PDA

View Full Version : welke Mechanieken voor strat hals?



FransD
18 september 2012, 15:25
Ik heb een nieuwe strathals gekocht en heb daar een paar issues over.

1. Welke mechanieken zouden qua prijs/qualiteit verhouding voldoen voor mijn nieuwe strathals?
2. locking of juist niet?
3. Klopt het dat bij nieuwe halzen de mechaniekgaten nog opgeboord moeten worden?
want als ik op de sites kijk die mechaniekemn verkopen blijken ze allemaal een groter diameter te hebben dan de gaten die er nu inzitten.
De hals btw is een allparts licensed Fender maple hals

Antoon
18 september 2012, 17:44
Voor Tonepros Klusons hoef je niet te boren, zijn licht van gewicht, zijn goed, zijn niet te duur, zien er goed uit en werken net als oude Klusons bij bevestigen snaren (superhanding dus)

Lenweë Míriel
19 september 2012, 21:08
Ik heb zelf goede ervaringen met het merk Gotoh qua prijs kwaliteit. Wat betreft locking tuners, ik heb geen ervaring met locking tuners specifiek maar wel ervaring met een locking nut. En dat bevalt me erg goed. Ik denk wel dat locking tuners makkelijker in het gebruik zijn wanneer je geen fine tuners hebt.

Gearjunkie
20 september 2012, 19:04
Ik heb zelf goede ervaringen met het merk Gotoh qua prijs kwaliteit. Wat betreft locking tuners, ik heb geen ervaring met locking tuners specifiek maar wel ervaring met een locking nut. En dat bevalt me erg goed. Ik denk wel dat locking tuners makkelijker in het gebruik zijn wanneer je geen fine tuners hebt.

Naar mijn idee dienen de locking tuners en de locking nut elk een totaal ander doel. Locking tuners maken dat je snel snaren kan wisselen, niet meer en niet minder.