PDA

View Full Version : texas specials vs fralin vintage hots



anticlock
17 september 2012, 16:08
Hey guys,

horen jullie veel verschil op deze soundsamples tussen de fralin vintage hots en de texas specials ?

http://www.acmeguitarworks.com/Pickup-Sound-Clips-W60.aspx

Tristan
17 september 2012, 22:40
Ik haat die Fralin Strat pickups, maar ik meen dus wel te horen dat ze inderdaad minder sustain en dynamiek hebben dan de Fender CS pickups (met name de '54 vind ik te gek klinken).
Als je een beetje let op de speelwijze van de gitarist dan merk je dat hij bij de Fralins de hele tijd krampachtig met een onsubtiele vibrato de sustain uit de gitaar probeert te trekken terwijl hij bij de Fender CS pickups veel subtieler en dynamischer speelt.

Pepe
17 september 2012, 23:19
Als je elke player in een apart venster opent kan je ze naast elkaar afspelen en als je dan weet waar je op moet letten hoor je de verschillen, anders is het haast niet te doen.
Zo kan je horen dat de '69's iets warmer en ingetogen zijn, de '54's meer detail laten horen van vingers en string sounds en de Fralin vintage hot vrij hard en bonkig klinkt vergeleken de understated voices van de Fenders.

anticlock
17 september 2012, 23:24
en tussen de fralin vintage hot en de texas specials ?

Pepe
17 september 2012, 23:44
Welk verschil hoor jij?

anticlock
17 september 2012, 23:49
helemaal niks man ... luister hier al hele tijd naar onderstaande met verschillende players ... sennheiser koptelefoon... niks.

LITTLE WING : 4 - Neck/Middle

Lindy Fralin
Vintage Hot
Blues Special

Fender
CS Fat '50s
CS '54
CS '69
CS Texas Special

Pepe
18 september 2012, 00:28
Ik zou voor de goedkoopste set gaan, ik hoor het ook niet.