PDA

View Full Version : Gitaar reparateur gezocht omgeving Aalsmeer/Amsterdam



Jorisg
19 september 2012, 13:48
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een Telcaster en een Gibson die wat aandacht nodig hebben, van de telecaster is zomaar het brug element er mee opgehouden, klinkt nog (heeeeeeel) zacht, en bij de gibson is de d-snaar vanaf de 12de fret niet meer bespeelbaar, zal wel wat gevlakt moeten worden.

Kortom opzoek naar een goede gitaar reparateur en/of gitaar bouwer die dit voor me zou kunnen oplossen, liefst in de buurt van Aalsmeer waar ik woon of Amsterdam, want dat is ook niet ver!

Iemand een idee en ervaring met een bepaalde reparateur?

Veel dank!

savale
19 september 2012, 15:45
Ik woon ook in de buurt van Aalsmeer, maar ik zou het zo snel niet weten. Ik doe afstellen en simpele reparaties zoals die je noemt het liefst zelf. Maar zo te horen moet ik er maar eens een business plan voor maken ;)

Maar ff serieus: ik kan je wel helpen: zeker de tele is geen probleem.

Jorisg
19 september 2012, 16:25
@ Savale: Dat zou helemaal top zijn! Ik stuur je wel even een PB hierover!

Thx

Joris

FransD
20 september 2012, 10:58
Er is een heel leuk winkeltje in Amsterdam genaamd "The string" op het Van Der Helstplein 11 ( in de buurt van het Okura hotel ).

Pepe
20 september 2012, 11:19
Hoe leuk en sympathiek de String en zijn eigenaar ook zijn, een gitaar daar laten repareren zou ik daar niet doen.. de horror..

Medeforumlid en bouwer extraordinaire Oigun zit in Haarlem.

Jorisg
22 september 2012, 11:08
Kreeg een typ: vox humana in vlaardingen.... Niet gelijk naast de deur, maar als het een goed adres is!

Iemand ervaringen met vox humana?

Thx

Blokkie
22 september 2012, 15:01
Bij de String moet je inderdaad niet zijn voor reparaties. Heb ik een paar jaar geleden geprobeerd met een acoustische 12-string. Duurde heel lang en gebeurde niet goed. Hij moest nog een keer terug. In Amsterdam raad ik Dirk Witte aan.

RedBuell
22 september 2012, 15:20
Sorry maar Dirk Witte en Dijkman breng ik nog geen G string van mijn vriendin heen. Met beide slechte ervaringen wat betreft afstellen van mijn RG 770. Leek absoluut nergens op en kon hem ergens anders weer brengen om het over te laten doen.

Olvert
22 september 2012, 16:04
Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat Hans Pluut in Amsterdam erg goed/de beste is. Ik weet niet of ie nog actief is met het afstellen etc. van gitaren?

RedBuell
22 september 2012, 16:26
Hans PLuut is zeker de beste, vooral met fenders. Hij heeft het alleen erg druk. Wachtlijst van +- 3 à 4 weken.

david9091
24 september 2012, 06:45
Bij de String moet je inderdaad niet zijn voor reparaties. Heb ik een paar jaar geleden geprobeerd met een acoustische 12-string. Duurde heel lang en gebeurde niet goed. Hij moest nog een keer terug. In Amsterdam raad ik Dirk Witte aan.

Duhsjaak
24 september 2012, 07:30
Hi
Vanuit Aalsmeer?
The Sound Shop in Amstelveen.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

Jorisg
24 september 2012, 17:29
Dank allemaal, Ga Smitty proberen in Nieuw Vennep!