PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Mesa/Boogie Mark IV



Nocki
18 september 2012, 20:14
Na eerder deze maand mezelf voorgenomen te hebben mn rack te verkopen en weer terug te gaan naar een oefenversterker voor thuis is het eindelijk zover... De Boogie is binnen! :-)
Het heeft even geduurd maar gelukkig niet te gek lang...

Echt zo heerlijk om weer terug te zijn op het oude nest.

De reden om mn CAE rack te verkopen was het gebruik van de 11r. Die gebruik ik praktisch overal voor en zo werd mn rack overbodig.
Om thuis niet helemaal zonder te zitten en om toch iets te hebben voor de kleine optredens heb ik dus mn zinnen weer op een Mark IV gezet... Mn 3e nu... :-) Heel fijn!


http://imageshack.us/a/img713/5225/20120918183952.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/713/20120918183952.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

bass blom
18 september 2012, 20:23
voor thuis :chicken:

:cheerup:

Buzzel
18 september 2012, 20:31
Lekker versterker!

Mitch
18 september 2012, 20:58
Ik dacht al bij mezelf: dit is toch de derde keer? Maar inderdaad :D Cool hoor, mooie bak.

Nocki
18 september 2012, 21:30
Hihi. Idd. MkIVa combo, MKIVb long head en nu de MKIVb combo...

Erg leuk om weer terug te zijn.

Ik heb toevallig een Delay unit kunnen kopen die op 220v draait. Deze gaat achterin de combo en die kan ik met de voetswitch erbij schakelen. Voor de kleine optredens moet dat fantastisch gaan werken. 4 kanalen en een delay!

alfred
19 september 2012, 10:07
Mooi zeg !
Splinternieuw NOS ?

Nocki
19 september 2012, 10:18
Zo lijkt het wel... :-)
Het is natuurlijk de moderne variant en ik heb gezien dat de buizen vervangen zijn (TAD 5881) en verder zitten er wat Shark preampbuisjes in maar de amp zelf is origineel.

Vanmiddag eens kijken hoe de combo klinkt met wat el34's in de buitenste sockets en eens rommelen met de preampbuizen...

Ik ben erg benieuwd...


Oja... De Beamblocker zit er natuurlijk al in! :-)

mesaman
24 september 2012, 00:19
vertel, sound?vergeleken met de vorige uitvoeringen? want eigenlijk wil ik deze versterker ook wel.

zjanke
24 september 2012, 07:51
Paar weken wachten en contact houden met Nocki....

Nocki
24 september 2012, 11:10
Die kans zit er best wel in. Maar de vraag is dan: Wat overtreft dit? :-)

Ik heb bij alle mark IVs andere speakers gehad. De combo vind ik zelf gewoon tegek want ik hou van het percusieve van de EVM speaker...
De CAE 3+ Klonk ook te gek over de Mark IV...

Het verschil is niet zo groot. Ik merk Dat deze wat nieuwer is en iets anders reageert. Hij is wat levendiger. Dat was met de IVb top die ik had anders. Die stond op een Mesa 2x12 V30 kast wat gewoon erg doods klonk vergeleken bij dit. Dit geluid leeft meer!

Wil nog wel even horen hoe een Thiele klinkt hierbij... Maar die zie je niet zo vaak in deze uitvoering...

Orpheo
24 september 2012, 14:37
Ik heb in totaal 4 mk4's gehad. Altijd spijt van de verkoop tot ik er weer een heb. Dan kan ik niet wachten om er vanaf te raken ;) vind t wel uniek dat jij àltijd op de mk4 uitkomt

Johannes
24 september 2012, 15:05
Het gras lijkt (met een enorme nadruk op LIJKT) altijd groener aan de overkant. En om maar even een tegeltje te citeren dat bij mijn hoogbejaarde oma aan de muur hing: "Wie tevreden is met wat hij heeft, is de rijkste die er leeft" :D