PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



Jules Vermeij
19 september 2012, 19:59
Hey Gitaarnetters,

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker.
Omdat ik zeker voor de komende jaren wat gitaren betreft voldaan ben, vind ik dat er nu wel een beter versterkertje mag komen dan een Roland Cube.

Ik ben pas al een beetje begonnen met oriënteren maar ik vind het nog erg moeilijk om een keuze te maken, vandaar dat ik jullie om hulp vraag. Ik zal binnenkort zeker wel eens langsgaan bij een gitaarwinkel om wat versterkers uit te proberen, maar het zou reuze helpen als ik een beetje weet waar ik moet beginnen.

Natuurlijk kan ik wel vertellen waar ik ongeveer naar op zoek ben.
-Ik heb zo rond de 500 euro te besteden, tenzij het natuurlijk de moeite waard is voor een bepaalde versterker om nog wat verder te sparen.
-Een buizenversterker is zeker een optie, ook al weet ik niet precies wat dit nou eigenlijk is en wat er het voordeel van is. (anyone? ;))
-Een goede clean is een must maar er moet ook flink op gescheurd kunnen worden. Ik kan thuis redelijk hard spelen en ik treed ook af en toe op, dus het mag zeker een luid ding zijn :rockon:

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen! Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

-Jules

Slowhand41
19 september 2012, 21:19
Beste Jules, misschien ook niet onbelangrijk wat voor muziek je speelt en welke gitaar je speelt.
Dat helpt alvast een beetje om je meer advies te geven.

Een buizenversterker heeft voor en nadelen alhoewel de nadelen voor velen ondergeschikt zijn aan het grootste voordeel: de sound.
Deze versterkers reageren over het algemeen dynamischer op je gitaarspel en geven een wat 'warmer' geluid.
Een nadeel van deze versterkers is de kwetsbaarheid van de buizen maar als je er normaal mee omgaat d.w.z. goed laten afkoelen voor transport dan is dat allemaal best te doen.


Belangrijk is in elk geval dat je zelf versterkers gaat uitproberen met je eigen gitaar en laat je oren de rest doen.

Jules Vermeij
19 september 2012, 22:25
Beste Jules, misschien ook niet onbelangrijk wat voor muziek je speelt en welke gitaar je speelt.
Dat helpt alvast een beetje om je meer advies te geven.


Ik speel op een Telecaster, soms een epi les paul. Ik speel vooral (hard)rock, instrumentale rock (denk aan satriani etc), blues, beetje in die richting.

Venlonaer
19 september 2012, 23:52
Marshall JCM800 combo of een JCM2000 DSL401 combo?