PDA

View Full Version : Fractured Window - Ace Frehley style instrumental



Stratman70
21 september 2012, 20:17
Ik had nog een nummertje liggen dat ik zo'n 6 jaar geleden heb opgenomen, maar er nooit meer iets mee gedaan heb. Het is een instrumentaaltje die ik maakte met de 'Fractured' nummers van Ace Frehley in gedachte.
Het stelt niet zo heel veel voor, maar vandaag heb ik er nog wat geluidjes bij gedaan en misschien toch niet helemaal onaardig om te posten:

Fractured Window (http://soundcloud.com/stratman70/fractured-window)

Ace 1.15.19
22 september 2012, 00:43
Als fervent Ace Frehley liefhebber bladerde ik door de lijst van 'Nieuwe berichten'. Toen ik het woord 'Fractured' tegen kwam dacht ik uiteraard meteen aan zijn instrumentale tetralogie. Toen ik daarachter de woorden 'Ace Frehley' zag staan kon ik natuurlijk niet wachten om het stuk te horen, dat snap je wel.

Ik hoor heel goed dat je in dezelfde stijl bezig wilde zijn, maar ik mis in het stuk de echte 'feel' van de Fractured-serie. Daarnaast zijn de bends vanaf 1:42 niet allemaal even zuiver. Ook rond 2:43 hoor ik wat foutjes.

Afgezien van dat vind ik het een hele dikke chapeau dat je deze poging gedaan hebt. Ik heb er met plezier naar geluisterd! Ook erg cool dat ik het geluid van de startende motor terug hoor in de opening van je song, zoals we die ook zien/horen in de Anomaly promo video.

Stratman70
23 september 2012, 09:13
Als fervent Ace Frehley liefhebber bladerde ik door de lijst van 'Nieuwe berichten'. Toen ik het woord 'Fractured' tegen kwam dacht ik uiteraard meteen aan zijn instrumentale tetralogie. Toen ik daarachter de woorden 'Ace Frehley' zag staan kon ik natuurlijk niet wachten om het stuk te horen, dat snap je wel.

Ik hoor heel goed dat je in dezelfde stijl bezig wilde zijn, maar ik mis in het stuk de echte 'feel' van de Fractured-serie. Daarnaast zijn de bends vanaf 1:42 niet allemaal even zuiver. Ook rond 2:43 hoor ik wat foutjes.

Afgezien van dat vind ik het een hele dikke chapeau dat je deze poging gedaan hebt. Ik heb er met plezier naar geluisterd! Ook erg cool dat ik het geluid van de startende motor terug hoor in de opening van je song, zoals we die ook zien/horen in de Anomaly promo video.Hey Ace, dank je voor het luisteren en je reactie. Het klopt inderdaad dat het niet helemaal foutloos is gespeeld.
En wat betreft die 'feel'... er is maar 1 Ace Frehley he... zelfs Tommy Thayer mist zijn feel. ;)
Tof om te lezen dat je er met plezier naar geluisterd hebt.
Eh... die startende moter? Nee, dat zijn gewoon wat geluiden van een sfeertje van krekeltjes, een knisperend kampvuurtje en een ruisende oceaan op de achtergrond... tenminste, dat was de opzet hahahaha