PDA

View Full Version : nieuwe speaker Marshall JCM 2000 TSL 601



rudolf
20 september 2012, 15:19
Hoi allemaal,

ik heb een TSL combo'tje.
Ben opzich wel tevreden over het clean geluid. Klinkt lekker warm. Ook het crunch kanaal kan ik mee leven al mis ik daar wat meer ballen. Het klinkt een beetje vlak allemaal. Weinig laag. Het lead kanaal blijf ik meestal weg van. Veel te schel wat mij betreft. Voor stevige overdrive geef ik liever met een boostertje het crunchkanaal op z'n mieter.

Nou is me vanaf het begin verteld mede hier op gitaarnet dat de stock wolverine speaker niet geweldig is. Dus die wil ik eens gaan upgraden. Ook omdat ik in een nieuwe band zit die van plan is met enige regelmaat op te treden, wil ik mijn sound gewoon goed in orde hebben.

Ik speel voornamelijk op een les paul en heb voor de fun ook een telecastertje. Speel zowel slag als wat lead in deze band en het gaat voornamelijk om pop-rock, hardrock en wat alternative. Zeker met solo'tjes mis ik wel een beetje die vette warme sound.

Ik denk na over 2 mogelijkheden: de interne speaker vervangen of een 2x12 cabinet. (4x12 vind ik te veel van het goede worden). Waar zouden jullie voor gaan en met welke speaker(s)? of gewoon een nieuwe versterker? :D

bedankt voor de tips

JohnLord
20 september 2012, 17:05
Nou is me vanaf het begin verteld mede hier op gitaarnet dat de stock wolverine speaker niet geweldig is. Dus die wil ik eens gaan upgraden.





Vind je dat zelf ook?

Misschien eerst eens kijken of er een pedaal op de markt is dat voor je leadsound kan zorgen, ik begrijp dat je verder wel tevreden bent over je sound?

rudolf
21 september 2012, 12:07
zoals gezegd, ik vind het clean goed. Het Crunch en Lead kanaal vind ik een beetje te steriel en schel.

bass blom
21 september 2012, 12:16
ik had de TSL60 top en op 4 en ook op 2 V30's klonk dat heerlijk.

zjanke
21 september 2012, 15:53
Er zijn veel speakers die een verbetering zijn (heb zelf een 602 gehad), combi van CL80 en V30 was wel lekker, misschien (waarschijnlijk wel) dat ze afzonderlijk ook goed werken.