PDA

View Full Version : er trilt 'iets' mee



Br@mbo
15 juni 2003, 12:59
Hej menseuh,

ik heb een heel goedkope (125€) oefenversterker washburn BD25r
waar ik thuis en in m'n 'bandje' beetje mee klooi.
thuis versterk ik bijna niet, maar soms durf ik em iets luider zetten ( is dan nog nie luider dan de gemiddelde huis-stereo)
maar dan begint er iets in de versterker een irritant bzzzzzzzzz geluid te maken bij sommige tonen ( zoals bij E----3-----)

wat kan dat zijn? het is iig geen draadje die loshangt deze keer:p

Negative K3 fan
15 juni 2003, 13:10
klinkt het als een ander voorwerp dat mee resoneert? Distortion of clean? Is er geen fretbuzz? Is het geen feedback? Doet ie het ook in een andere kamer? Is het niet de speaker die vervormt?

Br@mbo
15 juni 2003, 13:17
klinkt het als een ander voorwerp dat mee resoneert? Distortion of clean? Is er geen fretbuzz? Is het geen feedback? Doet ie het ook in een andere kamer? Is het niet de speaker die vervormt?

Vooral bij clean, het is geen fretbuzz(klinkt wel beetje als fretbuzz maar is het nie), is geen feedback denkik, in een andere kamer is het the same, Er staat niets onder ofzo , als je dat bedoeld, denk nie da het a d speaker ligt

wietse
15 juni 2003, 13:23
heb ik ook last van zodra ik hem wat luider zet dan normaal, bij mij doet de kachel het daar staat ie dicht bij en die gaat dan meetrillen.
dus kijk daar eens naar of er niet iets dichtbij staat dat reageert op die trillingen.

Br@mbo
15 juni 2003, 13:28
de trilling komt denkik echt uit de versterker

wietse
15 juni 2003, 13:29
hmmm dan is het mij ook een raadsel zou toch controleren of er iets in de versterker los zit.
gaat het geluid ook mee omhoog met het volume?
als het luider wordt naarmate je hem luider zet dan is er toch iets mis met je versterker .

Br@mbo
15 juni 2003, 13:31
ai, naar de winkel dan maar :'( heb momenteel geen geld om een nieuwe te kopen en met die vieze commercanten wordt het moeilijk een gratis nieuwe los te krijgen :'(

Diedo
15 juni 2003, 19:05
als het een soort pruttelend geluid is dan heeft het alles weg van een overbelaste speaker...

ik neem aan dat je met een 25 watt versterker voluit speelt met de band, want dan kan het nog wel eens zo zijn dat de speaker er niet zoveel zin in heeft bij de goedekopere versterkers.

het is wel zonde... ik had het ook bij mn eerste amp... daar zit nu ook een soort pruttelend geluid in bij bepaalde tonen...

jammer


Diedo

Br@mbo
15 juni 2003, 19:10
dat kan toch nie , ik ben nooit hoger geweest dan gitaar op 8, master I op 5 en master II ook ,
hoe kan dat pokkeding nu overbelast zijn :'(


edit : typo uit emotie

Diedo
15 juni 2003, 19:22
nee dan heb je gelijk... dan is het wat anders.

maar dan speel je dus niet verschrikkelijk hard met je band(wat ik overigens zeker geen slechte gewoonte vind; als je zacht speelt kun je veel beter samenspelen)

veel succes nog

Diedo

Br@mbo
15 juni 2003, 19:27
is omdat onze zanger en ikzelf nie zo luid kunnen zingen en we hebben geen micro's :)

Br@mbo
15 juni 2003, 20:05
http://gitaarforumdump.s5.com/gear/versterkerprobleem.jpg.JPG

ahum , klote webcam foto maar bon,
hier ziet u de onderkant van m'n versterker die ik opengevezen heb,daar zitten 2 ressoirs ( euh , was het AN woord hiervoor , sorry , ben westvlaming ;)) euh springveren (ofzo dachtik)

die trillen behoorlijk , kan het daaraan liggen ? wat doe ik eraan ?[/img]

wietse
15 juni 2003, 20:14
dat is de reverb je kan ook proberen de reverb wat lager te zetten bij sommige goedkopere amps gaan die voor bijgeluiden zorgen.

Br@mbo
15 juni 2003, 20:41
reverb staat op 0

wietse
15 juni 2003, 20:46
als je de reverb niet gebruikt kan je die er ook uithalen ,zitten soms met een paar tulpstekkers verbonden.
dan kan je ook gelijk testen of het aan de reverb ligt .

Br@mbo
15 juni 2003, 20:51
dus dat hele bakkie met die 2 tulpjes is alleen voor de fcking reverb ?

dan kan ik gewoon de 2 tulpen lospluggen ?

Br@mbo
15 juni 2003, 21:00
hebik gedaan , tligt niet aan de reverb :'( aaaaaaarg , kan iemand mij vertellen waaraam het ligt please ?????????? word gek

iam
15 juni 2003, 21:07
ik heb hetzelfde met mn twin

er trilt iets serieus mee...

weet ook nog niet wat het is :cry:

en kben ook nogal blue erdoor :-(

en een twin is niet goedkoop!! (alι de mijne wel in dit geval maar toch :p)

Br@mbo
15 juni 2003, 21:16
de mijne is in jullie ogen goedkoop maar 'k heb er lang aan gespaard :'( :'( :'( ( krijg 3€ zakgeld, kun je berekenen... )

Br@mbo
16 juni 2003, 19:42
nog iemand raad please , heb het heel erg nodig :'(

Diedo
16 juni 2003, 19:54
terug naar de winkel lijkt me...

er zit vast nog wel garantie op... dit hoort gewoon niet...

succes

Diedo