PDA

View Full Version : Fender American Standard snaren probleem



Chiel Stijf
21 september 2012, 11:26
Goedendag,

Ik heb onlangs een Fender american standard gekocht (siena sunburst)
Allemaal mooi en prachtig goed geluid enz.

Nu had ik de gitaar nog geen week en pats, de D snaar knapt bij de brug, dat omheengewikkelde spul ontwrichte.

Nieuwe snaren erop tijdje spelen en ja hoor weer de D snaar zelfde gelul.

Weer nieuwe snaren en dit keer na 2 dagen knapt de 1ste E snaar, dit keer dit ik wellis waar een bend.

Kortom is mijn fender een stuk schroot of heb ik gewoon 3X pech gehad?
Zo ja wat te doen om dit te verhelpen?

BVD!

denis.hermans
21 september 2012, 11:38
Misschien zijn er nog wat "braampjes" op de brugzadels aanwezig. Even bijvijlen dan.

Yngwie79
21 september 2012, 11:42
De brugzadels zijn niet glad genoeg gevijld. Niet netjes voor een usa. Je kunt 'm terugbrengen en even laten fixen, maar je kunt de zadels ook laten vervangen door zadels van grafiet. Dan gebeurt het nooit meer.

FruscianteFan
21 september 2012, 11:55
De brugzadels zijn niet glad genoeg gevijld. Niet netjes voor een usa. Je kunt 'm terugbrengen en even laten fixen, maar je kunt de zadels ook laten vervangen door zadels van grafiet. Dan gebeurt het nooit meer.
Geef hem geen valse hoop, ook met grafieten zadels kun je meer snaren breken dan je lief is.

mikeyaxeman
21 september 2012, 12:11
Om nu te zeggen dat je Fender schroot is gaat een beetje ver het probleem kan met idd met de brug te maken hebben.
Maar even een vraag wat is het merk van de snaren die je erop hebt liggen?
Ander merk kan wonderen doen, ik heb zelf altijd Ernie Balls erop liggen nooit geen centje pijn.

Hendriks
21 september 2012, 12:16
Ik begrijp er soms niets van , ik heb heb nog nooit een snaar gebroken , doe doe je dat?
Maar serieus , de zadels zullen braampjes hebben , even een beetje gladschuren en het is verholpen en anders wil ik de gitaar wel overnemen tegen schrootprijs.

Di Stefano
21 september 2012, 17:05
Toen ik een USA strat kocht en overstapte op de Fender super bullets (die er standaard opliggen) begon ik ook plots regelmatig snaren te breken. Dan weer teruggegaan naar d'addario en weg was het probleem.

Hotpepper01
21 september 2012, 17:20
Even terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, rustig (!) je verhaal vertellen en vragen wat ze er aan gaan doen. Ze gaan dan vast het probleem verhelpen onder garantie en wie weet krijg je er nog een kop koffie en wat nieuwe D snaren bij terwijl je wacht....

Sinner1980
21 september 2012, 17:35
Even terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, rustig (!) je verhaal vertellen en vragen wat ze er aan gaan doen. Ze gaan dan vast het probleem verhelpen onder garantie en wie weet krijg je er nog een kop koffie en wat nieuwe D snaren bij terwijl je wacht....

Idd, ik snap ook nooit zo goed waarom mensen dat direct doe. Je betaalt een bak geld en dan wil je buiten kwaliteit gewoon service lijkt mij. En om die service te krijgen brengt men het betreffende product terug naar de verkoper zodat deze die service, waar je indirect voor betaalt, kan verlenen.

In plaats daarvan kiezen een hoop mensen ervoor om een dergelijk probleem op te lossen via een forum...vreemd.

Koop je een product 2e hands of bij een dozenschuiver dan snap ik dit wel natuurlijk.

Claim je service mensen!

Brewskie
21 september 2012, 18:26
Misschien zijn er nog wat "braampjes" op de brugzadels aanwezig. Even bijvijlen dan.
Bijvijlen is niet mogelijk. Je kunt alleen afvijlen. :soinnocent:

bass blom
21 september 2012, 18:30
:seriousf:

Mr Orange
21 september 2012, 19:16
tis al gezegd maar totdat ik overstapte op d addario / ernie ball brak ik ook regelmatig een snaar.

Chiel Stijf
22 september 2012, 14:40
Bedankt alvast jongens,

Om even op mikeyaxemen terug te komen, ik heb ernie balls varierend van super slinky en hybrid slinky.
De laatste snaren die geknapt zijn (dat was die 1ste E snaar) waren dadario (ofzo) dus die koop ik nooit weer omdat die brak omdat ikm denkik te ver had gebend.

En terug gaan wordt niet echt een optie, ik heb hem in duitsland gekocht ivm de prijs. Maar bij feedback zijn ze ook nooit onaardig en ik wil wel betalen als dat moet "af"vijlen zou wel niet zo duur zijn.

Ook laat ik hem nog tunen, neem aan dat die vent dat ook wel kan :P

Robin...
22 september 2012, 15:09
Zelfde probleem als ik. Zelfs met 0.12 heb ik problemen ermee. Elke snaar merk geprobeerd ,want daar heb je wel tijd voor als ze elke 1-2 weken breken. Het ligt ook een beetje denk ik aan de kracht hoe je de gitaar aanslaat. Maar ik heb hem nu weg gebracht naar GCS en die gaat ernaar kijken. Als hij het probleem kan oplossing vertel ik het direct hier. Maar een Fender is geen schoot het is gewoon een gitaar die eigenlijk niet zo goed doordacht is op dit soort dingen maar wel een !$%# dikke toon heeft en nog eens super lekker speelt.

sandert1978
23 september 2012, 11:29
Claim je service mensen!

+1

Plus dat je tijdens het drinken van dat kopje koffie nog een hoop kunt leren;) en dat bedoel ik niet zo zeer in relatie tot de topicstarter, maar meer in zijn algemeenheid.

jze
23 september 2012, 11:53
Ook laat ik hem nog tunen, neem aan dat die vent dat ook wel kan :P

Ik hoop dat je intoneren bedoelt..