PDA

View Full Version : Seymore Duncan P-Rails SHPR-1 coils op een Sheraton II ('93)



Jeroen Kuijpers
20 september 2012, 00:21
Heeft iemand ervaring met Seymore Duncan P-Rails SHPR-1 coils op een Sheraton II ('93)? Het lijkt mij dat de P90 goed zouden moeten passen bij de gitaar. Echter het is me afgeraden om deze het semi-akoestische karakter zouden verstoren. Nu zou ik ze als ze tegenvallen nog op mijn epiphone LP kunnen monteren, maar dan zijn de elementen duurder dan de gitaar :s.

big dooley
20 september 2012, 00:33
waarom zouden ze het semi-akoestische van een humbucker equipped hollowbody verstoren? de P-rail is gewoon een humbucker, met wat meer mogelijkheden...
ik heb ze zelf in combinatie met triple shot ringen in m'n '94 les paul, geweldige elementen, ik hoef niks anders meer
ik zou wel erbij willen zeggen dat je die dingen moet nemen vanwege de mogelijkheden die ze bieden, niet omdat ze gebaseerd zijn op de P90

j3r03n
20 september 2012, 10:04
Ik heb zelf Seymour Duncan Phat Cats (humbucker-sized P90-achtige) in mijn '89 Sheraton en dat klinkt als een tiet!

Brum
20 september 2012, 17:52
Ik heb geen ervaring met de P-railsjes in een semi-holle, maar wel met P-railsjes op zich. Zaten bij mij in een tele Deluxe-achtige, met mahonie body en ebben toets. Het nekelement vind ik heel oké en zit er nog in, maar het brugelement vind ik persoonlijk heel vlak, beetje karakterloos. Ook vond ik ze teveel output hebben (ik weet het, ligt niet aan de DC'tjes:hide:), wat geen gelukkige combinatie was in mijn gitaar. Of ik 'm nu op humbucker, p90, of singlecoil stand zette, het had allemaal ongeveer hetzelfde karakter. Het één wel wat dikker dan het ander, maar geen enorme verschillen. Echt een gemiste kans wat mij betreft, want het concept is wel goed op zich. Nogmaals, geen idee hoe ze in een semi-holle, maar dit was mijn ervaring in een solid body.

Als je ze toch overweegt te kopen, vergeet niet er Seymour Duncan Triple Shot elementraampjes bij te kopen, da's wel echt een super uitvinding icm deze elementen.

jkuijpers
31 december 2012, 00:32
Een korte update :).

Het bridge element vervangen door een P-rail en ik moet zeggen dat het mij uitermate goed bevalt. Als humbucker geschakeld (serieel) en als P90 ben ik erg over het geluid te spreken. De humbucker parallel en de rail klinken goed maar de andere 2 genieten toch mijn voorkeur.

Voor de montage heb ik de pu nog op een epi LP gemonteerd dit klonk wel aardig maar op de Sheraton is de klank toch veel warmer.

Al met al de moeite waard en ik denk niet dat de pick-up nog verwijderd gaat worden. Misschien de bridge pu ook nog vervangen twijfel er zit een of ander Gibson pu op waar ik toch ook wel erg tevreden over ben in. Maar de kabels lang genoeg gelaten en het vervangen is dus een fluitje van een cent :).