PDA

View Full Version : prijsschatting



NoBiStAr
15 juni 2003, 12:44
Wat zou een gitaar "Rockwood by hohner LX90" en een versterker "Vector Stage series g-20" (45watt) hedendaags nog waard zijn?ongeveer 7 jaar oud

Wilson
15 juni 2003, 13:02
niet al te veel.. ik schat 150 voor gitaar en 100 voor amp(is transistor of niet?)

The Mule
15 juni 2003, 13:05
Je kan eens op eBay kijken wat ze er daar voor vragen, maar ik ben bang dat je qua vraagprijs op de orde grootte van beginnerssets moet gaan zitten (€200 a 300 max).

Misschien dat je nog het best iets duurs kan kopen bij een winkel (als je dat van plan was) zodat je met een beetje onderhandeling een goede inruildeal kan krijgen.

NoBiStAr
15 juni 2003, 19:36
btw heeft er iemand al ervaringen met dit type gitaar (positief en negatief)
Is ze goed bespeelbaar (belangrijk voor beginner ,het geluid zal voor mij toch altijd goed zijn vermits ik totaal geen kennis heb van die dingen)

Wilson
15 juni 2003, 19:41
ik heb een tijdje een hohner stratkopie geleend van een vriend, en die was als de meeste stratkopien, wel aardig maar met flut elementen. Volgens mij maakt hohner vooral (lees alleen) low end modellen, het zal leuk zijn als beginnersmodel, maar ik denk dat je op den duur wel iets anders wilt als je een tijdje speelt

Casey
15 juni 2003, 19:45
Ik heb zelf een Vector Stage series G20 , het was m'n eerste versterker ruim 15 jaar geleden en hij was geloof ik nog geen 100 gulden nieuw .
Vergeleken met een Vector G 20 klinkt de goedkoopste Valvestate als een Diezel of Mesa , hij is ook geen 45 Watt maar 20 (jij leest de specificatie van de zekering i.p.v. het wattage van de amp) .
Bod tussen de 15 en 20 € zou ik snel aanpakken !

Wilson
15 juni 2003, 19:48
trouwens, volgens mij hebben wij bij ons op school zon stage versterker, dat is echt een rukding, klinkt echt voor geen meter

Casey
15 juni 2003, 19:55
Die Hohner hohner LX90 Rockwood was rond de 300 gulden nieuw en niet bepaald in waarde gestegen dus 200 a 300 € voor dat setje zou 2x de hoofdprijs zijn .
Leuke stratkloon voor aan de muur en die Amp .....mwah... , haal hem leeg en spijker hem aan de boom voor de koolmezen !

niels5150
17 juni 2003, 09:55
uit het raam gooien die handel!!

wietse
17 juni 2003, 18:50
uit het raam gooien die handel!!

dan mijn kant uit aub ik zie er wel weer handel in.

Izegrim
19 juni 2003, 16:03
Curse Hohner. Ik heb een JT-60 en zelden zo een onpraktisch slagschip meegemaakt. Ik snap niet hoe zo'n rammelbak met de massa van een zwangere neushoorn de sustain tot enkele seconden vernaggelt. Een elastiekje om een bloodtrommel klinkt beter. Als je jezelf van kant wil maken, en dat wil je als je nergens anders op kunt spelen, kun je je met het ding om je nek van de brug storten. Alhoewel het waarschijnlijk makkelijker is om een molensteen daarheen te sleuren. Wat een kankerding zeg! :evil:

Ize