PDA

View Full Version : Epiphone SG G400 Custom (Korean or Chinese build, 3 pickups)



hades777
17 september 2012, 14:34
Simpele vraag;
welke SGs (Epiphone SG G400 Custom ) zijn de "betere" (hoewel geen 2 Epiphones kwalitatief gelijk aan elkaar zijn)- de types die in Korea vervaardigd zijn tot aan rond het jaar 2000 of de in China gebouwde gitaren. Er wordt van alles over gezegd, ben benieuwd naar de meningen op dit forum

gr. CJ

Hotpepper01
17 september 2012, 15:03
Ik heb zo'n SG Custom met 3PUs gehad. Een limited editie met vibrola. Hier nog op archieffoto met de andere SGs.
http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00313.jpg

Ik meen dat het een Koreaan was, maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Deze uitvoering is al een paar jaar niet meer leverbaar. Het was geen slechte gitaar. De elementen vond ik ten opzichte van de Gibson elementen wat dunner en vlakker klinken. Minpunt vond ik de hals, die aan de onderkant een soort van afplatting had die ik niet lekker vond. Verder kwalitatief was het een prima gitaar, met vooral lekkere Grover stemmechanismes op deze SG. Wel een hele flitsende gitaar met de goudkleurige hardware en de spierwitte kleur. Maar omdat Ik mezelf heb voorgenomen om niet meer dan 8 gitaren te hebben, heeft deze het veld moeten ruimen omdat ik hem het minste in mijn handen bleek te hebben.

BamBuFan1
17 september 2012, 18:13
Ik heb zelf het idee dat Epiphone de kwaliteitsstandaard voor de Chinese fabrieken lager heeft gesteld dan die voor de Koreaanse fabrieken destijds. Ik heb Chinese epi's gezien die gewoon net zo goed waren als de Koreanen, maar ook versies die echt slecht in elkaar waren gezet (slecht fretwerk, overal lijmresten, onnauwkeurig gebouwd).

Qua bang-for-the-buck heb ik mijn geld geinvesteerd in twee Koreaanse Epi G400's (een Korina en een Worn , allebei van Unsung (serienummer begint met U). De Unsungs die ik in handen heb gehad waren allemaal van zeer constante kwaliteit, waardoor ik de Korina zelfs 'ongezien' (alleen op foto's) durfde te kopen. Dat zou ik bij een Chinees niet durven.