PDA

View Full Version : Wie heeft ervaring met Squier ClassicVibe 50s?



Jan Schoenmakers
21 september 2012, 12:35
Heb de nieuwe Squier Classic Vibe 50s Telecaster gezien (nog niet bespeeld, wel gehoord op youtube) en zou graag wat ervaringen horen. bv of de lichte pine body een bezwaar is en wat andere voor- of nadelen zijn, bv met hals, frets, elementen of kam. Alvast bedankt

jze
21 september 2012, 12:43
Ik heb er een gehad, pas verkocht. Leuke gitaar als je een telecaster wil voor niet veel geld. Het blijft natuurlijk een budgetgitaar, dus stemvastheid is niet top, de jackinput niet al te solide (bij mijn exemplaar). Geen onoverkomenlijke zaken, je kunt er leuke geluiden uit krijgen. Hals, frets en elementen vind ik zaken waarbij iedereen zijn eigen voorkeur heeft. Pine body vond ik prima.

Lexvandoef
21 september 2012, 12:44
Ik heb er toevallig een maandje of 3 geleden net eentje gekocht, de butterscotch blonde uitvoering.

De gitaar speelt erg fijn en klink akoestisch mooi resonant en open. Afwerking kan beter vind ik (enorm dikke laag plastic als lak), maar het zijn hele leuke gitaren zo. Elektrisch klinkt die van mij net iets minder dan akoestisch vind ik, een pickupwissel zit er wel in denk ik. Maar de standaard pickups zijn zeker niet slecht! In ieder geval veel beter dan ik verwacht had. Sowieso is die hele gitaar veel beter dan ik verwacht had... :)

Al met al zeker een aanradertje vind ik, body is ook mooi licht maar niet kopzwaar. Standaard afstelling en snaren kunnen natuurlijk veel beter maar dat is deels ook persoonlijke smaak... Hij kan in ieder zeer goed meekomen met de rest van de collectie, ben benieuwd wat er gebeurd als er echt goede pickups in zitten... :)

Jan Schoenmakers
21 september 2012, 13:50
Veel dank, daar kan ik wat mee!

Jan Schoenmakers
21 september 2012, 13:51
Dank je wel, goed om te weten!

LRS
21 september 2012, 20:37
Ik heb twee jaar terug een Classic Vibe 50s Strat (€300,-) gehad. Had er een setje Bare Knuckle Slow Hand elementen (€200,-) in gesoldeerd. Top gitaartje voor een nette prijs. Voor mij was de reden om em weg te doen dat ik niet overweg kon met dat slanke halsje. Ik heb gemerkt dat ik met een volle hals veel minder snel kramp krijg in mijn linker hand. Als een slanke hals wel jou ding is, kan je voor weinig geld veel gitaar hebben. Ze zijn vast niet allemaal super goed (evenals duurdere Fenders) maar het voordeel is dat er bij de grotere gitaar boeren vaak meerdere aan de muur hangen, waardoor het doorgaans wel moet lukken om er een goede uit te pikken die jou bevalt.

Rooker
21 september 2012, 20:53
Ik heb geen ervaring met de Tele... Wel met een strat. Ik vond de optische afwerking heel aardig. De donkere lak geeft hem echt een vintage look. Ook klonk hij echt als een strat. Waar je het budget imo opmerkt is bij de afstelling. Deze was bij het exemplaar wat ik bespeelde niet al te best. Daar kun je opzich zelf zo iets aan doen. Wat wel een probleem was..... De topkam was te ver uitgevijld waardoor de eerste fret heeeeel licht aanliep. Tja... daar kun je dan zelf geen plastic bij vijlen.

ed4design
22 september 2012, 19:33
Hoi Jan,

Ik ben zelf al een aantal jaren in het bezit van een ClassicVibe 50's strat in de kleur sunburst. Ik kan niet anders zeggen dan dat het enorm veel gitaar is voor je geld en dat de afwerking mij ook niet tegen valt. Wat JZE zegt over de stemvastheid, daar heb ik nooit problemen mee gehad. De mijne ontstemd nagenoeg niet ondanks het gebruik van de tremmelo. Ik heb hem zelf afgesteld met behulp van wat filmpjes op YouTube waardoor hij voor mij nu prima speelt. Wel heb ik het idee dat een paar andere elementen het geluid wat voller kunnen maken. Dit is vergelijk met een 'echte' strat enigzins aan de dunne kant, maar met wat afstellen van de versterker valt hier prima mee te leven.

Nogmaals, als je er één voor een leuke prijs te pakken kan krijgen, zou ik het zeker doen. Ik doe hem oin ieder geval nooit meer weg.

Groet, Edwin

Comfortably Daniel
23 september 2012, 14:46
Heb zelf al een aantal jaren een 50's tele in het white blond kleurtje.
Ben nog steeds erg tevreden erover. Heb er wel een paar geprobeerd tot er één vast had die helemaal netjes was, zonder "dode" frets e.d.
Ik vind zelf dat het een erg fijne gitaar is...zeker voor de schamele €319,-. Redelijk goede elementen, fijne hals. Gewoon een heel leuke gitaar voor erbij.
Denk dat als je een echt goeie tele wil hebben een poosje moet doorsparen, maar voor mij was dit een leuke instap in de tele wereld.
Wilde er eigenlijk nooit één hebben omdat ik de vorm gewoon ronduit lelijk vond, maar de sound sprak me wel aan. Dus deze gekocht en eigenlijk nooit spijt gehad...ding gaat bijna altijd mee met optredens voor bepaalde nummers.

RS-Rik
23 september 2012, 16:58
Die Classic Vibes hebben in ieder geval behoorlijk goeie halzen voor het geld, zeer netjes afgewerkt. De rest is gewoon wat je voor n gitaar van 300-400 euro mag verwachten. Geen SD's of TonePro's maar heel prima spul hoor. Ooit een band gehoord en gedacht ja eey dit kan echt niet die kerel speelt op een Squier dat hoor je zo! naaaah ik denket niet hoor

guitarkid
24 september 2012, 15:34
Een prima instrument voor relatief weinig geld en zeker als je 'm in de toekomst wat gaat upgraden met andere pu's, evt. tuners etc. Dan wordt hij helemaal leuk! Kortom, ik sluit me aan bij een groot deel van de reacties in dit topic! Die laklaag is idd wel dik!

Comfortably Daniel
26 september 2012, 12:02
Ik vind eerlijk gezegd de p'ups nog niet eens zo slecht. Wel wat microfonisch, maar dat geeft ze wel karakter op de één of andere manier.
Stem mechanieken heb ik ook nog geen problemen mee gehad.

En zoals hierboven ook al gezegd...die halzen zijn echt super!

guitarkid
26 september 2012, 13:14
Ik vind eerlijk gezegd de p'ups nog niet eens zo slecht. Wel wat microfonisch, maar dat geeft ze wel karakter op de één of andere manier.
Stem mechanieken heb ik ook nog geen problemen mee gehad.

En zoals hierboven ook al gezegd...die halzen zijn echt super!

Klopt, maar daar is nog wel iets te winnen, met een relatief kleine investering!

Jan Schoenmakers
3 oktober 2012, 14:54
Hartstikke bedankt voor de ervaringen en tips. ik ga in ieder geval bij een goeie gitarenzaak wat modellen bekijken en bespelen.