PDA

View Full Version : Klassiek - Nana de Sevilla (zang & gitaar)



robvp
21 september 2012, 11:12
Na wat oefenen vinden we het tijd om eens wat te laten horen. Dit is een stuk van Frederico Garcia Lorca genaamd Nana de Sevilla. Gezongen door Lieke en gespeeld door Rob. Opgenomen met een Zoom Q3 en onbewerkt in de wereld gegooid

http://safor.nl/blog/wp-content/uploads/2012/09/Nana-de-Sevilla.mp3

meer info over het stuk;
http://safor.nl/blog/?p=934

Veel luisterplezier! :crazyhappy:

peter_heijnen
21 september 2012, 15:22
Hey, mooi Rob dit horen we hier niet vaak.

Ik kan het stuk niet echt plaatsen -ik ben dan ook geen kenner ;)- wanneer is het geschreven?

Duhsjaak
21 september 2012, 16:40
Hi
Leuk deze post. Ik meen dat ik dit stuk jaren geleden voor piano en stem heb gehoord; maar kan die vraag daar in ieder geval niet meer kwijt. Is het oorspronkelijk voor gitaar en zang? Zou ik het helemaal leuk vinden.

Ik heb alvast (blij verrast) ervan genoten.
Vriendelijke groet, Gus

robvp
21 september 2012, 20:55
Het is van origine voor piano en zang. De grap is dat we ook een pianist kennen die de begeleiding speelt maar voor gitaar klinkt het veel natuurlijker. Neemt niet weg dat het met piano ook prachtige muziek is maar toch.. Spaanse liederen.. dat moet gewoon met gitaar :-)

Het is in 1927 geschreven en past mooi in de lijn met De Falla waar we ook stukken van spelen.. heerlijk passionele muziek die ook voor piano is geschreven maar op de gitaar past echt Spaans wordt :-)

Duhsjaak
22 september 2012, 06:46
Hi
Wat ontzettend leuk aangepakt! Alleen daarom al super origineel.

De gitaar is altijd de nummer 1 keuze. Een instrument dat je niet zelf kunt mee nemen naar een feest, moet je altijd wantrouwen. Logisch. En al helemaal bij Spaanse muziek! Helemaal mee eens.

En leuk dat mijn min of meer algemene no voor klassieke muziek ineens helemaal omdraait en ineens helemaal ja blijkt te zijn.
Ruwe opname of niet: ik vind het een juweeltje!
Ik ga gewoon nòg eens genieten.

Vriendelijke groet, Gus

Heffie
22 september 2012, 23:56
Ik ben het met peter_heijnen eens: verfrissend op dit forum! Dat is zoiezo punten waard. Met mijn beperkte kennis van opnametechniek zou ik de volgende keer de mic wat dichterbij plaatsen en het ingangs nivo naar de computer wat terug schroeven. Ik hoor nu volgens mij veel galm van de ruimte terug komen en af en toe gaan de meters in het rood als de dame uithaald(soms gaan eerst de meters in het rood en wordt er daarna uitgehaald maar dat geldt geloof ik niet voor zangers/zangeressen).
Leuk om weer eens wat anders dan anders te horen, in elk geval :).

robvp
23 september 2012, 19:56
thx :-)

We namen het eigenlijk op om gewoon even te kunnen horen hoe het nou samen klinkt. Vaak ben je erg op je eigen partij gericht en zeker de gitarist moet juist heel erg de zangeres volgen. Die Q3 werd dus gewoon op tafel gezet en daarna gingen we oefenen. Ik vond de opname alleen te mooi om enkel als oefenmateriaal te gebruiken.. We willen nog een keer echte opnames maken met individuele microfoons.

Ik zag idd de meters in het rood gaan als Lieke echt uithaalde :-) en volgens mij heb je dan software nodig om de schade te herstellen.. daar kijk ik wel een keer naar als we echt gaan opnemen alleen kan dat lang duren want ik moet alweer oefenen voor ons nieuwe materiaal, mijn eigen solo stukken en mijn samenwerking met een fluitiste.. gewoon geen tijd voor opnames! haha..

Thx voor het commentaar!

Fusion
1 oktober 2012, 08:34
Zo heb ik dit even over t hoofd gezien! Mooi!! Af en toe een kleine misser van de zang, en idd, als opname kan t allemaal beter. Maar mooi stuk, mooi gespeeld, zie graag een goede opname tegemoet :)

piker
1 oktober 2012, 08:47
Nice! Ik heb er van genoten bij mijn eerste tas koffie van de dag! Knap gedaan en heel verfrissend!:ok: