PDA

View Full Version : Another season



Ernest01
19 september 2012, 12:37
Na 35 jaar geen gitaar meer aangeraakt te hebben, vorig jaar weer begonnen.
Was weer leuk, na een tijdje 'wennen' en dit jaar begonnen met liedjes schrijven.

"Dus" maar eens iets posten dan.
Graag tips, commentaar en ideeën wat nog te veranderen.

Opgenomen met een M-Audio fast track pro, met Samson C02 pair voor de gitaar - Martin
D28 - en Samson C01 USB voor de zang.
DAW : Audacity 2.0.2.

http://soundcloud.com/ernest01/another-season

Duhsjaak
19 september 2012, 16:54
Hi Ernest
35 jaar niet? Je stem is daardoor ook wonderbaarlijk jong gebleven. Tenzij je m stiekum door je neefje hebt laten inzingen.

En je haalt de achterstand met grote stappen in.
Een beetje roestig is het nog wel hier en daar, maar nog een paar maandjes en je zou niet zeggen dat je ooit weg bent geweest.

Leuk lied; leuke uitvoering en het 4 seasons idee nieuw leven ingeblazen. En je komt er prima mee weg ook.
Goed gedaan vriend.
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
20 september 2012, 11:03
De stem in die 35 jaar wel gebruikt natuurlijk, maar minder met zingen....
Mijn neef is veel beter in drummen, dus dat zingen doe ik wel zelf.

Dat roest, ach, op mijn leeftijd is dat moeilijk weg te bikken natuurlijk.
Moet wat meer oefenen, dat is zeker.

Dank voor je mooie woorden Gus. Door jouw creatieve geest en coaching is bij mij het plezier in maken van
muziek weer helemaal terug. En dat blijft zich steeds verder ontwikkelen.
Ben voornamelijk bezig diverse 'stijlen' te verkennen, om te zien wat mij het beste ligt.
Mocht die er niet zijn dan word ik aanhanger van "Geenstijl.nl"...

Duhsjaak
20 september 2012, 12:42
Hi Ernest
Dank voor je compliment. De echt goeien leren het ondanks een coach. Daar hoor jij zeker bij. Als je dit flikt in pak m beet 6 of 9 maanden, dan ben ik benieuwd waar je naar toe gaat. Ik hoop zooooo dat je lekker op deze manier verder gaat. En reken maar dat ik mijn best zal doen om het te volgen. Ik heb er nu al lol in!
Vriendelijke groet, Gus

wendyP
22 september 2012, 20:03
Netjes gezongen en gitaar gespeeld. Misschien is the voice iets voor je? Haha

Ernest01
22 september 2012, 20:25
Dank je wel.

The Voice..... :sssh:
Voor de 'oudere jongeren' dan. Maar dan kies ik wel voor van Velzen... :seriousf:

wendyP
22 september 2012, 20:57
Het is toch blind, weten zij veel hoe oud je bent :D

Heffie
22 september 2012, 23:42
Erg mooi gedaan. Met name de gitaar vindt ik er kraak helder op staan. Je stem doet me in het begin van het nummer aan de zangert van Racoon denken maar wordt verderop in het nummer meer en meer iets 'eigens'. Ik was gisteren toevallig aan het zoeken op Jim Croce en de sfeer van jouw nummer vindt ik wel in dat straatje passen. Encore maestro!

Ernest01
23 september 2012, 13:56
Dank Heffie.
Ja, het geluid is zo 'clean' door close-micing. Dat C02-pair staat redelijk dicht op de gitaar.
En door de richtinggevoeligheid pikken ze weinig tot geen omgeving geluid/invloeden op.

Leuk die associatie met Bart ven der Weide en Jim Croce....

Gwi
6 oktober 2012, 14:27
Ben net uit bed gevallen en zeg, ik ga eens wat deuntjes op GN checken. Timing voor het luisteren van dit nummer kon dus niet beter :) Kom er echt helemaal kalm van. Vind het heel mooi gespeeld en opgenomen. Welkom terug in de wondere wereld van de gitaar!

vpilot
6 oktober 2012, 15:56
Wow mooi gespeeld en gezongen! Dank je dat je dit met ons hebt gedeeld :)

Ernest01
6 oktober 2012, 22:31
@Gwi : Ik ben blij dat je er kalm van werd. Ben zeker blij dat ik weer in de 'wondere wereld
van de gitaar' terug ben. :satisfie:

@Vpilot : Graag gedaan. :)

Duhsjaak
7 oktober 2012, 10:11
Hi Ernest
Als deze reacties je niet overtuigen van het aanwezige talent.....?
Geweldig leuk om te zien en horen! Voor jou bedoel ik dan hè.
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
7 oktober 2012, 19:30
Dank je wel, Gus.
Vind het ook bijzonder deze commentaren. Is een soort verjonginskuur.... ;)

beruk
7 oktober 2012, 21:05
Bij dit rijtje hoor je (nét) niet ;).

http://www.youtube.com/watch?v=-_7mQrDERZ4

Maar ik word er wel net zo blij van. Je stem verdient aandacht: een omdat je lekker zingt, twee omdat ie nogal achter in je keel zit.

Ernest01
7 oktober 2012, 22:33
Inderdaad.... daar hoor ik niet bij. ;)

Goede tip.... bedankt. Zang zit inderdaad achter in de keel. Iets wat mensen die mij kennen
niet zo opvalt, want ik praat nogal binnensmonds. Dus zal daar ook op letten het wat
meer 'naar voren' te halen. Denk dat het al verbetert als ik de klinkers beter uitspreek....
Neem aan dat je dat bedoelt.