PDA

View Full Version : niet veel zin meer, GIBSON opnieuw duurder...



Renault4
19 september 2012, 12:17
Ben ik 3jaar en 8 mnd aan het sparen om een GIBSON LP custom te kopen, daar ik gek ben op die gitaar, heb ik eindelijk € 3000 bijeen (intussen een kindje e.d. dus niet makkelijk...)...volg ik ong elke week de prijzen zowat (prijs daalde, steeg, daalde,...geen erg)...zie ik gisteren dat de prijs 20% omhoog gegaan is !!! de custom staat nu aan +/- 3500 € ?!?

Onmiddellijk enkele dealers gebeld en die wisten me te zeggen dat gibson prijzen idd +/- 20 à 25% omhoog gegaan zijn.
Eentje wist me te zeggen "...Yes, GIBSON can ! " ze zullen toch evenveel verkopen.
De moed zakt me toch wel wat in de schoenen hoor...dat wordt opnieuw sparen tot ??? mssch zullen de prijzen dan opnieuw gestegen zijn...ik begin me serieus de vraag te stellen of die gibson het eigenlijk wel waard is of niet...

vpilot
19 september 2012, 12:19
En tweedehands dan?

Renault4
19 september 2012, 12:20
mjah...had een nieuwe in gedachten maar zal niet anders kunnen denk ik

macwilliams
19 september 2012, 12:21
Staat een op MP voor weinig. Uit 1977. Scheelt je zo 1500euro.
Of wil je perse nieuw?

Squier4ever
19 september 2012, 12:22
Een tweedehands is vaak evengoed of beter dan een nieuwe... En de afschrijving hoefnje al niet meer te betalen, scheelt zoals macwilliams zegt vaak een pak eurotjes!

bat
19 september 2012, 12:22
Die laatste vraag, dat is er eentje die je alleen zelf kunt beantwoorden. Ik neem aan dat je al een paar keer een LP Custom hebt bespeeld?

Voor de rest heeft Gibson ook veel te maken met gedoe rondom hun hout. Op de een of andere manier lijken zij vooral getroffen te worden door de steeds strengere eisen en wetten op het gebied van bedreigde houtsoorten. Ik kan me voorstellen dat dat ook zijn uitwerking heeft op de prijs.

Renault4
19 september 2012, 12:23
een custom voor € 1500 ???
lijkt me nogal weinig...

humbucker
19 september 2012, 12:26
Nee dat klopt. Het scheelt je zo'n 1500 tov de nieuwprijs. 2dehands gaan de meeste customs weg tussen de 1800 en de 2200 volgens mij :)

Renault4
19 september 2012, 12:28
ah? dat veranderd de zaak.

macwilliams
19 september 2012, 12:38
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/596337580-gibson-les-paul-custom-1977.html

Renault4
19 september 2012, 12:40
tof! bedankt voor jullie hulp , ik denk er eens over na maar idd, tweedehands is ook wel 'n optie vermoed ik?!

DemolitionColorScheme
19 september 2012, 12:42
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/596337580-gibson-les-paul-custom-1977.html
Kopen! Zelden zo'n cleane uit de 70ies gezien!
Ik snap ook niet zozeer waarom je hemelsnaam een nieuwe Custom zou kopen ... De tweedehands prijzen liggen inderdaad zo rond de €1800,- / €2200,- en daar tussen in heb je dus nog speling van €400,- Daarbij, een oudere Custom is gewoon cooler om te hebben. Wie wil er nou een uit 2010 - 2012 ... pfff! ;)


tweedehands is ook wel 'n optie vermoed ik?!
De enige optie, naar mijn mening, vooral gezien jouw gezinssituatie.

Mr.Fingers
19 september 2012, 12:45
Ik heb ook liever een oudere Gibson dan een nieuwe. De kwaliteit van de nieuwe (lees: laatste paar jaren) is zo wisselvallig. Heb eens een LP Standard in de handen gehad met 2 lakdruipers, stemsleutels die niet volledig vastgeschroefd waren en een buff-through aan de kop, en dat moet dan 2000€ kosten... Bijlange het geld niet waard, tweedehands is de way to go!

vpilot
19 september 2012, 12:46
Kan je van het geld dat je overhoud nog een tweede gitaar erbij kopen, of op vakantie gaan of zo. :)

macwilliams
19 september 2012, 12:49
tof! bedankt voor jullie hulp , ik denk er eens over na maar idd, tweedehands is ook wel 'n optie vermoed ik?!

Ik heb de kans gehad en genomen er een uit 1970 te scoren. Heb er niet lang over hoeven nadenken. Het enige wat ik er aan veranderd heb is de originele elementen, er zitten nu P 94's van Gibson in met '50 style wiring. Echt een super gitaar voor het geld waar je nog geen standard voor krijgt.

Renault4
19 september 2012, 12:49
Ok, tweedehands dan!

macwilliams
19 september 2012, 12:50
Kan je van het geld dat je overhoud nog een tweede gitaar erbij kopen, of op vakantie gaan of zo. :)

Of een vette amp!

bass blom
19 september 2012, 13:01
tuurlijk tweedehands, die dingen zijn nieuw veel te duur.
koop vandaag een nieuwe, probeer hem morgen kwijt te raken en je bent 1/3 van je geld kwijt :chicken:

Kim Wilson
19 september 2012, 13:18
Als je een tweedehandse koopt, heb je ook nog geld over voor een eventuele refret of andere zaken, zoals elementen of zo. Ik zou ook zeker voor tweedehands gaan.

Harry
19 september 2012, 13:24
zo, die Custom uit 1977 ziet er nog prima uit! En dat voor die prijs, nog met de originele koffer erbij ook.
De mijne (uit '78) ziet er een stuk gehavender uit, en die zou ik echt niet voor dat geld weg doen. Dus snel erop af!!

Little Jay
19 september 2012, 13:25
Onder de muzikanten die ik ken (voornamelijk in de jazz-scene hier in Den Haag) heeft nog nooit iemand een Gibson nieuw gekocht hoor! Gekscherend wordt hier wel eens gezegd dat dat de taak is van mensen met een 'echte' baan die wel geld verdienen maar te weinig tijd hebben om serieus veel te kunnen spelen: die kopen de nieuwe Gibsons om er vervolgens achter te komen dat ze er niets meer mee doen en dan kunnen de arme muzikanten toeslaan....

Dus ik heb mijn Gibson ook 2e hands gekocht en ben ook nog eens expres voor een minder gangbaar model gegaan (ES-333) en dan hoeft een goede Gibson zeker geen maandsalaris te kosten (of twee.....).

arjanb01
19 september 2012, 14:40
Gaat nergens meer over en voor 3500 euro heb je zeker nog niet eens een CS Gibson Les Paul Custom... Die CS gaan richting de 6000 euro al, schande ! Maar niet alleen gibson verhoogt zijn prijzen ook Musicman verhoogt waarschijnlijk zijn prijzen met 15 tot 20 %, dus je wilt niet weten wat je dan voor een Luke 3 bijvoorbeeld betaalt, aangezien de adviesprijs nu al richting de 2900 euro gaat.
En volgens mij komt die stijging door de koers van de dollar die nu heel hoog aan het worden is enerzijds en de BTW verhoging na 1 oktober anderzijds.
Doorsparen dus of tweedehands kopen. Gibsons zijn er legio tweedehands voor bijna de helft van de nieuwwwaarde. Een custom koop je al rond de 2000 euro tweedehands, dus dan hou je ook nog spaargeld over !

Moosie
19 september 2012, 14:48
Onder de muzikanten die ik ken (voornamelijk in de jazz-scene hier in Den Haag) heeft nog nooit iemand een Gibson nieuw gekocht hoor! Gekscherend wordt hier wel eens gezegd dat dat de taak is van mensen met een 'echte' baan die wel geld verdienen maar te weinig tijd hebben om serieus veel te kunnen spelen: die kopen de nieuwe Gibsons om er vervolgens achter te komen dat ze er niets meer mee doen en dan kunnen de arme muzikanten toeslaan....

Dus ik heb mijn Gibson ook 2e hands gekocht en ben ook nog eens expres voor een minder gangbaar model gegaan (ES-333) en dan hoeft een goede Gibson zeker geen maandsalaris te kosten (of twee.....).

Je hoort je hier onderhand te schamen als je wel gewoon de poen hebt en graag een nieuwe wil

Orpheo
19 september 2012, 15:01
De custom, 6000? Ik dacht dat de r9 dat was. De cs custom is geloof ik rond de 3000. Bij dijkman hingen er 2. Zwart en wit.

Maar goed. Voor dat geld heb je ook een huber orca.of een mcnaught. Met 3000 euro zou ik zeker mijn blik afwenden van gibson.

Orpheo
19 september 2012, 15:01
Dirk witte. Niet dijkman.

arjanb01
19 september 2012, 15:14
De custom, 6000? Ik dacht dat de r9 dat was. De cs custom is geloof ik rond de 3000. Bij dijkman hingen er 2. Zwart en wit.

Maar goed. Voor dat geld heb je ook een huber orca.of een mcnaught. Met 3000 euro zou ik zeker mijn blik afwenden van gibson.
+1 mee eens om verder te kijken dan gibson. Maar een Nik Huber heb je niet voor 3000 euris, eerder voor 4000-4500 euro. Hetzelfde geldt voor een merk als mcnaught of patrick eggle, die ook hele mooie dingen maakt.

benwave
19 september 2012, 15:28
En hup, daar komen weer alle merken. De man wilt een GIBSON LES PAUL CUSTOM, toch niet zo moeilijk. En graag voor onder de 3000 euro
Je maak mij niet wijs dat nergens meer zon gitaar voor dat bedrag staat

En dat iemand eens iets nieuws wilt is toch ook niet zo vreemd ?

Braindead
19 september 2012, 15:40
Ik weet niet welke kleur je wil maar hier heb je een witte Custom voor 2790,- Maar ik zou dan niet te lang meer wachten. Paar litertjes benzine kan je dan nog verrijden voordat je op de 3000 euro zit. Mocht je tom tom het onderweg begeven.. :D

http://www.musik-produktiv.de/gibson-les-paul-custom-aw-gh.html

of deze:
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gibson-Les-Paul-Custom-CVW-Distressed-Classic-Vintage-White/art-GIT0021825-000

Maar als je iemand meeneemt die er verstand van heeft kan je ook rustig een 2de hands kopen. Maar dat is aan jou. Een nieuwe heeft natuurlijk ook wel iets speciaals.

Moosie
19 september 2012, 15:47
deze (http://www.vriese.nl/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-1958-plaintop-vos-iced-tea/) is weg iig ghehe

Squier4ever
19 september 2012, 16:09
deze (http://www.vriese.nl/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-1958-plaintop-vos-iced-tea/) is weg iig ghehe

Die wil hij ook helemaal niet....

Pepe
19 september 2012, 17:31
Zo'n prijsverhoging zal dan wel door Gibson verordonneerd worden maar dat zijn voorlopig nog gitaren uit oude voorraad die een stuk goedkoper zijn ingekocht, zeker bij een kleine winkel.
Ik kan me voorstellen dat je met de Vrieses, Tonika's en Nederland Muziekjes daarover een deal kan maken.

Afgezien daarvan, op Ebay.de kwam ik er net nog een nieuwe zwarte tegen van onder de 2900. Ik zou nog even lekker zoeken voordat je die 500 extra aan Max of Rock Palace doneert.

Orpheo
19 september 2012, 17:51
En hup, daar komen weer alle merken. De man wilt een GIBSON LES PAUL CUSTOM, toch niet zo moeilijk. En graag voor onder de 3000 euro
Je maak mij niet wijs dat nergens meer zon gitaar voor dat bedrag staat

En dat iemand eens iets nieuws wilt is toch ook niet zo vreemd ?

Ja dat vind ik wek vreemd. Ik wil het beste voor mijn geld en als op de kop 'VVD'er' staat zal het me echt jeuken.

Ik heb hubers en mcnaughts gezien voor 3000 maar dat is alweer een poos geleden.

Ik bedoelde meer van als een gibson 6k is heb ik liever iets in het topsegment ipv gibson. Eigenlijk gaat dat op voor ieder bedrag.

Jasper.
19 september 2012, 17:56
Ja dat vind ik wek vreemd. Ik wil het beste voor mijn geld en als op de kop 'VVD'er' staat zal het me echt jeuken.

Ik heb hubers en mcnaughts gezien voor 3000 maar dat is alweer een poos geleden.

Ik bedoelde meer van als een gibson 6k is heb ik liever iets in het topsegment ipv gibson. Eigenlijk gaat dat op voor ieder bedrag.

Elk bedrag? Ik denk niet dat je betere Les Pauls hebt dan mijn (ik weet niet of daar veel verschil tussen de gitaren onderling zit) LP studio faded hebt voor het bedrag dat ik ervoor betaald hebt. (en ook voor de nieuwprijs denk ik)

Orpheo
19 september 2012, 19:01
Ze zijn toch 700e? Ik zet op zo'n lp direct nieuwe tuners, pots en brug. Dus die kosten komen er nog op. 'scuzi, maar voor 700e heb ik een warmoth naar mijn specs en voor mij huppelt zo'n gitaar cirkeltjes om een gibson.

Hendriks
19 september 2012, 19:06
Ze zijn toch 700e? Ik zet op zo'n lp direct nieuwe tuners, pots en brug. Dus die kosten komen er nog op. 'scuzi, maar voor 700e heb ik een warmoth naar mijn specs en voor mij huppelt zo'n gitaar cirkeltjes om een gibson.

Of een 2dehands Tokai,Greco,Burny , etc ,

Braindead
19 september 2012, 19:14
Volgens mij heeft de "wel of niet een Gibson Les Paul te kopen discussie" weinig zin voor de ts' er. Die zegt er al 3 jaar en 8 maanden voor te sparen dus het lijkt me dat ie dat stadium van merk kiezen wel voorbij is.

Brum
19 september 2012, 19:19
€700,- voor een Warmoth, ik kom er niet op hoor. Je gaat al gauw over de €1500,-:???:

Hendriks
19 september 2012, 19:24
Volgens mij heeft de "wel of niet een Gibson Les Paul te kopen discussie" weinig zin voor de ts' er. Die zegt er al 3 jaar en 8 maanden voor te sparen dus het lijkt me dat ie dat stadium van merk kiezen wel voorbij is.

Precies , als die Custom zijn grote wens is ,moet hij dat vooral doen , ik zou dan wel 2dehands gaan kijken.

mesaman
19 september 2012, 19:28
blijven sparen, rond blijven kijken, niet te gehaast en toeslaan wanneer jij JOU gitaar voor de goede prijs ziet.

en dan maar spelen he! tis jou geld, en jou gitaar

Midwolda
19 september 2012, 19:35
Vanmiddag nog bij een zaak in Groningen geweest, daar hing een hele fraaie winered Custom Classic voor een nieuwprijs van 1700 euro. Maar ja, da's geen Custom he, en nog een baked maple toets ook... :stop: hebben alle nieuwe Customs baked maple? Dan sowieso voor een tweedehands gaan!


zo, die Custom uit 1977 ziet er nog prima uit! En dat voor die prijs, nog met de originele koffer erbij ook.
De mijne (uit '78 ) ziet er een stuk gehavender uit, en die zou ik echt niet voor dat geld weg doen.
Dus snel erop af!!

En hier ben ik het met iedere letter, komma en punt mee eens ('k had 't zelf kunnen schrijven)!
Wow, als dat wat dichterbij was dan ging ik 'm zelf halen!

Pepe
19 september 2012, 21:38
Maar ook die hele discussies van, merk zus Les Paul van 3000 euro is beter dan merk zo Les Paul van 3000... hou toch op. Het hele idee van zo'n stuk hout is dat je er lol van hebt, de zon net even harder laat schijnen.

Voor de een is de lol een uitstervend exotisch paars toppie, voor de ander de vibe van rockhistory wat aan een gitaar kleeft. Meer is het niet.

Git Aar
19 september 2012, 22:04
Gaat nergens meer over en voor 3500 euro heb je zeker nog niet eens een CS Gibson Les Paul Custom... Die CS gaan richting de 6000 euro al, schande ! Maar niet alleen gibson verhoogt zijn prijzen ook Musicman verhoogt waarschijnlijk zijn prijzen met 15 tot 20 %, dus je wilt niet weten wat je dan voor een Luke 3 bijvoorbeeld betaalt, aangezien de adviesprijs nu al richting de 2900 euro gaat.
En volgens mij komt die stijging door de koers van de dollar die nu heel hoog aan het worden is enerzijds en de BTW verhoging na 1 oktober anderzijds.
Doorsparen dus of tweedehands kopen. Gibsons zijn er legio tweedehands voor bijna de helft van de nieuwwwaarde. Een custom koop je al rond de 2000 euro tweedehands, dus dan hou je ook nog spaargeld over !

De dollar zakt juist weg de laatste week. Ik vind het een veeg teken dat de prijzen zo verhoogd zijn.
Het zijn sowieso exorbitante prijzen.

nickofzo
19 september 2012, 22:58
Tweedehands is alles mee gezegd. Heb zelf ooit een Gibson nieuw gekocht (ja ben er nog steeds heel blij mee) maar voor het prijsverschil alleen al zou ik de volgende keer 2e hands gaan.

Hotpepper01
20 september 2012, 07:15
Ja, ik heb ooit twee Gibsons nieuw gekocht, die heb ik nog steeds en daar heb ik geen spijt van. Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er een nieuwe Gibson Les Paul Custom hebben gekocht. Ik niet in ieder geval. Het is net zoals met een auto kopen van boven de middenklasse: als de kop eraf is, zijn ze een heel stuk lager in prijs. Mijn Gibson LPC was al een jaartje of 30 oud toen ik haar kocht. Dan zijn ze goed ingespeeld, door gebruik op natuurlijke wijze voorzien van wat slijtageverschijnselen op de goede plekken. Wat wil je nog meer.

Orpheo
20 september 2012, 10:15
2 customs, 2 standards, 1 bfg en 1 studio. Dat kocht ik nieuw. Allen weg alleen de oudjes behield ik.

mesaman
20 september 2012, 11:33
ik ga op vakantie en neem mee! terug naar huis? Dat zou ik doen als ik jou was, maar ik wil nog een keer naar America (wel op zn amerikaans uitspreken he) en zou het dan combineren. tis maar een ideetje he. Hiervan wordt of je gitaar duurder, of je vakantie relatief goedkoper :)

Pepe
20 september 2012, 11:36
Tegenwoordig is er Ebay en hoef je niet meer zelf naar Amerika.

marc_o
20 september 2012, 11:43
@Renault 4:
De discussie of iets 2e hands moet of nieuw is helemaal niet relevant.
Natuurlijk is 2e hands goedkoper...lekker belangrijk, had je zelf vast ook al bedacht.

Als je een nieuwe Les Paul wil, moet je dat doen...ik adviseer je het geld (in jouw geval 3000,-) cash mee te nemen en het voor de verkoper (winkeleigenaar) zijn neus te houden. Ik denk dat jij dan gewoon je Les Paul van je dromen mee naar huis neemt.

Pepe
20 september 2012, 11:57
Precies.
Je vraagt nooit of er korting op zit, je vraagt hoeveel korting hij je kan geven. En als er dan een bedrag komt zeg je, "en als ik cash betaal...? "

Als je er om vraagt krijg je altijd 10% korting (van de eigenaar natuurlijk, niet van de zaterdaghulpjes). Daarna beginnen de onderhandelingen.
Ik denk dat de meeste mensen gewoon het bedrag betalen wat er op het kaartje staat dus er zit vaak een hoop rek in de prijs.

Moosie
20 september 2012, 13:02
Waarom krijg je met cash meer korting? Impliceert dat elke gitaarhandelaar schoemelt met z'n voorraad en het zo zwart in de zak kan steken...

muffstuff
20 september 2012, 13:46
Waarom krijg je met cash meer korting? Impliceert dat elke gitaarhandelaar schoemelt met z'n voorraad en het zo zwart in de zak kan steken...

Dat gaat voor iedereen in de detailhandel op. Cash geld is niet traceerbaar en kan dus op een andere wijze in de boeken komen.

Pepe
20 september 2012, 14:06
Nee hoor maar cash impliceert een direkte verkoop zonder gezeur ipv gedoe met afbetaling en leningen.

muffstuff
20 september 2012, 14:42
Nee hoor maar cash impliceert een direkte verkoop zonder gezeur ipv gedoe met afbetaling en leningen.

Dan kan er net zo goed gepint worden en heeft de winkelier niet de overlast van teveel cash geld in kas.

Pepe
20 september 2012, 14:57
.. misschien is er een psychologisch verschil tussen het omhooghouden van 30 meier of een stukkie plastic.

stikel
20 september 2012, 15:03
Ik ben ook erg gevoelig voor cash betalingen.:D Als er wordt bijgeschreven is het binnen een uur weg aan een of andere energieleverancier of zo.

bass blom
20 september 2012, 15:33
vette mooie rooie (nieuwe) winkeldochter voor dik 2500 :p

http://link.marktplaats.nl/597014706

DemolitionColorScheme
20 september 2012, 16:05
vette mooie rooie (nieuwe) winkeldochter voor dik 2500 :p

http://link.marktplaats.nl/597014706
Als je dan toch nieuw per sé moet hebben, dan zou ik ook voor deze gaan. Mooie Customs zijn dat. Het is geen wine red, maar gewoon red, naar mijn mening.

arjanb01
20 september 2012, 16:15
Oude winkelvoorraad heb ik altijd zo mijn bedenkingen bij, hij hangt niet voor niets zo lang daar. En die rooie custom is ECHT spuuglelijk. Dan vind ik wine red mooier !
Ik zou gewoon lekker doorsparen als ik de TS was heb je een echte zwarte -:)

bass blom
20 september 2012, 16:17
ach, ik kocht er 36 jaar geleden 1 en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

ja ik vroeg me ook af, winered? deze is vet rood.
maar kan ook aan de foto's liggen.

YannickH
20 september 2012, 16:46
best een custom 2dehands kopen. liefst voor 2003... ik koop nooit geen nieuwe meer! ze zijn om te schreeuwen spijtig genoeg

DemolitionColorScheme
20 september 2012, 17:01
ja ik vroeg me ook af, winered? deze is vet rood.
maar kan ook aan de foto's liggen.
Nee, naar mijn weten zijn er twee wine red versies, volgens mij heet deze ook gewoon wine red, maar deze is duidelijk rood waar de reguliere wine red toch duidelijk wine red is.

Op deze video is hij ook echt rood:

http://www.youtube.com/watch?v=-5bUHfRrSRk

bat
20 september 2012, 17:11
Oude winkelvoorraad heb ik altijd zo mijn bedenkingen bij, hij hangt niet voor niets zo lang daar.
Mwoach, hoeft niet een probleem te zijn. In dit geval is het een echte rooie en dat is natuurlijk niet de meest populaire kleur voor een LP. Grote kans dus dat ie daarom al enige tijd hangt. Daarnaast: wat voor 95% van de mensen die de gitaar bespeeld hebben het nét niet is, kan het voor jou nét wel zijn.

grayfink
20 september 2012, 17:36
Nee, naar mijn weten zijn er twee wine red versies, volgens mij heet deze ook gewoon wine red, maar deze is duidelijk rood waar de reguliere wine red toch duidelijk wine red is.

Op deze video is hij ook echt rood:

http://www.youtube.com/watch?v=-5bUHfRrSRk

Maakt ook niet uit wat die Gregor Hilden in handen heeft, het klinkt altijd geweldig. :confused:
Maar goed, als de TS een nieuwe wil, moet hij dat vooral doen.
Ik zelf vind het vreemd om daar zo lang voor te sparen, ik heb eerst een Studio gehad, die na een tijdje voor hetzelfde geld verkocht en toen een Standard aangeschaft. En mocht ik dat willen zou ik de Standard voor ongeveer hetzelfde geld kunnen verkopen om vervolgens een Custom aan te schaffen. Zo kun je ook sparen.

YannickH
20 september 2012, 17:38
ik wil nu ook een 2de custom en daar heb ik ook al wat gitaren voor verkocht. alleen nu wachten tot ik een zwarte 2dehands voorbij zie komen want hier in belgie vind ik er geen meer:(

DemolitionColorScheme
20 september 2012, 17:45
Maakt ook niet uit wat die Gregor Hilden in handen heeft, het klinkt altijd geweldig. :confused:
Smaken verschillen. Zijn speelstijl is totaal niet mijn ding en letterlijk alles klinkt zowat hetzelfde in zijn handen.
Ja-Ja, 'tone zit in de vingers' - blah.

grayfink
20 september 2012, 18:29
Post jij eens een filmpje dan. :ok:

YannickH
20 september 2012, 19:09
ik vind dat filmpje vreselijk irritant om naar te luisteren:hide:

DemolitionColorScheme
20 september 2012, 20:12
Post jij eens een filmpje dan. :ok:
Zat clipjes online, maar dat doet er niet toe. Smaken mogen verschillen en daarbij zeg ik heus niet dat 'ie niet kan spelen. Gewoon een hele andere stijl. Het enige wat me gewoon opvalt is dat als je meerdere LP video's van hem gaat checken er eigenlijk maar bar weinig verschil te horen is. Je kunt daar zelf je conclusie uittrekken. Voor mij persoonlijk is het bij hem te horen dat het in werkelijkheid niet zoveel uitmaakt of je nu een Studio hebt of een Custom (ook al heb ik zelf een Custom).

Harry
21 september 2012, 09:39
dat is niet zo heel gek. Als een gitarist altijd als zichzelf klinkt, welke gitaar hij ook bespeelt, geeft dat alleen maar aan dat hij kan spelen. Dany Lademacher heb ik ook wel eens bezig gezien in een tv-interview, beurtelings met een strat, een LP en zo nog wat, maar het klinkt altijd als Dany Lademacher. en die conclusie kon hij na afloop zelf ook trekken.

bass blom
21 september 2012, 09:40
je geluid komt voor 95% uit je vingers.
velen hier willen daar nix van weten :D

Liquid_Metal
21 september 2012, 09:55
je geluid komt voor 95% uit je vingers.
velen hier willen daar nix van weten :D

Dat kan je niet kopen hè ;)

bass blom
21 september 2012, 09:57
Dat kan je niet kopen hè ;)

nope.
een hele hoop tijd kan wel wat doen.

petpas
21 september 2012, 11:42
hier een alpine white custom les paul: http://link.marktplaats.nl/595064798

grayfink
21 september 2012, 12:29
dat is niet zo heel gek. Als een gitarist altijd als zichzelf klinkt, welke gitaar hij ook bespeelt, geeft dat alleen maar aan dat hij kan spelen....
Paradoxaal, ik klink op alles ruk. :???:

Harry
21 september 2012, 14:31
dat is al een talent op zich!

stikel
21 september 2012, 15:11
Shit, dan ben ik ook eens wat: Een talent :D

Edit: TS kan kiezen uit winered en wit. Ben benieuwd of we nog wat horen.

soundbound
21 september 2012, 16:36
kijk hier eens!! Niet wachten en kopen!
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/597014706-gibson-les-paul-custom-wine-red.html?return=eJxNzUEKgzAQBdC7CLrTmGhriUixNwmaNs EkhswIxdK7dyxddDXvf%2FiMkly%2BrKx7kIKfZAZapcn0BjFK xpY16lB5lRaMTimEKjjmt93qpdShtAEwbV4H1IFBUCr9N%2BXD okp0tdMLJguTYVPXXiqD3l2fbuDFDAOueTPyvLnFjVATHKWxE5 eD4mD7JRJ3G4lwn4HCscHfxlM%2FBnqc7ERxBUtZFDFuQ13E4Z z17w%2FHGUv7&df=1&fta=eNo1kVtuAyEMRffCR77B5jEYZQvdQsSzHWnSoM6kHTXK3g tM%2BsXh2ubaxpOhx0oTsfvXcvn2y8rcSkYT25ezOKX1vN1IuH on7hZBBia3ABnZjo1%2B5%2BrWklZydWvxa6XP%2BzV%2FzdHd 1pngVOv9zE%2F1rPubklj175m5mXS7IrE5DTOExhh8jKaEHUPA hCF2sFnJrtjgPfoXwLQDTiEbzhtYHXNIu5A6JiNxB5iSjkK0kA mgUB85WhwQkrcDvCqqgcSibBmK0QqOnKDESxlV0ogc81CULHq4 S0hHlZ30EQJt1QCBwXTgqdjRoUqZ%2BxGaEAaomPJoQ4UpdFMo Vsh8gFFlQGgjDi%2BjYk9GH%2BAYR8kI2AGRpzgUziH3XYq2yu 1WfVovS%2F583z7%2B122JXf1%2B6T%2FQlp5IiSYCMf%2FD3N sLv5nzxOnxfP4BO6iavw%3D%3D&fta_ind=28&fs=1

grayfink
21 september 2012, 19:21
Ben je er nog TS? Als de kleur je aanstaat lijkt bovenstaande aanbieding een nobrainer. :ok:

Agent_Smith
21 september 2012, 19:26
Nou, als ik de TS was ging ik meteen die zwarte late 70s Custom halen die eerder in dit topic gepost is.
Nu scheelt het natuurlijk nog dat ik absoluut niet van (wijn-)rode les pauls hou :D

macwilliams
21 september 2012, 19:55
Wijnrode studios zijn cool, customs horen zwart te zijn.

grayfink
22 september 2012, 00:56
Dat is ook een mening die je kunt hebben.

Pepe
22 september 2012, 01:09
Een zwarte Custom is de sunburst van de strats en kent een lange traditie in de Nederpop. Een witte Custom zegt, fuck de Nederpop, ik ken Steve Jones en ik ken Randy Roads dus ik ben cool.

Maar nog cooler dan een zwart of wit is een zwarte blank geschuurde want dan ben je de rechterhand van de Thin White Duke en de King of Wah.

Midwolda
22 september 2012, 11:14
Ik zeg niks.

http://imageshack.us/a/img211/9378/p9210013.jpg

Pepe
22 september 2012, 11:32
He! Het was 1 per persoon maar jij bent gewoon weer in de rij gaan staan!

bass blom
22 september 2012, 11:36
dat zwart er af schuren denk ik ook steeds vaker aan :D

Midwolda
22 september 2012, 11:38
He! Het was 1 per persoon maar jij bent gewoon weer in de rij gaan staan!

Er is er ook maar èèn van mij... je moet je vrienden met zorg uitkiezen he. :seriousf:

Midwolda
22 september 2012, 11:39
dat zwart er af schuren denk ik ook steeds vaker aan :D

Vooral aan blijven denken, Bass. ;)

Jasper.
22 september 2012, 11:54
je geluid komt voor 95% uit je vingers.
velen hier willen daar nix van weten :D

Inderdaad. Als ik luchtgitaar speel dan klink ik nog bijna hetzelfde. Die 100 watt buizenversterker is helemaal niet zo veel harder dan mijn vingers. :D

DemolitionColorScheme
22 september 2012, 12:12
Ik zeg niks.

http://imageshack.us/a/img211/9378/p9210013.jpg
Merk je zelf veel verschil tussen de 2 Customs? Ik snap dat er andere pickups zitten in die rechtse, maar heb je die toevallig ooit vergelijken met beiden dezelfde stock pups?

bass blom
22 september 2012, 12:13
er kunnen heel grote verschillen zitten in customs van die jaren.

Midwolda
22 september 2012, 12:26
Deze twee Customs zagen elkaar gisteravond voor het eerst.
De pickups in de rechtse zijn wel degelijk T-Tops, dus waarschijnlijk is ooit alleen het kapje er af gehaald.
Geeft wel meer output, klinkt iets helderder, de linkse is wat meer warme blues, iets jazzier.
Opvallend was wel dat de rechtse (1977) een iets dikkere hals had dan de linkse (1978 ).
Voor de rest, constructie, afwerking, en het belangrijkste: The Feel, vrijwel gelijk.
Links is stage-beaten, rechts is in excellent condition. Beide met Protector 1 case.

Het was een aangenaam avondje gearslutten, mede door de aanwezige 1952 Princeton en de 1966 ES330.
Nog wat Silverface 5 wattertjes erbij, kopje koffie, sjekkie, goed gesprek...
who needs a shrink? :D

Agent_Smith
22 september 2012, 12:46
Ik zeg niks.

http://imageshack.us/a/img211/9378/p9210013.jpg


Ik ook niet... :D

http://imageshack.us/a/img419/1239/pic085small9vf.jpg

bass blom
22 september 2012, 12:51
ohja, ik ook niet :D

http://hetgelegevaar.nl/2lpcs.jpg

Stillborn
22 september 2012, 13:26
Hé, laat ook wat over voor het plebs?

Pepe
22 september 2012, 14:03
De piemels komen weer tevoorschijn:seriousf:

Misery Signals
22 september 2012, 14:32
https://dl.dropbox.com/u/17464639/gear/DSC00265.JPG

Ooit van mij... Nu zou mijn Burny Super Grade 82-83 daar eens hard mee lachen moesten ze met zijn drie samen zijn :)

Maar...
Een mooi verouderde witte LP Custom gaat er ooit nog wel eens terug komen, al is het maar voor de looks alleen al.

MS

macwilliams
22 september 2012, 15:20
Ik heb er maar één... :(

Midwolda
22 september 2012, 15:42
Samen hebben we er twee, Mac. :grouphug:

bass blom
22 september 2012, 15:43
mac, je mag 1 van die 2 van mij wel hebben hoor :D

SloeGin
22 september 2012, 16:10
https://dl.dropbox.com/u/17464639/gear/DSC00265.JPG

Ooit van mij... Nu zou mijn Burny Super Grade 82-83 daar eens hard mee lachen moesten ze met zijn drie samen zijn :)


MS
Je mag altijd mijn Burny kopen dan heb je terug 2 LP's :p

DemolitionColorScheme
22 september 2012, 17:56
@ Midwolda:
Ah! Ga je ze beiden ook houden? Ik heb zelf ook een tijdje 2 Customs gehad (maar kort), en terwijl het beide geweldige gitaren waren was het voor mij niet echt financieel haalbaar om 2 Customs te hebben, aangezien het vrij dure gitaren zijn, laten we eerlijk wezen. Maar goed, ligt denk ik een beetje aan je financiële situatie en of je naast gitaar nog andere dingen koopt. Als je een amp + cable + guitar kerel bent, dan spaar je natuurlijk meer op dan iemand die een klein studiotje heeft.

Anyways, hier nog 2 piemels van mij:

'08 Classic Custom Limited Edition
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/GibsonLesPaulCustomClassicEbony-After01.jpg
... niet te verwarren met die van tegenwoordig. Uiteindelijk de pickups verwisseld voor een Gibson 480R en een Bare Knuckle Miracle Man. Ik overweeg om er nog een pickguard op te plaatsen.

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/CustomClassic-4.jpg
Ain't it cute 'nd orange!?

'99 Custom Wine Red
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/GibsonLesPaulCustomWineRedwithGoldHardware1999Gibs onLesPaulStudioWineRed-CarvedMapleTopwithGoldware2002.jpg
(niet zo rood hoor, komt door de flits)

Die CC kwam ik tegen op een forum in de US en was goed geprijsd, zelfs na verzending en BTW. Uiteindelijk moest er iets gaan en deze CC is wat specialer, voor mijn gevoel en speelde prettiger, dus deze is gebleven.

En toen waren alle piemels weer slap.

... kortom, inderdaad, zelfs onder Customs is er verschil, dus dat is ook wel iets wat je moet overwegen, kerel-die-het-topic-heeft-geopend.

Midwolda
22 september 2012, 18:26
@ Midwolda:
Ah! Ga je ze beiden ook houden?

Gaat niet gebeuren, de huidige eigenaar gaat zeker niet verkopen en ik ben al heel blij met die ene. ;)

macwilliams
22 september 2012, 18:52
Samen hebben we er twee, Mac. :grouphug::)


mac, je mag 1 van die 2 van mij wel hebben hoor :D
Dat kan ik niet aannemen Bass, één van de twee zou zich vereenzamen. Die van mij heeft altijd nog gezelschap van de übergoldtop en een handje vol studios :)

grayfink
22 september 2012, 19:43
Nou, dan neem ik die ander wel over. Probleem opgelost. :ok:

bass blom
22 september 2012, 19:49
:)


Dat kan ik niet aannemen Bass, één van de twee zou zich vereenzamen. Die van mij heeft altijd nog gezelschap van de übergoldtop en een handje vol studios :)

ah fijn, die ene andere studio hier begon al wat te sputteren.

macwilliams
22 september 2012, 20:00
ah fijn, die ene andere studio hier begon al wat te sputteren.

Maar even wat anders, hoezo twee customs? Hoezo allebei P94's?

bass blom
22 september 2012, 20:13
:seriousf:

hint.. photoshop

Misery Signals
22 september 2012, 20:25
Je mag altijd mijn Burny kopen dan heb je terug 2 LP's :p

Lol, ik heb nog een ESP Eclipse Custom, da's ook al een halve Les Paul :)

MS

macwilliams
22 september 2012, 20:55
:seriousf:

:seriousf:


el bastardo !!

mesaman
23 september 2012, 10:33
ik wou een plaatje posten van mn jem swirl.......maar dat op zondag ochtend.