PDA

View Full Version : Rockinger Strat body



Ypma
20 september 2012, 20:30
Ik zit er aan te denken om voor m'n 2e project een prefab body aan te schaffen. Goed elzenhout is hier (Friesland) bijna niet te krijgen en als ik er speciaal voor naar Arnhem moet rijden ben ik bijna even duur uit als een prefab body.

Nu is mijn oog gevallen op een body (dan wel onbehandeld) van het duitse Rockinger. (Volgens mij verkoopt GS ze ook.) Niet heel duur, maar ook weer niet zo goedkoop dat het niet veel kan zijn. Lijkt me vintage correct en ze zijn gefreesd uit Amerikaans elzen.

Heeft iemand er ervaring mee? En hoe zit het met gewicht, resonantie, etc.?

muziekschuur
20 september 2012, 20:33
Uiteindelijk per stuk verschillend. Of per batch. Zoals met al het hout...

ErikH
21 september 2012, 09:38
Heb je wel eens gekeken bij inlands hout in Burgum? Hij is al vaker genoemd in het Forum. Misschien dat hij wat heeft.

bad65
21 september 2012, 10:37
Bestellen bij Guitarsupplies???? die heeft vanalles op voorraad...

muffstuff
21 september 2012, 10:50
Bestellen bij Guitarsupplies???? die heeft vanalles op voorraad...
Of anders even kijken op http://www.customworldguitarparts.com/default/bodies-halzen-1/stratocaster-bodies.html , zitten in Amsterdam. GuitarSupplies is flink wat duurder als het aankomt op bodies en halsen. Maar ik heb bij beide shops perfect service gehad, dus wat dat betreft ben ik erg positief over ze.

jan jansen
21 september 2012, 13:33
Ik zit er aan te denken om voor m'n 2e project een prefab body aan te schaffen. Goed elzenhout is hier (Friesland) bijna niet te krijgen en als ik er speciaal voor naar Arnhem moet rijden ben ik bijna even duur uit als een prefab body.

Nu is mijn oog gevallen op een body (dan wel onbehandeld) van het duitse Rockinger. (Volgens mij verkoopt GS ze ook.) Niet heel duur, maar ook weer niet zo goedkoop dat het niet veel kan zijn. Lijkt me vintage correct en ze zijn gefreesd uit Amerikaans elzen.

Heeft iemand er ervaring mee? En hoe zit het met gewicht, resonantie, etc.?

Je zou eens een mooi stuk iepen hout kunnen proberen...zelfde eigenschap quo bewerken als elzen alleen met veel mooiere tekening...

no 1 hops
21 september 2012, 13:56
Je zou eens een mooi stuk iepen hout kunnen proberen...zelfde eigenschap quo bewerken als elzen alleen met veel mooiere tekening...alleen kan het vreselijk stinken tijdens het zagen en is zeer gevoelig voor houtworm.
dus als je een stuk iepen gaat proberen goed controleren.

je zou bij de fijnhouthandel in burgum ook om olijfessen kunne vragen.
heb daar toen een blok weggehaald voor een body uit twee delen (ben er echter niet verder gekomen dan die twee delen aan elkaar te verlijmen ;-) )

al met al hebben ze daar soms mooi spul liggen