PDA

View Full Version : Snaren bestellen in USA



Cue Zephyr
18 september 2012, 02:55
Howdy mensen,

Ik kreeg op een ander forum de tip om snaren in grotere aantallen te bestellen als ik ze van ver (USA) wil halen. Dit omdat ik de grootste moeite lijk te hebben om de snaren te vinden die ik wil proberen in de juiste dikte.

En natuurlijk zijn veel soorten snaren stukken goedkoper daar. Ik zat zelf te denken om ze van Strings & Beyond te halen, gezien ze ook nog wel eens toffe aanbiedingen hebben. Zoals bijvoorbeeld nu - 3 sets Martin SP Lifespan en een portemonnee voor maar $20.

Nu is mijn vraag: voor hoeveel kan ik precies bestellen? Ik bedacht namelijk dat ik misschien wel eens een paar mensen zover zou kunnen krijgen om met me mee te bestellen. Maar er zit vast een limiet aan hoeveel ik kan bestellen zonder BTW te moeten gaan betalen. Ik heb al eens eerder snaren gekocht voor $30 ofzo (4 sets voor Nashville stemming) en dat gaat prima.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan namelijk wel kijken op douane.nl maar ik weet echt niet waar ik het moet zoeken op die site. Ik weet niet eens waar ze snaren onder laten vallen.

Bedankt!

CZ

Eric van Esch
18 september 2012, 04:05
Pin me er niet helemaal op vast, maar voor zover ik weet kan je tot 450 euro zonder invoerkosten aan goederen invoeren.

Rizz
18 september 2012, 06:56
Pin me er niet helemaal op vast, maar voor zover ik weet kan je tot 450 euro zonder invoerkosten aan goederen invoeren.

Dat geldt niet voor internet aankopen.. Leessssss (http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/internetaankopen_en_zendingen_van_particulier_aan_ particulier/van_organisaties_en_bedrijven/wanneer_hoef_ik_geen_of_minder_belastingen_te_beta len)

driesp
18 september 2012, 09:28
Ik betaal op alles invoer, 33% om juist te zijn. Schandalig.
Maakt allemaal niet uit hoe oud het is, of het verstuurd word als "gift" , alles al geprobeerd.

Het enige is wel dat met Fedex de invoer voorgeschoten word, en je die later als overschrijving in je bus krijgt.
USPS vraagt zelf een mooie som wanneer ze het pakje komen afleveren. En dat bedrag loopt snel op bij duurdere dingen (gitaar!).

Al je "profit" wordt meestal dus teniet gedaan...

Rizz
18 september 2012, 09:35
Ik betaal op alles invoer, 33% om juist te zijn. Schandalig.
Maakt allemaal niet uit hoe oud het is, of het verstuurd word als "gift" , alles al geprobeerd.

Het enige is wel dat met Fedex de invoer voorgeschoten word, en je die later als overschrijving in je bus krijgt.
USPS vraagt zelf een mooie som wanneer ze het pakje komen afleveren. En dat bedrag loopt snel op bij duurdere dingen (gitaar!).

Al je "profit" wordt meestal dus teniet gedaan...

BTW 19% en zometeen 21% moet je sws betalen, dus daar kan je op rekenen, zeker bij een gitaar. Inklaringskosten 12,50 en dan je invoerrechten van max 12% (weet niet precies hoeveel waarop). Hout bijvoorbeeld betaal je geen invoerrechten over, alleen BTW, dus dat kan gunstig zijn..

Maar, je weet het van tevoren en het is een utopie te denken dat je erdoorheen glipt..

driesp
18 september 2012, 12:26
Inderdaad, alles samen zo'n grote 30%.

speedmusic
18 september 2012, 12:41
Kleine pakketjes, van bijvoorbeeld max 3 cd's en 5 setjes snaren komen bij mij altijd zonder extra kosten op je mat.
Tot nu toe heb ik nog nooit invoer rechten betaald over bedragen onder de $30,--, tussen de $30 en $50,-- afentoe.

Merk wel dat formaat telt, 3 LP's uit de USA met een waarde incl verzendkosten boven de $35,-- komen heel vaak niet zonder bijkomende kosten, maar 4 cd met een zelfde waarde weer wel.

zjanke
18 september 2012, 13:04
afmetingen maken niets uit, de omschrijving laat de bel rinkelen bij de douane http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

-Martijn-
18 september 2012, 13:08
Bij kleine spullen zoals snaren wordt het pas interessant zodra je een grote doos vol gaat bestellen, niet zomaar een paar setjes. Ik weet niet hoe het zit met invoerrechten, maar over de spullen die ik in het buitenland gekocht heb heb ik dat nog niet hoeven betalen.
En DHL heeft geen inklaringskosten denk ik.

Cue Zephyr
18 september 2012, 13:13
Merk wel dat formaat telt, 3 LP's uit de USA met een waarde incl verzendkosten boven de $35,-- komen heel vaak niet zonder bijkomende kosten, maar 4 cd met een zelfde waarde weer wel.

Dat klinkt wel goed. Dan moet het dus wel lukken 5 sets snaren aan te schaffen. Dan zal 10 of meer nog wel moeilijk worden. Het pakketje zal er niet veel groter op worden maar de waarde gaat dan weer wel vlug omhoog.

In elk geval bedankt. ;)

speedmusic
18 september 2012, 13:19
@ Zjangke: Dat topic ken ik en ik onderschrijf deze volledig, daar staat precies hoe en wat.

Maar jij haalt iets aan wat niet in dat topic staat namelijk het lezen van omschrijvingen.
Ik verzeker je dat de Douane beambte eerst visueel een inschatting maakt wat wel en niet te lezen, het is onmogelijk en zou tot enorme vertragingen leiden om alle pakjes/pakketjes/brievem te lezen.

Ik schrijf uit eigen ervaring en met meer dan 1000 individuele eBay feedbacks waarvan 80% buiten de EU, beschouw ik mijzelf nu niet bepaald als leek.

Ook zijn er periodes dat er wat extra aandacht is op een bepaald product/type verpakking, nu schat ik de kans bijzonder klein in dat je een effectpedaaltje het land binnen krijgt zonder heffingen/btw hoeft te betalen, met dank aan de iPhone 5.

Rizz
18 september 2012, 13:26
Dat klinkt wel goed. Dan moet het dus wel lukken 5 sets snaren aan te schaffen. Dan zal 10 of meer nog wel moeilijk worden. Het pakketje zal er niet veel groter op worden maar de waarde gaat dan weer wel vlug omhoog.

In elk geval bedankt. ;)

Toch zou ik er niet al teveel op rekenen, ook de douane doet steekproeven en dan kom je ineens voor een verassing te staan.. Cd's gaan bij mij ook bijna altijd goed en kost me niets.. Een klein pakketje van Stewmac is ook een keer doorgekomen zonder extra kosten.

zjanke
18 september 2012, 13:30
@ Speedmusic: De douane heeft een paar dingen nodig om te bepalen hoeveel BTW en invoerrechten er betaald moet worden:

waarde van de goederen
omschrijving van de goederensoort
transportkosten
eventueel verzekeringskosten

(en hier staat dus niks van afmetingen of gewichten tussen...)

Omschrijvingen worden niet allemaal door een persoon gelezen, dit is uiteraard geautomatiseerd en gebeurt op basis van goederen- of statistiekcodes (http://gebruikstarief.douane.nl/9207901000). Er is voor een normale aangifte geen visuele inspectie, dat gebeurt alleen als onderdeel van steekproefcontroles en bij controles bij fysieke grenzen met personenverkeer (luchthavens, havens en grensovergangen tussen landen)

Ik geloof best dat je veel ervaring hebt, maar ik heb een tijd lang 2000+ inklaringen per dag begeleid en weet dat het echt anders is.

Eric van Esch
18 september 2012, 15:29
Dat geldt niet voor internet aankopen.. Leessssss (http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/internetaankopen_en_zendingen_van_particulier_aan_ particulier/van_organisaties_en_bedrijven/wanneer_hoef_ik_geen_of_minder_belastingen_te_beta len)

Sorry my fail. Ben momenteel gelukkig in de US en kan straks even goedkoop snaren meenemen. Blijft toch vreemd dat via personenvervoer of via internet verschillende regels bestaan.

Hotpepper01
18 september 2012, 16:02
Misschien een beetje offtopic, maar niet minder interessant is de vraag waarom de beoogde snaren uit de USA moeten komen. Als er iets is wat ik hebben wil, niet in Nederland verkrijgbaar is, zoek ik in eerste instantie naar landen binnen de EU. Landen als Engeland, Duitsland, Frankrijk hebben ook vele gitaarspullen en dan worden de kosten van invoer bij meerdere setjes snaren vermeden. Alleen als het echt niet anders kan, haal ook ik het uit de USA. Laatst nog gedaan met een setje flatwounds omdat ik per se de 3e snaar niet omwikkeld wou hebben....

Eric van Esch
18 september 2012, 18:07
Wat ik hier in de USA gezien heb is dat de snaren dezelfde prijs in dollar hebben als in Euro, oftwel dat scheelt 25% momenteel. Als de verzendkosten minimaal zijn en je geen of nauwelijks invoer hoeft te betalen kan het al snel interessant zijn

Philippe
18 september 2012, 18:44
Ik bestel mijn snaren altijd op deze site: http://www.nekymusic.com/index.html
$3.75 voor Ernie Ball's en $8.49 voor Elixirs...heerlijk!
Met verzendkosten erbij ben je nog altijd veeele malen goedkoper uit dan in NL (mits je minimaal een pakje of 4/5 koopt)

mesaman
19 september 2012, 19:42
wat kan jou die paar euro nou schelen voor een paar snaren? jeuj!

als ze hier niet te vinden zijn snap ik je helemaal.

ts? in welke branche zit jij zelf?