PDA

View Full Version : Tc Flashback Delay X4



orangerocker
17 september 2012, 21:31
Dit zag ik net voorbijkomen op youtube (http://www.youtube.com/watch?v=1KqdMAaVRiA&feature=g-u-u):

http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/tcelectronic-toneprint_flashback-x4-preview_001.jpg

Lijkt mij een tegenhanger van de Line 6 Dl4 en de Vox ToneLab, met aparte looper en aparte delay, 4 toneprints, tap tempo delay en aparte knoppen voor de looper. Ze hebben dus de aanpassingen gemaakt waar veel mensen om vroegen, en daarnaast zullen er nu meer goedkope tweedehands flashbacks tevoorschijn komen:soinnocent:

bass blom
17 september 2012, 21:49
ja daar kon je op wachten, het zijn ook allemaal dope pushers. grr.
eerst een ding met 1 toneprint, dan zeg ik, mwah, te weinig. er komt vast wel een keer 1 met meer.

Buzzel
17 september 2012, 21:55
Ik zag het vannochtend al. Het mooie van de gewone flashback is dat hij zo klein is, komen ze met zo'n inmens groot ding aanzetten.

Mitch
17 september 2012, 21:58
Niet zo raar hoor. Paar knoppen voor presets en één voor tap tempo, dan zit je er al gauw aan. Dit soort bakken zijn al jarenlang (DL4...) vrij populair.

toddzilla
18 september 2012, 00:08
Ik ben met Buzzel. De Flashback is juist zo aantrekkelijk om zijn formaat. Dit ding is gewoon letterlijk 4 Flashbacks in een kastje, met tap tempo toegevoegd. Ben wel benieuwd of je meerdere delays tegelijk kunt gebruiken. Ook vraag ik me af of de looper beschikbaar is als preset, of alleen als je de switch gebruikt, wat live niet te doen is. En of delay en looper tegelijk te gebruiken zijn. En of er reverse looping op zit zoals op de DL4.
Daarnaast denk ik dat als TC mee wil kunnen komen met pedalen als de DL4, DD-20 en DelayLab, ze ten minste knoppen om tone en modulatie mee te regelen toe hadden moeten voegen. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Voorlopig hang ik naar 'oninteressant'

JohnLord
18 september 2012, 08:17
Mee eens, maar wat kost ie eigenlijk?

JeroenSchaaf
18 september 2012, 08:34
Zag een prijs voorbij komen van € 249.00

Ik ben wel benieuwd, ga hem zeker proberen!

DemolitionColorScheme
18 september 2012, 09:17
Ik ben met Buzzel. De Flashback is juist zo aantrekkelijk om zijn formaat. Dit ding is gewoon letterlijk 4 Flashbacks in een kastje, met tap tempo toegevoegd. Ben wel benieuwd of je meerdere delays tegelijk kunt gebruiken. Ook vraag ik me af of de looper beschikbaar is als preset, of alleen als je de switch gebruikt, wat live niet te doen is. En of delay en looper tegelijk te gebruiken zijn. En of er reverse looping op zit zoals op de DL4.
Daarnaast denk ik dat als TC mee wil kunnen komen met pedalen als de DL4, DD-20 en DelayLab, ze ten minste knoppen om tone en modulatie mee te regelen toe hadden moeten voegen. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Voorlopig hang ik naar 'oninteressant'
Helemaal mee eens. Voor dit formaat is het onzin om hem geen extra functies te geven. Zoals ik kon zien op de videos was er geen sprake van reverse looping, geen extra functies en volgens mij kun je dus ook maar 1 presets gebruiken en ze dus niet stacken. Leuk dat ze hem simpel wilde houden, maar op deze manier kun je gewoon beter gelijk dan wat grootser gaan, zoals een Strymon TimeLine of een TimeFactor.

Gretsch 5120
18 september 2012, 10:09
Het enige pluspunt is de mogelijkheid tot 4 Toneprints. Ik neem aan dat dit 4 plekken zijn die je zelf kunt vervangen door andere toneprints.

peter_heijnen
18 september 2012, 10:16
Mooi ding, en met de trichorus toneprint heb je er dus meteen een chorus mee. Incl de taptempo -vind zelf de tapfunctie op de fb wat onpraktisch- en uitgebreide looperfuncties krijg je voor dat geld best veel geboden. Maar idd ook een groot ding. ;)

onrust nv
19 september 2012, 19:18
Hmm lijkt me wel wat...

Kieftenbelt
19 september 2012, 21:11
Beter komt er via MIDI nog extra loop functies (like the Timeline), reverse zou pittig fijn wezen!

ChazyChaz
20 september 2012, 23:37
Nieuwe info! EXP. Pedal ingang, stereo in en uit, en Midi..!


http://www.youtube.com/watch?v=xBi9ikO6mT8&feature=g-subs-u

Tankman
22 september 2012, 22:44
Ik heb er vandaag een besteld. Ben reuze benieuwd!

Nocki
24 september 2012, 09:43
Ik heb er ook een besteld bij Jukebox... ehh GuitarKing in Boekel... Moet nog steeds aan de naam wennen :-)
Het staat me erg aan wat ik heb gehoord. Ook die Dreamscape en de Chorus lijken me leuk!

Tankman
24 september 2012, 09:53
Ik heb er ook een besteld bij Jukebox... ehh GuitarKing in Boekel... Moet nog steeds aan de naam wennen :-)
Het staat me erg aan wat ik heb gehoord. Ook die Dreamscape en de Chorus lijken me leuk!

De Tri Corus Toneprint voor de Flashback is dan voor jou wel de moeite om te proberen. Gewoon een prima chorus uit je delay pedaal en met 3 presets en 4 toneprints zal je hem vast ook erop kunnen laten.

Nocki
24 september 2012, 10:00
Super! Dankjewel!
Dat is idd de reden waarom ik de Chorus en de Dreamscape niet gelijk heb willen bestellen... Ik had die setting gehoord en dat was naast de preset's en taptempo de reden om voor deze te kiezen...

Tankman
24 september 2012, 10:07
Gaag gedaan =).

Ik ben zelf ook zeker van plan om die Tri Chorus Toneprint te gebruiken. Ik denk zomaar dat ik 1 preset met de 2290 modulated doe, een tri chorus en een wat meer ambient delay.

Nocki
26 september 2012, 22:59
Nou... Ik heb m gisteren binnen gekregen en vandaag voor het eerst mee gespeeld.

Praktisch: het hele toneprint gebeuren werkt geweldig! Je telefoon voor je pickup en je laad een geluid in je pedaal. Snel en simpel. Ook via usb gaat het super! Geen gekke dingen...
Aansluitingen en alles is erg makkelijk natuurlijk maar helaas is er geen handleiding... Leek me toch wel leuk, vooral om het midi gebeuren te bekijken...

En dan live. Vanavond met een project bandje voor komende zondag geoefend en m meegenomen... Geweldig!!! Wow!!! Enorm happy.
De sounds blijven enorm goed overeind! Ik heb het voornamelijk over de ambient sounds en de delay's samen. Ik gebruikte het bij een intro wat opeens waanzinnig klonk. Daarna ook in het nummer gebruikt. Ondanks dat het best veel was zat het mn eigen geluid niet in de weg maar viel het ook lekker in de mix. Het vocht niet met de toetsen of de drums...
De delays zijn goed te horen maar zitten niet het eigen geluid in de weg en dat is best bijzonder voor een delay... :-)

Enorm happy dus!

Harm
27 september 2012, 12:41
Nocki,

hoe breed is de flasback x4?

Nocki
27 september 2012, 12:45
23.5 x 14cm ongeveer