimen. Alles wat daarna kwam vond ik vrij laxerend werken.

John P
4 juli 2003, 00:15
Heeft niks met muziek te maken wat Vai doet. Gepatser op de gitaar. Je kunt het hooguit positief benaderen door te zeggen dat het een soort topturnen op de snaren is. Da's wel knap, dan. Maar met muziek en emoties heeft het weinig van doen.

Droffie
4 juli 2003, 09:09
Heeft niks met muziek te maken wat Vai doet. Gepatser op de gitaar. Je kunt het hooguit positief benaderen door te zeggen dat het een soort topturnen op de snaren is. Da's wel knap, dan. Maar met muziek en emoties heeft het weinig van doen.
Mee eens :-D

Mithrandir
4 juli 2003, 09:41
Ach, we zijn het cirkeltje weer eens voor de 30.000ste keer rond.

- Wat vind je van Vai
- Vai is gaaf
- Mwah ik vind Vai niks, meer een acrobaat
- Precies, totaal geen emotie, heeft niks met muziek te maken
- Nietes
- Welles
- Homo
- Pfff, slotje
- Vai is de beste die er is
- Echt niet, totaal geen emotie

Droffie
4 juli 2003, 09:42
Ach, we zijn het cirkeltje weer eens voor de 30.000ste keer rond.

- Wat vind je van Vai
- Vai is gaaf
- Mwah ik vind Vai niks, meer een acrobaat
- Precies, totaal geen emotie, heeft niks met muziek te maken
- Nietes
- Welles
- Homo
- Pfff, slotje
- Vai is de beste die er is
- Echt niet, totaal geen emotie
Mee eens :-D

Barret Wallace
4 juli 2003, 11:23
Vai is een lekkere geile kerel die muziek maakt waar je een orgasme van krijgt :o :oops: :razz:

Polytheme Pam
4 juli 2003, 11:52
geile kerel


Mee eens :-D

Droffie
4 juli 2003, 12:13
Ik geloof dat ik mijn abonnement op deze topic maar ga opzeggen :razz:

fuck nu-metal
4 juli 2003, 20:45
Vai is een lekkere geile kerel die muziek maakt waar je een orgasme van krijgt

Gadverdamme!

Anders Destium
5 juli 2003, 19:52
Het feit dat Barret er een orgasme van krijgt hoeft absoluut te betekenen dat andere mensen ditzelfde hebben natuurlijk :D

Barret Wallace
5 juli 2003, 20:59
Het feit dat Barret er een orgasme van krijgt hoeft absoluut te betekenen dat andere mensen ditzelfde hebben natuurlijk :D

HEY dat was sarcastisch bedoeld :razz:

Ik wordt gewoon gek van al die lijers die zeggen dat vai SHRED en geen muziek maakt. Hij shred juist relatief weinig als je hem vergelijkt met andere ECHTE shredders...

Maar goed ik hou wel op want deze discussie kan jaren doorgaan.

Anders Destium
5 juli 2003, 21:23
Nietes :wink: :D

Thomasvv
6 juli 2003, 13:57
Goed.. dat gaat dus weer nergens naar toe.. weer ff ontopic.. anders slotje..

Anders Destium
6 juli 2003, 15:07
Slotje lijkt me prima, dit soort topics blijven hoe dan ook altijd hangen in de welles nietes sfeer...