PDA

View Full Version : Nieuw impro op apple loops backing



Gert-Jan
17 september 2012, 12:53
De titel zegt alles al eigenlijk.

http://www.gjvanwijk.nl/impro2.mp3

Ernest01
17 september 2012, 21:59
Mooi gespeeld. Heel strak.
Backing had voor mij iets zachter in de mix mogen zitten.
Goede sound.

pasqual
17 september 2012, 23:36
Inderdaad goed gespeeld. backing hoeft niet meteen zachter omdat er in de solo meer delay zit als in de begeleiding waardoor je een imo iets scheve verhouding krijgt ( klinkt verder weg ). Uiteraard is dit subjectief en smaak gebonden. Je sound in dit stuk is "not my cup of tea" omdat je naar mijn mening iets te veel gain gebruikt. Wederom: subjectief en smaak gebonden. Ik hou nu eenmaal van single coils en de ( meestal ) daarmee gepaarde open sound. Maar nogmaals: goed gespeeld!

bass blom
18 september 2012, 00:04
(ook) joe satriani fan? :D

Gert-Jan
18 september 2012, 07:19
heren, bedankt voor jullie comments. Mix valt iets over te zeggen zeker. Nu ik het terug luister kan het laatste stukje wel wat meer op de gitaar gebruiken.

Bass blom: Hell yeah ;-)

Duhsjaak
18 september 2012, 16:52
Hi
Bij alle moois dat ik hier en in die andere post van jou hoor, bekruipt mij een heel klein beetje twijfel.
Ja, super goed allemaal en die mix zal mij jeuken.

De twijfel komt ergens anders vandaan. Als ik iemand als een gek hoor vechten met de techniek, dan moet ik hem (M/V) niet aan zijn kop zeuren, want die is aan het overleven.

Daarvan is bij jou geen sprake.

Techniek te over; mogelijkheden om het fatsoenlijk vast te leggen... wat kan een mens nog meer wensen?
Ehm..... een persoonlijker geluid. Toch. Tja, het hoge woord is eruit.

Zijn we toch nog vriendjes? En ik hoef dit maar bij één van je posts te doen hè? Een goed verstaander...
Maar verder is dit natuurlijk van akelig hoog niveau. Chapeau. 't Lijkt wel een gedichie!
Vriendelijke groet, Gus

Gert-Jan
18 september 2012, 20:25
Hi
Bij alle moois dat ik hier en in die andere post van jou hoor, bekruipt mij een heel klein beetje twijfel.
Ja, super goed allemaal en die mix zal mij jeuken.

De twijfel komt ergens anders vandaan. Als ik iemand als een gek hoor vechten met de techniek, dan moet ik hem (M/V) niet aan zijn kop zeuren, want die is aan het overleven.

Daarvan is bij jou geen sprake.

Techniek te over; mogelijkheden om het fatsoenlijk vast te leggen... wat kan een mens nog meer wensen?
Ehm..... een persoonlijker geluid. Toch. Tja, het hoge woord is eruit.

Zijn we toch nog vriendjes? En ik hoef dit maar bij één van je posts te doen hè? Een goed verstaander...
Maar verder is dit natuurlijk van akelig hoog niveau. Chapeau. 't Lijkt wel een gedichie!
Vriendelijke groet, Gus


Haha Gus, je weet het zo mooi te verpakken altijd. Heerlijk. Maar je hebt wel een punt. Ik heb ooit een gitaar laten bouwen bij Patrick koopman en toen gekozen voor de setup waar mijn helden mee speelden (satriani, Vai). Daar heb ik later wel eens spijt van gehad alhoewel ik heel blij ben met het werk van vakman Koopman.

De sound is weinig origineel en daar heb je dus helemaal gelijk in.

Vriendjes blijven we zeker als het aan mij ligt.

Overigens ben ik het wat het niveau betreft eens een keer helemaal met je oneens. Ik beschouw mijzelf als een gemiddelde gitarist die er bovengemiddeld plezier in heeft. Maar als ik sommige hier op dit forum hoor spelen dan weet ik een ding zeker; dat niveau ga ik nooit halen....maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dat ook niet ambieer ;-)

Bedankt weer voor je feedback. Cheers

Duhsjaak
19 september 2012, 09:52
Hi
Pffffff, dat was een narrow escape :grouphug:

Als je het nou eens doet zoals je dat bij zangerts (m/v) ook doet?

Zoek de mooiste toon die je kunt spelen. Eentje waar je echt tevreden over bent.
En probeer dan die ene erboven en eronder nèt zo mooi te laten klinken. En als je die beheerst de twee erboven en eronder enzovoort.

Dit weet je allang, maar soms zijn er dingen, die zo voor de hand liggen dat ze nog maar eens moeten worden gezegd.

Zoals muziek los moet komen van de speakers, zo moet je toon los komen van je gitaar. Ja, het is keihard werken, maar iemand moet het toch doen...

De schaduwzijde wordt nooit genoemd:
Een zeer verdienstelijk musicus/gitaarbouwer kan vrijwel niet horen op welke gitaar ik speel. Het klinkt allemaal een beetje als een surfgitaartje. Elk voordeel heb se nadeel? Zeker!
Vriendelijke groet, Gus