PDA

View Full Version : Martin D1 of Yamaha APX 1000 ?



Majrim
17 september 2012, 11:19
Beste kenners,

even voorstellen ik ben Mirjam, Majrim van gemaakt want Mirjam bestond al.
Ik ga een nieuwe gitaar aanschaffen maar kan maar niet kiezen tussen de Martin en de Yamaha in dezelfde prijsklasse (tot 900,-)

Wat raden jullie aan? Ik twijfel of de Martin wel mijn geluid is, wel fantastische gitaar hoor maar dat vind ik van de Yamaha ook. Ik heb de Martin Dx1rae en de Yamaha APX 700 II (allebei rond de 550euro) uitgeprobeerd, speelde prima (de 5 akkoorden die ik dan speel he..) maar ik las op reviews dat je geen X moet nemen van Martin. en dat je het best een akoustische gitaar volledig massief kan aanschaffen. Daarom kijk ik nu naar een prijsklasse hoger.

Doel is vooral lekker thuis spelen, ben groot Racoonfan..

Alvast heel veel dank voor eventuele reacties.
Hartelijk groet,
Majrim

Rizz
17 september 2012, 11:40
Welkom!

Als je twijfelt over het geluid, niet doen! Als je zoveeel geld uitgeeft, mag hij ook wel helemaal naar je zin zijn.. Yamaha is traditioneel en over het algemeen veel bang voor buck. Kijk ook eens naar Eastman, de AC420/320. En ietsje over je budget de E10D, evt in sunburst, die laatste valt wel binnen je budget overigens... Taylor 210 kan ook leuk zijn, maar moet je liggen en dat is echt wel of echt niet... :) Persoonlijk zou ik dan voor een Yamaha en zeker voor een Eastman gaan..

Succes!

Ernest01
17 september 2012, 11:59
Als je alleen thuis wilt spelen, zou ik geen electro-akoestische gitaar nemen.
(de Yamaha APX 1000 heeft ook een dunnere kast, daardoor)

Ben met Rizz eens dat je bij twijfel niet toch moet kopen.
Misschien eens terug naar de winkel en andere merken/modellen proberen ?

Zeker de Eastman proberen. Is evenals de Yamaha veel gitaar voor het geld.

Succes en veel plezier met de zoektocht.

Majrim
17 september 2012, 12:35
Thanks!

Morgen ga ik de Eastman AC320 uitproberen!
hopelijk is de afstand snaren/hals (actie?) net zo klein als bij de Martin.
Voordeel van de Martin vond ik ook wel dat ie niet gelakt is.

groet.

Rizz
17 september 2012, 12:39
Thanks!

Morgen ga ik de Eastman AC320 uitproberen!
hopelijk is de afstand snaren/hals (actie?) net zo klein als bij de Martin.Voordeel van de Martin vond ik ook wel dat ie niet gelakt is.

groet.

Een kleine tip als aanvulling: Je krijgt bij een fatsoenlijke zaak een aankoopafstelbeurt, dit omdat de meeste gitaren af fabriek gemiddeld staan afgesteld en hij daarna op wens gemaakt kan worden.. Je mag dit zeker verwachten!

Oh ja, koop ook degene waar je op gespeeld hebt..